volgend autostoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Christina83, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik hoop dat ik de goede pijler heb gekozen, anders sorry!

Ons ventje is 7,5 maand, 11 kilo en 77 cm lang. Hij past nu echt niet meer in maxi cosi. De gordels kunnen met pijn en moeite dicht en z'n koppie piept er bovenuit. Nu hoorde ik dat baby'n wel zelfstandig moeten kunnen zitten als ze naar een volgend autostoeltje gaan. Hij kan wel zitten, maar kiepert nog regelmatig opzij. Dus wat dat betreft zou hij dan niet over mogen, maar de maxi cosi kan ook echt niet meer.

Is het veilig om hem naar een volgend stoeltje te doen of kan dat echt nog niet?

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    zou het voor de zekrheid even navragen in de winkel die kunnen je vaak wel goed advies geven

mijn zoontje ging ook vanaf een maand of 7 in de andere stoel

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als ik het me goed herrinner is het zo dat ze over mogen naar een groter stoeltje als ze 9 maanden zijn, of 9 kilo wegen.

Het is handig als ze stevig kunnen zitten maar er zit vaak ook wel een ligstand in die grotere stoeltjes. Niet zo plat als de MC maar hij zit in elk geval niet helemaal rechtop dan... Jelle kon ook nog niet zelfstandig zitten toen hij over ging, maar als je zoontje zijn hoofd stevig recht kan houden lijkt het me geen probleem...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Volgens mij is een maxicosi niet veilig genoeg meer als ze er met hun koppie bovenuit steken. Veel vervolgstoeltjes hebben ook een soort ligstand. Je hebt denk ik weinig keus als hij echt niet meer in de maxicosi past.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee was 6 maand toen we op vakantie gingen, ze ging toen voor het eerst in een grotere autostoel. Wel vroeg, maar hetzelfde geval met het hoofdje en ze was redelijk op gewicht... CB vond het goed!

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik zou lekker over gaan, Ilse kon al heel snel zitten en ging met ook met 7,5 maand over (ook omdat de maxicosi alleen maar krijsen was) maar weegt nu nog maar 7760 gram, alleen qua lengte is ze er wel te groot voor. Volgens mij klopt bij bijna niemand alle voorwaarden om over te gaan

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hoofd mag er niet bovenuit steken idd! Heeft maxi cosi geen infonummer?

8. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! We gaan gewoon het nieuwe stoeltje gebruiken. Zijn hoofd kan hij inderdaad al een hele tijd stevig overeind houden. Vanmorgen weer even de baby maxi cosi gebruikt, maar het was echt flink persen.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als ze zo'n 9 of 10 kg zijn, is het echt wel afgelopen met de maxi cosi.
    Onze Jesse was 9,5 maand en 9,5 kg toen hij in z'n grotere autostoeltje ging, met z'n winterjas aan paste hij gewoon niet meer in de maxicosi. Het is een goedgekeurd stoeltje en we nemen aan dat het dus veilig is. En Jesse vindt het superleuk, hij zit nu veel hoger en kan uit het raampje kijken! Dus we gaan weer met plezier in de auto!

10. Wij hebben Jelle ook al in de grotere autostoel gezet toen ie nog niet supergoed zelf kon blijven zitten.
    Maar in zo'n autostoel heeft ie echt wel genoeg steun, zoals Bluesky ook al zegt kan je de stoel ook nog in een bijna-ligstand zetten; dat hebben wij in het begin ook nog gedaan.

Deel Deze Pagina