Leuke schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door Rooz88, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb ook hele leuke, lieve schoonouders. Ze staan altijd voor ons klaar, we kunnen altijd terecht om advies (maar het wordt niet zomaar gegeven als we er niet om vragen), ze overlopen ons niet etc. etc.
    Schoonmoeder past 1 dag in de week op en onze meiden lopen weg met hun opa en oma!
    Ik heb echt absoluut geen klagen en gelukkig vindt mijn man mijn ouders ook helemaal prima schoonouders!

2. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

De ouders van mijn vriend zijn ook echt hele leuke mensen :). Volgens mij hebben wij hier het wel getroffen met onze schoonouders, als ik soms andere topics lees...

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik heb ook schatten van schoonouders. Staan altijd voor ons 3en klaar. Ze passen elke maandag op Liam. En als wij Liam wil gaan halen na het werk. Eten we altijd mee.

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb 2 schoonmoeders en 2 schoonvaders. De ouders van m'n vriend waren gescheiden toen hij 1 jaar oud was. Zijn ouders zijn allebei hertrouwd.

De moeder van m'n vriend, ze is zo lief en zachtaardig. Ze knuffelt me en maakt grapjes. Zijn stiefvader is een hele grappige man, hij heeft een hoog stemmetje. De familie van zijn moederskant is heel gezellig. Lekker eten en grapjes maken.

De vader van m'n vriend, is ook een grappige man. Met sadistische humor. Zijn stiefmoeder is een hele serieuze strenge vrouw. Maar ze is oprecht, bezorgd en erg slim.
    De familie van zijn vaderskant is heel erg beleefd. Maar! Ze geven mij zoveel complimentjes dat ik ervan moet blozen. Zeggen dat ik een slimme meid ben en ze geven me kleine lieve kadootjes. Aah!

Mijn vader en moeder zijn heel lief tegen mijn vriend. Mijn moeder maakt altijd lekker eten en mijn vader gaat altijd opscheppen over mij, hahaha! Ik hou van mijn familie.

Ik hou van mijn leven! :)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook goed contact met de schoonouders, wonen 100 meter (nog niet eens) verderop. Ze lopen echt de deur niet plat bij ons maar staan wel altijd voor ons klaar.

6. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik dacht niet dat het bestond, maar ook ik heb een fantastische schoonmoeder :)
    Super lief en zorgzaam! Soms een beetje overbezorgd :D
    Gek genoeg lijk ik meer op mijn schoonmoeder dan op mijn eigen moeder.
    Ik kan oprecht zeggen dat ik een moeder in haar zie. Dat heb ik niet gehad in eerdere relaties. Ik bel haar zelfs om raad :$
    Zij is echt de aller, allerliefste schoonmoeder die ik mij kan wensen.

Mijn schoonvader zie ik niet vaak, maar de verhouding tussen mijn man en zijn vader is ook wat complex doordat zij elkaar jarenlang niet hebben gezien.
    Het contact is een stuk beter, vooral sinds de geboorte van onze zoon, maar kan nog veel beter.

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn schoonouders zijn ook prima :) Ze zijn niet perfect, maar dat ben ik ook niet :D

Met mijn schoonvader kan ik wel beter als met mijn schoonmoeder.. De dingen waar ik me bij mijn man het meest aan erger heeft ie dan ook echt van haar hihi..

Maar goed, het is geven en nemen, en dat zal andersom ook heus zo zijn. Kunnen het over het algemeen prima met elkaar vinden en staan ook echt voor elkaar klaar..

Dus eigenlijk niks te klagen :D

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Hier ook lieve leuke schoonouders :D
    Schoonmoeder was bij de bevalling en ze willen met alles helpen als dat nodig is.
    En schoonpaps maakt de mooiste foto's van de twee kleine meiden, onze dochter en de kleine meid van hun jongste zoon.
    Ik mag niet klagen over mijn schoonouders, ik heb al anders mee gemaakt en geloof me, mijn huidige schoonouders zijn echt schatten :D

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind ze wel en niet leuk!! Ze zijn natuurlijk nooit zo als je eigen ouders en dat is wel eens lastig.

Mijn schoonvader en zijn vrouw zijn heel aardig en staan altijd voor ons klaar. Als we bellen om langs te komen of op te passen kan dat altijd. Maar als wij niets laten horen kunnen ze soms ook een paar weken niets van zich laten horen. Dat vind ik wel raar! Maar verder zijn ze wel okee.

Mijn schoonmoeder is op zich ook heel lief en in het begin was ik ontzettend blij met haar. Maar ik erger me nu helaas te veel aan haar. Ze woont hier ongeveer 15 minuten rijden vandaan, maar komt nooit langs. En als we daar komen is het altijd zo'n overspannen gedoe. Hoor dat ze vaak in onze woonplaats is, maar ze komt nooit langs. Ze is zo druk met zichzelf, dat ze helemaal vergeet wat belangrijk is. Ze kan ons soms zo meer dan een maand niet zien.

En waar ik dan een beetje verdrietig van wordt is dat zij pas weer oma is geworden en deze woont wel in haar woonplaats. Dan lees ik op facebook dat ze oppast en meegaat naar het CB. Ja dat steekt dan een beetje!!

Beide schoonouders hebben trouwens ook niets over Sinterklaas gezegd. Dat vieren we dus blijkbaar niet met hun. Vorig jaar mijn schoonmoeder gevraagd en met heel veel moeite is ze gekomen. Maar nu nog niets gehoord.

Nou ja, wel en niet leuke schoonouders dus!!!

10. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ik heb ook hele lieve schoonouders! Zou me niet beter kunnen wensen! :D

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik heb ook hele lieve schoonouders, staan altijd voor ons klaar en bemoeien zich niet met ons (op een vervelende manier)

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Mijn schoonouders zijn echt geweldig, ik heb ze liever dan mijn eigen ouders.
    Ze doeb zoveel voor ons en als we daar op bezoek zijn is het gewoon altijd gezellig, dat heb ik met mijn eigen ouders helemaal niet.

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook hele fijne schoonouders gelukkig :D Staan altijd voor ons klaar, heel behulpzaam. En nu ze straks opa en oma worden helemaal trots nu al :) Zo leuk! Van de week een uur met m'n schoonmoeder aan de telefoon gehangen! We zien ze niet zo vaak omdat zij in Limburg wonen. Maar ik ben blij dat het contact goed is.

En ik geloof dat mijn vriend ook heel blij is met zijn schoonouders ;) hihi

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ah, wat fijn dat er zoveel meiden blij zijn met hun schoonouders!
    Ik heb het ook ontzettend getroffen met mijn schoonouders. Iemand schreef hier "het zijn net mn tweede ouders, het voelt als thuiskomen". Nou, dat heb ik dus ook. Heb er zelfs een klein jaar in huis gewoond en dat ging prima. Ze zijn lief, bezorgd en staan altijd voor ons klaar. Ik ga er ook wel eens langs als ik een avond alleen thuis ben, dus zonder vriend. Geen problemen mee, hartstikke gezellig. Ik ben gek op ze!
    Deze week lag er een envelop in de bus met twee buikbanden in. Kadootje van schoonmoeder, ik wist van niks. Lief toch?:D

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Hier ook super schoonouders. Mijn schoonouders zijn mijn tweede paar ouders! Zo voelt het ook echt, met schoonmoeder kan ik een hele dag kletsen als we de tijd ervoor krijgen, met schoonvader kan ik super goed overweg (manlief is net een kopie van zijn vader met de streken van zijn moeder ;)) en ik ben zelfs met hem samen naar de stad geweest om kleding te kopen toen hij die nodig had en schoonmoeder vanwege een migraine aanval op bed lag :D

Manlief heeft 2 oudere zussen, de oudste woont wat verder weg en kan ik redelijk mee overweg (ze heeft af en toe wat kuren en dan kan ik haar niet uitstaan...) en de andere zus woont naast mijn schoonouders met haar man en kinderen. Kom daar ook regelmatig en zij is als een zus voor mij en als schoonmoeder niet kan oppassen op de kids belt ze mij. Van de schoonfamilie is deze schoonzus de enige die op dit moment weet van de PCOS en alles er omheen ;) Binnenkort vertellen we het ook aan mijn schoonouders, maar manlief vind dat wat lastiger...

We zouden het liefst bij schoonouders/schoonzus/zwager in de straat wonen, het huis naast schoonzus/zwager komt te koop, maar we zullen het helaas niet kunnen kopen aangezien het te duur is en ik nog niet werk. Maar als het zou kunnen, hadden we het zo gedaan :D

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier een leuke ex-schoonmoeder (oma van mn dochter);)
    Heb haar altijd meer als vriendin gezien dan als schoonmoeder...schat van een mens.

Over haar exman (opa van mn dochter, volgens de bloedlijn) zal ik maar wijselijk mn mond dicht houden.

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb het allemaal gelezen en ik vind het zalig om te lezen. Ik herken sommige berichten in m'n schoonouders.

Ik had vroeger een verschrikkelijk TROUWMA!

Letterlijk schoon, schoon, schoon. Ze maaktte m'n huis schoon en kon niks meer terug vinden. Vlek op m'n kleding en ik kreeg de wind van voren. Smetvrees. Als ik kleding ging zoeken en het is strak zegt ze dat ik te dik ben geworden! En ze zij dat ik geen kinderen moet nemen want ze zijn te duur!

Soms nog steeds trauma's van, ik ben blessed met goede mensen nu om me heen!!

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ook ik heb hele lieve schoonouders waar ik heel blij mee ben! mijn schoonmoeder keek in begin een beetje de kat uit de boom maar dat had meer te maken met hoe mijn vriend de jaren daarvoor was in zijn gedrag dus ze hadden zoiets van eerst zien dan geloven ;)
    ik werd alleen veel sneller dan verwacht volledig geaccepteerd en als deel van het gezin gezien :)
    voel me daar ook echt thuis en kan ze altijd bellen als ik ergens mee zit of de auto nodig heb of oppas...
    toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn galblaas verwijdering waren ze er ook om me te helpen... geen kwaad woord over mijn schoonouders want ze zijn echt top :)
    ook bellen ze altijd voor ze komen (heel prettig vind ik) en het is ook nooit een probleem als het even niet uitkomt...

mijn vriend heeft wel af en toe nog strubbelingen met mijn schoonvader (het is zijn stiefvader en dat boterde eigenlijk nooit zo goed) maar dat is ech tnog maar af en toe sinds ik erbij gekomen ben want ik heb wel een goede band met hem...
    en dat werkt weer positief op hun band heb ik gemerkt.....

heb weleens minder leuke schoonouders gehad en dat was echt niet prettig als je vriend een mama's kindje is :p dus ik ben hier heel happy mee...

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Ik heb gelukkig ook erg fijne schoonouders :) Dacht ook al dat ik een uitzondering was, maar gelukkig zijn er dan toch nog meer mensen met fijne schoonouders. Ze staan altijd voor ons klaar als het nodig is. Ze wonen dichtbij, 4 min. fietsen. Schoonpa helpt altijd als er een klusje te doen is, wil de oudste wel naar school brengen als ik ziek ben of de baby moet voeden. Schoonma kan altijd oppassen, komt helpen met 't huishouden, bij ziekte brengt ze boodschappen en ik kan altijd bellen om raad of kookadvies :) ze kan goed koken en bakken, en ik ben beslist geen keukenprinses :) Als er iets is kunnen we altijd bij ze terecht, 24 uur per dag :) en zullen ze alles doen om ons te helpen. Ongevraagd advies krijgen we nooit. Kortom, superschoonouders!

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Ik heb ook leuke schoonouders hoor. We hebben zeker onze meningsverschillen en dat is niet altijd makkelijk, maar er zit geen kwaad in en ze doen alles wat ze kunnen uit liefde voor ons.. Fijn dat er ook eens een positief bericht over schoonouders is. Vaak zijn de berichten over schoonouders zo negatief (wil niet zeggen dat ik nooit klaag hoor:)) en word er naar mijn idee vaak vergeten dat er uit enthousiasme als opa en oma zijnde/wordende gereageerd wordt..

Deel Deze Pagina