Leuke dingen die je cliënt zegt.

Discussion in 'De lounge' started by Essenhout, May 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik werk in de zorg op een PG afdeling. Superleuk.
    Er komen zo nu en dan ook erg leuke opmerkingen voorbij. Zo nu ook.

Een mevrouw heeft vroeger op de markt gestaan. Wij zijn vaak met haar daarover aan het praten. Zo laatst ook; Een collega begon: 2 kilo's appelen voor maar 5 euro!
    Deze mevrouw ging er dus helemaal in mee, geweldig. Tot opeens de uitspraak kwam;

Je moet gewoon in het achterste gaatje blazen!

Nou, we lachen in een scheur. :D:D

Hebben jullie ook cliënten of bewoners die er soms van die geweldige uitspraken uit slaan?

Vind het iedere dag weer heerlijk om naar mijn werk toe te gaan! :D

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Niet helemaal dezelfde setting maar mijn broer, verstandelijk gehandicapt, heeft heel grappige uitspraken:

(is erg fan van voetbal) "De wedstrijd is pas over als de scheidsrechter op zijn laatste fluitje heeft geblazen".

of:

"Dan val ik even met de deur in de boter"

wij liggen soms echt in een scheur hier :D

3. Essenhout

Hahahaha ik kan echt genieten van dit soort dingen, heerlijk.

4. Die vind ik ook wel mooi gevonden :p;)

5. Essenhout

:D:D Hahaha

6. levy

levy Lid

Jan 29, 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk in een verzorgingshuis.
    Een vrouw van 99 die slecht ziet vroeg laatst aan mij toen ik haar, haar aan het opsteken was:
    Ennuh zustertje word ik al een bietje grijs of valt nog mee?

Lees: Hartstikke grijs is ze!
    Ik lach helemaal in een scheur

7. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Ik vind heel veel dingen leuk die clienten vertellen maar vind niet dat deze thuis horen op het internet....

8. rinke

rinke Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    2,224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    heerlijk.. ik werk ook met pg bewoners..

laats had een mw haar zus aan de telefoon.. en zei:
    ik zit hier de hele dag achter het raam... maar ik verdien er niets mee!

wij hebben op de afdeling een boekje waar we dit soort dingen in opschijven :)

9. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Het spijt mij, maar ik vind dit niet oke.. Ik zelf woon in een begeleid wonen instelling, en zal zeker ook de nodige opmerkingen maken, maar ik vind niet dat deze hier thuis horen...

10. rinke

rinke Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    2,224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland

ik vind dat het wel kan! vooral als je er geen naam en zo bij zet..

11. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    En toch vind ik van niet.

12. Essenhout

Het gaat toch niet om vervelende dingen? Maar gewoon om leuke uitspraken. Leuke uitspraken die je kind maakt mogen wel op internet gezet worden en gedeeld worden, maar leuke uitspraken die je op je werk oid hoort mogen niet gedeeld worden? Ik zet er niks geen namen of instellingen of iets dergelijks bij, dus vind niet dat ik er iemand mee schendt hoor..

13. Within

Within Niet meer actief

Wat maakt dat uit?? Niemand weet over wie je het hebt, alleen een uitspraak.. Het is niet zo dat als ik zeg "mijn cliënt zei dit" dat anderen zoiets hebben van "oooooh dat is mevr ...."

14. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Toch blijft het een gevoelig plaatje.. Ik zou iig niet willen dat uitspraken van mij op het internet te vinden zijn, als het uitspraken zijn die ik hier in de instelling maak.. Of ik zet ze zelf op internet..

15. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,054
    2,189
    113
    Brabant
    nou, ik vind het best kunnen hoor..

Ik kwam eens binnen op een nieuwe groep en toen riep 1 van de kinderen (verst. bep dus) WOHHHHH jij bent HOOG(!!)

haha, ik had het niet meer... (ben vrij lang)

Ook wel hele leuke dingen gehoord over hun eigen lichaam (puberteit) maar dat vind ik een beetje te ver gaan...

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Werk zelf ook in de zorg en vind dat de uitspraken die ik hier lees best kunnen hoor.

Het gaat om gewoon dagelijkse dingen die verteld worden en geen echt heel erg persoonlijek dingen.

Het zijn net zulke opmerkingen die je van een kind kan verwachten en die zet je tch ook in een topic neer.

Zolang je er zeker geen naam/instelling bij noemt, zie er geen kwaad in.

17. M02

M02 Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,372
    0
    36
    Ik vind het een grappig topic, maar hou de grappige dingen die mijn clienten zeggen of doen liever ook privé!

18. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Maar dat gaat over je eigen kinderen.. Enne, zeg je nou dat iedereen die in een instelling woont opmerkingen maakt die je bij een kind ook kan verwachten?

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    aj, jij bent lichtgeraakt zeg. Een grappige opmerking is een grappige opmerking. Niet meer en niet minder. Ongeacht wie die maakt. Een client, een patient, een kind, een partner of een familielid. Je lacht waar de betrokkene bij is, waarschijnlijk lach je samen en dat deel je met anderen. Plezier in je werk heet dat. Zorgverleners huilen nu eenmaal niet 24 uur. Die proberen van de situatie wat te maken. Jij doet net alsof men hier mensen belachelijk maakt en/of kleineert ten gunste van eigen leedvermaak maar dat is het niet. Misschien omdat je niet zelf in de zorg werkt dat je het niet begrijpt.

20. Essenhout

Amen..
    Ik kijk er na uit om te werken, puur om te zien wat een plezier we de mensen doen, ze iedere dag weer te zien lachen. Dat is toch mooi om te zien?

Share This Page