Wat vinden jullie leuker Sam (uitgesproken als Sem) Of Sammy (Uitgesproken als Semmie) Mijn vriend vind Sammy leuker maar ik denk dat als hij 16 is dat echt niet leuk meer vind.
Ik ga voor Sam... bij sammie denk ik altijd aan het liedje van ramses shaffy sammie loop niet zo verlegen zo verlegen door de stegen waarom loop je zo verlegen sammie door de regen sammie van de stad hoog sammie kijk omhoog sammie want dan word je lekker nat en ik denk dat ie dat niet leuk vindt als die op de middelbare school komt...
Sam... als je kindje klein is, kun je er altijd nog 'sammy' van maken -liefkozend of verkleinend... maar als je je kindje zo noemt, zit het er op z'n 16 of op z'n 40ste mee 'opgescheept' , dat hij officieel Sammy heet.. ook al wordt hij dan Sam genoemd...
Hier sluit ik me bij aan! Sammie vind ik meer een meisjesnaam, dus die zou voor mij sowieso al afvallen.
Sam kan je toch prima verkleinen tot Sammie? Dan hoeft hij op papier niet zo te heten. Ik heb serieus een collega die Timmie heet maar zichzlf uiteraard Tim noemt, ik zou het echt nooooooit doen! Sam sem noemen vind ik ook erg verwarrend, dat zal hij zijn hele leven uit moeten leggen.
Sam , maar waarom dan gewoon geen Sem? als je het zo uitspreekt? Sammy vind ik zo kinderachtig en moet gelijk denken aan een snackbar hier in groningen.....
Ik ga ook voor Sam, maar dan wel geschreven als Sem. Denk dat iedereen je kind anders ook echt sam gaat noemen. Sammy vind ik niks voor een kind. En onze kat heet Semmy, dus vind dat ook niks voor een kind. Maar goed dat is heel persoonlijk