Mijn opa update 16/06

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Even een vreemd vraagje voor een site als dit.

maar mijn oma krijgt een kunst knie en wordt over precies 4 weken geopereerd. Haar man ( mijn opa) die is licht dement en heeft iets aan zijn evenwicht dus valt veel. Hij moet dus naar een opvang tehuis voor een aantal weken. Maar hoe kan ik dit regelen. Mijn ouders zijn er niet en mijn tante die schiet niet echt op en zoiets moet je toch wel ruim van te voren regelen lijkt mij ivm dat het ook vol kan zijn in een verzorgingshuis
    Ik hoop dat iemand hier iets weet

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Je moet eens kijken op www.ciz.nl die gaan hier namelijk allemaal over. Je kan ook eventueel kontakt opnemen met een kontaktpersoon uit het verzorgingshuis/verpleeghuis voor een tijdelijke opname. Waarschijnlijk kunnen zij jou verder helpen.

Succes. doeii

3. Annelies

Annelies Niet meer actief

ik denk dat je dan het beste als eerst contact op kan nemen met het ciz(centrum indicatiestelling zorg)
    zij beoordelen of je opa recht heeft op deze zorg. ik denk dat je dan van daaruit verder kunt regelen met een verpleeghuis in de buurt.

hier staan de regiokantoren met tel nummers
    http://www.ciz.nl/sf.mcgi?3307,

succes

4. Niet meer actief

dank je wel zat idd ook daar te kijken en daar kun awbz zorg aanvragen

Ik ga maandag even bellen met de huisarts en daarma bellen naar de verpleeg/verzorgings huizen in de buurt

5. Annelies

Annelies Niet meer actief

dat is toevallig ;) tegelijk aan het typen...

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Femke dat moet je doen via de huisarts van je opa die moet een indicatie geven voor hem of je kan het ook via het ziekenhuis proberen waar je oma geholpen wordt
    zij kunnen ook een indicatie schrijven omdat hij dementerende is en niet alleen thuis kan blijven

maar huisarts kan je beter helpen

sucses meis

7. Niet meer actief

ik heb nu het telefoonnummer van de awbz voor zorg aanvraag en het aanvraag formulier.

Dinsdag neem ik contact op met de huisarts van opa en kijk ik wat ik verder nog moet doen

heel erg bedankt meiden

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Het is dus zo dat je een aanvraag in moet dienen, liefst met behulp van de huisarts (dat helpt namelijk altijd).
    Zodra ze je aanvraag hebben ontvangen zal die worden beoordeeld en krijg je dus een indicatie (denk dat dit in dit geval een indicatie voor tijdelijke zorg zal zijn).
    Daarna neem je contact op met een zorginstelling naar keuze.
    Bij ons is het dus zo dat er verschillende zorginstellingen onder 1 naam vallen (kan me niet voorstellen dat dit bij jullie niet zo zal zijn) en je dus alleen maar een 0900 nummer hoeft te bellen en dat zij alles voor je gaan regelen (je hebt tenslotte een indicatie).
    Voor een tijdelijke opname zal opa naar een verzorgingshuis gaan en niet naar een verpleeghuis (die hebben niet zulke plaatsen meestal is er wel een revalidatie afdeling).

Groetjes

9. Niet meer actief

Zo eindelijk is alles rond mijn opa gaat voor 7 dagen naar een verpleeghuis op een logeer kamer.
    Daarna gaat hij gewoon weer naar huis omdat mijn oma dat graag wil.
    Dan krijgt hij psychologische hulp thuis en ook 3 maal daags thuiszorg.

Dus dat is eindelijk rond voordat ik op vakantie ga.

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, dat is fijn zeg. Dan wordt er in ieder geval goed voor hem gezorgd.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Dat is goed nieuws, opa lekker verzorgt als oma geoppereert wordt en daarna lekker weer met zijn tweeën naar huis alwaar er nu ook zorg zal zijn en dus ook wat verlichting in oma's taken vergeleken met voor de opperatie.

Groetjes

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    He dat is ook weer een zorg minder Femke! Fijn hoor voor je opa...

Deel Deze Pagina