Kokhalzen bij de "babybonus"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 894hi, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

de vraag is dus : heb jij wel eens moeten kolhalzen/overgeven bij het verschonen van je kindje(s)?

Mijn man kan dus echt NIET tegen poepluiers en daarom heten ze hier ook "babybonus" die zijn dus vaak voor mama :p
    papa moet er echt van kokhalzen .. en als hij het moet doen probeerd hij zo lang mogelijk zn adem in te houden haha

ik kan prima tegen de lucht van een poepluier .. tot nu toe dan , het begint te wennen ... en dan gaat het vooral om de "vaste voeding luiers"

zijn er hier nog meer papa's of mama die er niet tegen kunnen?

2. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Toen mijn meisje pas doorsliep moest ik héél erg wennen aan de geur van een plasluier van een hele nacht, maar nu ruik ik het al niet meer.

Poepluiers kan ik wel tegen, behalve als ie heel erg stinkt en ik 's ochtends nog niet gegeten heb... :D

Mijn vriend kan er ook goed tegen, misschien nog wel beter dan ik.. ;)

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

gewoon niet door je neus ademen, probleem opgelost toch? :D

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    In het begin had ik er heel veel moeite mee... Ik kan nl slecht over poep van een ander. dus heb wel eens staan kokhalzen. Maar nu nee nooit meer! Het went haha. Ik verschoon mijn zoon nu zonder kokhalzen, ik ruik het niet eens meer. en ook als mijn zoon heeft overgegeven ruim ik dit zo op... nooit gedacht van mij zelf ;)

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb nog nooit gehad dat ik moest kokhalzen van een poepluier (mijn vriend ook niet). Af en toe vind ik het wel heel smerig, vooral die lucht die er soms af kan komen..

Ik werd vorige week wel heel misselijk toen ik de kots van Robyn op moest ruimen, het kotsen zelf doet me niks, maar het opruimen.... brrrrr....

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Bij mn tweede zwangerschap was ik zon beetje constant misselijk. En ja, dan zijn die vieze luiers van de oudste echt geen feest ;) Helemaal 'smorgens, vol met plas en dan had meneer ook nog gepoept... Pfff, op nuchtere maag was dat helemaal drama. Blij dat we boven ook een toilet hebben :D

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee dat heb ik nog nooit gehad, mijn man ook niet.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben er niet echt vies van ofzo of dat ik moet kokhalzen (op zure tandjes-luiers na), maar ik ruik het wel nog altijd. Zeker als de prullebak vol zit, dan moet die echt regelmatig even leeg want dan hangt er echt zo'n walm. Ook zij zelf ruikt soms echt muffig/poepig... ;)

9. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook een papa die niet tegen poep luiers kan

zoals eerder aangegeven: in het begin kon hij er wel tegen

maar toen lorenzo met potjes begon

nee toen ging papa over zijn nek bijna

kon mama en de poepluier en bijna vriendlief zijn kots opruimen

ik kan er wel tegen

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Ik kan normaal al slecht tegen dat soort vieze dingen, maar heb er gelukkig bij mijn eigen dochter gelukkig nooit last van gehad. Totdat ik weer zwanger was, en nu ga ik bij alle vieze luchtjes al (bijna) over mijn nek... Het was dus verstandiger om alles aan mijn man over te laten toen ze laatst buikgriep had en 5 keer per dag over moest geven. Want ik heb net zo hard mee staan doen :)... Hoop dat dat over een maand of 5 weer over is hoor!

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nergens last van..

Komt misschien doordat ik me in mn werk ( ziekenverzorgende) al heb aangeleerd door mn mond te ademen op e.o.a. manier en de "toilet geuren" niet ruik..

Mijn man heeft er ook geen last van.. tenminste.. heb hem er nog niet over gehoord..

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier kon de papa ook net tegen de poepluiers. Maar gewoon vaak genoeg laten doen en nu kan ie er steeds beter tegen.
    Kwestie van oefenen ;)

Ik kan er heel goed tegen. Maar dat komt ook omdat ik in een dierenasiel en bij de dierenambulance heb gewerkt en daar kom je behoorlijk wat stank tegen!

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    van me eigen kind kan ik er prima tegen maar van n kind wat niet me eigen is kan ik er ook helemaaal niet tegen

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier gelukkig ook een papa en mama die er prima tegen kunnen. Nu, met de overgang naar steeds meer vast voedsel en blijkbaar toch ook tandjes, zijn de luiers momenteel echt héééél erg en dat ruiken we dus wel heel goed! De hele bovenverdieping is vergeven als we 'm verschonen :D Maar idd, door je mond ademen doet wonderen :p

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    Ja ik kan er ook niet altijd even goed tegen en heb ook weleens staan kokhalzen. Vooral 's morgens op lege maag.
    Hier zijn de poepluiers veelal dus voor papa als die thuis is want die heeft er totaal geen moeite mee.
    Overgeven vind ik overigens vele malen ergens. Als ik dat moet opruimen kan ik er een emmer naast zetten voor mezelf

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou inderdaad. Ik hoef ook niet zo nodig diep door mijn neus inademen tijdens het verschonen van een poepluier. Zowel mijn man als ik ademen door onze mond en probleem is opgelost.
    Dus dan gaaat het smoesje van je man niet op ;)

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

geen problemen mee. man verschoont bijna nooit luiers. vind poep wel vies haha

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    papa's zijn over het algemeen van die watjes.

ik kan zelf tegenwoordig overal tegen.

het is inmiddels mijn derde. als je een paar keer een peuter van zijn nek tot zijn enkels aan de diaree hebt gehad en een moeder met kanker die chemokuren krijgt en die moet je helpen naar het toilet of po. dan moet het nogal erg worden wil ik er niet meer tegen kunnen.

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    sidmick@ ook overgeefsel opruimen went over een paar ajar weet ej echt niet beter meer.

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik kan er wel tegen en mijn man verassend genoeg ook (al zei hij voor de geboorte dat hij niet zou verschonen, haha).
    Ik heb alleen één keer moeten kokhalzen van een PLASluier. Ilana had die dag ervoor met ons verse asperges gegeten, van die groene, maar mijn man had verzuimd te zeggen dat de urine er sterk van gaat ruiken. Ik wist dat niet, want wij aten thuis nooit asperges.
    De volgende dag heb ik het geweten, wat een meur!

Deel Deze Pagina