Help, hoe komen we hier uit?

Discussion in 'Babynamen' started by wianhalu, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke naam vinden jullie het leukst(achternaam 1 lettergreep)

1. Stijn

2. Jelle

3. Jurre

4. Thomas

5. Swen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Lieve meiden,

Hebben jullie nog tips of surgesties of wat dan ook???,... om te zorgen dat ik het samen met mijn mannetje eens kan worden over een naam?!(we krijgen een jochie dus een jongens naam).
    Het nadeel is dat ik in de kinderopvang werk waardoor ik bij veel namen een gezicht zie... en mijn wederhelft nou net de populaire korte namen mooi vind waarvan ik momenteel meerdere kinderen ken..
    Samen hebben we uit een jongens top 200 namen aangestreept.. zie hier onder het resultaat:

Namen man:
    Stijn
    Lars
    Stan
    Jens
    Jelle

Namen van mij:
    Jurre
    Swen
    Thomas
    Justin
    Fabian
    Kyan
    Jasper
    Roan

Onze achernaam is kort, 1 lettergreep...
    Wie kan mij tips geven! of meningen?? We hebben op alle namen van elkaar wel wat aan te merken....Hoe pakken we dit nou aan...?!

2. Monique79

Monique79 Actief lid

Oct 19, 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Ik zie inderdaad twee verschillende lijstjes. Misschien toch nog een samen doornemen wat absoluut afvalt en wat nog wel overblijft. Wat vind je van Sander en Koen? Zo heten onze zonen. Succes groetjes Monique

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    lastig he!
    ik vind Jelle een leuke naam uit het lijstje van je man en uit jouw lijstje vind ik Justin leuk.

ik zou het ook eens samen goed doornemen.... welke namen toch nog afvallen...
    succes!

4. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Om de beurt bij elkaars lijstje een naam wegstrepen, dan houd je er uiteindelijk nog 2 over.

Bij een 1-lettergreep achternaam, klinkt een 2-lettergrepen voornaam beter vind ik.

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Dit is een goed idee. Als dit niet werkt opzoek gaan naar namen in de top 500 ;)....Er moet een naam zijn die jullie beide mooi vinden ondanks de twee verschillende smaken....Succes! :D

6. Fayy

Fayy Niet meer actief

Jens, en kyan maar keano vind k persoonlijk mooier, ik hoop dat jullie er uit komen succes :D

7. wianhalu

dankjullie wel! heb er idd al een paar bruikbare tips tussen zien staan... miss toch de namen die we echt niets vinden bijelkaar wegstrepen, en dan weer verder discuseren haha

8. Trieske

Trieske Actief lid

Oct 10, 2010
    188
    0
    0
    ROAN natuurlijk :)

9. youngmom

youngmom Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik zou je de tip geven die wij hebben toegepast. Kies de naam die jij dan nog het beste vind passen uit het lijstje van je partner en omgekeerd. En eventueel kunnen jullie jullie zoontje twee namen geven. Hier was die tweede naam echter geen probleem gezien de tweeling ;)
    Veel succes!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Eeehm, dat is lastig...!!!
    Martijn...is dat geen optie?

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Anders gewoon verder zoeken, totdat jullie samen een naam mooi vinden? Gewoon alle voornamenboekjes/sites doorspitten :p

12. wianhalu

pff maar ik denk dat we het probleem alleen maar groter maken, door verder te zoeken, want we houden allebij een beetje vast aan onze eigen smaak en namen... Denk toch echt dat we uit deze rijtjes iets moeten vinden waar we het over eens worden

13. miranda84

miranda84 Bekend lid

Apr 13, 2007
    781
    0
    0

14. wianhalu

miran bedankt voor je reactie;)
    gelukkig zijn jullie het er over eens!
    haha ja smaken euuhh namen verschillen he:p
    Zou idd ook die van hem allemaal wegstrepen, maar dat zou niet eerlijk zijn.
    Hij vind veel namen van mij weer te buitenlands klinken of te veel lettergrepen, of roan zoals ik het mooi vind op een meisjes naam klinken in het engels... haha snap je hem nog. Zo hebben we overal wel commentaar op bij elkaar!
    2 namen is een optie... maar die 2e naam staat er dan eigenlijk een beetje voor niets.. want wanneer gebruik je nou een 2e naam! En wiens naam komt dan vooraan te staan?
    Hou jullie wel op de hoogte wanneer we het er over eens zijn

15. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

Oct 8, 2010
    885
    0
    0
    *
    Ryas, je zegt rie jas. Hoor je erg weinig en dus uniek!
    Kaylen? Kyen? Boaz/Boas?

16. miranda84

miranda84 Bekend lid

Apr 13, 2007
    781
    0
    0
    2 namen is een optie... maar die 2e naam staat er dan eigenlijk een beetje voor niets.. want wanneer gebruik je nou een 2e naam! En wiens naam komt dan vooraan te staan?
    Hou jullie wel op de hoogte wanneer we het er over eens zijn[/QUOTE]

ja dat is ook wel weer zo,lastig hoor! haha

nou ik hoor het wel,hou me er verder buiten want vindt het veel te moeilijk ;)

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    De naam Jolle misschien? Ik roep maar wat!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Wij hebben destijds uit elkaars lijstjes alles wat de ander echt niet mooi vond weg gestreept. Toen bleven er nog een stuk of 6 namen over. Die hebben we allemaal voor onze achternaam geschreven en uitgesproken ed. Ook hebben we gekeken naar eventueel 'pestgevoeligheden'. Daarna bleven er nog een stuk of 4 over. En uiteindelijk had ik zo iets van 'het moet die-en-die-naam worden' en na verloop van tijd (toen hij aan de naam gewend was) was mijn man het daar ook mee eens.

Ik zie in jullie lijstjes op zich best een gelijkenis, jij man gaat voor Nederlandstalig (klinkend) en kort en dat soort namen staan er bij jou ook best bij (Jurre, Swen). Dus dan moet je er wel uitkomen, lijkt me. Misschien niet met deze namen, maar wie weet wel met een andere naam?

19. wianhalu

niekekris, je slaat idd de spijker op zijn kop.
    deze namen zijn dan ook de enige 2 die voor hem een beejte in de richting komen, alleen is swen voor hem weer niets, omdat hij te vaak sven voorbij hoort komen in reclames enz... door sven kramer. haha. De rest vind hij te buitenlands klinken...
    Misschien dat hij voor jurre wil gaan?! Het opschrijven met achternaam en uitspreken enz zijn ook goede ideeen!
    dankjewel

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Ik vind Jurre flink in de buurt komen van de namen die hij heeft...dus wie weet. ;) En het is gewoon een leuke naam, maar dat vind ik van Lars ook. ;) Misschien nog wat andere ideetjes:

Ivar
    Finn
    Liam
    Daan
    Erik
    Lennart
    Bent
    Jorn
    Kaj
    Mats
    Ni(e)ls
    Renzo
    Aaron
    Luka
    Matteo
    Mika
    Emil
    Tom (kan ook nog met als officiële naam Thomas)

Succes!

Share This Page