Nou ik heb dus een enorm eigenwijs meisje wat eten betreft... Eet nog geen brood, lust maar één soort potje warm eten, drinkt nog niks anders dan opvolgmelk enz enz.. Goed oke dat is prima... Maar nu is ze dus ziek en heeft ze er ook nog eens oorontsteking bij en daar heeft ze nu dus antibiotica (amoxiline) voor gekregen. Ik krijg het er alleen met geen mogelijkheid in... Niet zo met een spuitje, niet op een lepeltje, niet met een fruitpotje, niet onder dwang....ik weet het niet meer. Als ik het er al in krijg op wat voor manier dan ook, dan kotst (sorry) ze het vervolgens weer eruit en dus ook de voeding die ze nu al zo goed kan gebruiken omdat ze al zo slecht eet nu ze ziek is. Ik heb er vandaag in gekregen: 9.00u flesje van 150 cc water en 3 schepjes 12.00u flesje van 150 cc en 3 schepjes daar liet ze 60 cc van staan 17.00u fruit geprobeerd met a.b nou dat kwam er even vrolijk uit, in stralen...dus durfde ook al geen flesje meer te geven 20.00u flesje van 150 cc water met 3 schepjes...maar dit ook na de a.b dus die kwam er ook weer in zijn volledige vorm eruit gegooid in stralen. Mijn meisje krijgt zo ECHT veel te weinig binnen. Gister leek het wel weer goed te gaan maar vandaag. Pfff en zo is ze dus als bezig sinds dinsdag.... Heeft er iemand tips hoe ik de a.b erin krijg? Of weet iemand wat ik nu moet doen want ik weet het niet meer. Oja mijn meisje heeft last van: buikgriep achtige verschijnselen door het overgeven, oorontsteking, traanbuisjes ontstoken, heeeel erg verkouden, 6e ziekte en on top off all...ze krijgt twee kiezen. Ik denk dat ik morgen de huisartsen post maar weer eens ga bellen want ik maak me echt zorgen dat ze zo niet genoeg binnen krijgt... Een radeloze en erg bezorgde mama
Wij deden het met een spuitje, mijn zoon lag dan in zijn bed. Beetje achter in de wang spuiten, 1 ml en dan direct de mond dicht 'drukken'. Het is niet leuk maar zo werkte het bij ons wel. Maar dat zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben... Beterschap voor je kleintje. Zijn echt veel kindjes ziek volgens mij.
Timo wilde het ook niet van de lepel maar onder dwang met een spuitje kwam ik een heel eind, en ik deed het ook wel door de voeding. Een halve fles, en als die op was kreeg hij de rest. Pap vindt hij ook erg lekker en dat lukte meestal ook wel met medicijn erin. Geef je haar zetpilletjes paracetamol? ik merkte dat als Timo zich iets beter voelde hij beter at en dus ook beter het medicijn binnenkreeg. Het werkt ook goed tegen oorpijn. Heel veel succes ermee, en als je je zorgen maakt morgen gewoon de huisartsenpost bellen, of nu nog, daar zijn ze voor! en ze zijn gelukkig heel vriendelijk als het om jonge kinderen gaat. liefs Miek
zetpilletje geven, 15 min laten inwerken, ab met wat limo geven en dan direct de voeding? Maar als er misselijk van word en direct eruit spuugd kan het zo zijn dat ze er niet tegen kan. Dus morgen maar even de ha post bellen voor advies
Ja als ik het er dus al in krijg onder dwang dan kotst ze de hele boel weer uit. Echt overgeven dus...ook alle voedingen van daarvoor er ook uit. Dat is waar ik me ook zo'n zorgen over maak. Kijk ik kan het wel met dwang erin krijgen maar ze gaat weer zo spugen...
Kan het misschien zijn dat zij niet tegen een van de bestanddelen kan? Want zo heftig uitspugen doet ze vast niet bewust omdat ze het niet lekker vindt. Het is haar lichaam die dat spul uitgooit. Ik zou toch even met de HA bellen, misschien hebben ze een ander kuurtje dat beter helpt. Heel veel beterschap trouwens, vreselijk om zo'n kleintje zo ziek te zien
Ja zat ik ook al aan te denken dat ze er misschien allergisch voor is. Het schijnt dat ik er als baby ook allergisch voor was... Ik durf het niet zo goed in een flesje te geven omdat ze het fruithapje ook al niet meer vertrouwde toen ik haar dat vanavond nogmaals gewoon aanbood... Het is al niet zo'n eter...dus dat risico wil ik liever niet nemen.
Wat vervelend zeg. Mijn zoontje krijgt nu ook ab, vanwege een dubbele oorontsteking, en dat gaat gelukkig goed vanaf een lepeltje. Hij eet nu ook weer goed. Heel veel sterkte met je meisje, kan je helaas geen advies geven.
Nou vanmorgen heeft ze tot nog toe alles erin gelaten. De a.b ging er met iets minder moeite in, nog steeds wel onder dwang. Toen maar even een half uurtje gewacht met voeden en het is erin gebleven...gelukkig.