overgevoelige mamma mbt geluid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door snoebeltje, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    #1 snoebeltje, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
    Haaaai daar ben ik weer eens met een berichtje:D
    Ik heb een aantal maanden geleden een topic geopend over mijn buren die gingen verbouwen. Pffff...nu is de rust weer een beetje wedergekeerd. Jullie hebben me toen lieve en eerlijke en bruikbare reacties gegeven, trouwens.

Maar...ik ben zo overgevoelig mbt geluid! Ik was het al, maar ben het nu nog erger. Als ik autodeuren hoor dichtklappen, krijg ik het al spaans benauwd en ben ik bang dat mijn dochtertje wakker wordt.
    Als mijn buren (t zijn gehorige rijtjeshuizen!!!) hard praten, ben ik bang dat ze wakker wordt en ook als ze in de tuin aan het praten zijn.
    Dochtertje wordt vaak niet wakker, en als ze wakker wordt, is dat meestal uit eigen onrust. Heb 1 keer meegemaakt dat ze van de buren wakker werd omdat ze naast haar kamertje hard aan het praten waren en met de deuren klapten.
    Het ligt dus grotendeels bij mij, en dat weet ik rationeel ook wel, maar gevoelsmatig ligt het anders, ik voel veel stress, vooral als ik alleen thuis ben met die kleine.
    Herkenbaar? Tips? Of misschien kritiek, mag ook, als ik er wat mee kan;).
    Liefs

2. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Je bent echt niet de enige die zo denkt hoor!
    Vooral toen mijn dochter kleiner was was ik daar ook bang voor.
    Dit omdat ik zelf snel wakker kan worden van geluiden!
    Vanaf de geboorte hebben wij gewoon gerommeld en gedaan terwijl onze dochter lag te slapen! Dan bedoel ik de wasmachine en droger aan. Stofzuigen enz.
    Onze dochter wordt niet snel wakker, alleen met oud en nieuw! Toen lag er een duizendklapper van de buren onder haar raam!
    Onze dochter slaapt al een hele tijd niet meer tussen de middag, ze is nu 2.5 jaar! Maar misschien heb je er wat aan om gewoon je ding te doen en kijken of ze doorslaapt. Het zal misschien even wennen zijn, maar je zal zien dat je dochter er meer aan went en dus minders snel wakker zal worden!!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb precies dezelfde kriebels als jou (denk ik)
    Alleen ik krijg die kriebels als ons zoontje begint te huilen, of jengelig word....
    Dan word ik helemaal krieberig, zenuswachtig en stresserig!
    Heel vreemd, kan het niet naast me neer leggen.

Ik word helemaal niet boos ofzo, maar weet niet wat het is.
    Heel vreemd. Weet niet hoe ik het uit moet leggen.
    Als we ergens zijn en hij word moe, dan denk krijg ik dit gevoel ook al, en denk ik heel de tijd, ohw niet gaan huilen,niet vervelend worden...
    Terwijl hij harstikke lief is en zelden huilt, toch blijf ik dit houden.

Hoort dit bij moeder zijn? haha
    Hebben meerdere dit??

4. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Oh dat heb ik ook nog ja...en ook wel dat als mn dochtertje huilt dat ik me dan een beetje schaam voor mijn buren, als het lang duurt...ben ik bang dat ze me een slechte moeder vinden:)

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    #5 snoebeltje, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt: 27 jan 2012
    Ja dat probeer ik ook maar het is er in geslopen toen ze een hele moeilijke periode had met slapen, duurde het wel 2 uren en soms 3 voor ze sliep, 1000 keer naar boven geweest om haar te troosten...en als ze dan eindelijk sliep zeiden we ssstttt, nu zachtjes doen want ze slaapt....en dat zit er nu eigenlijk nog in... En dat sressgevoel, daar ben ik zo moe van, ik wil zo graag dat ik er wat makkelijker mee om kan gaan...

6. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft iedere moeder wel van allebei wat!
    Je wilt alleen maar het beste!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had er ook altijd moeite mee, zeker toen de kinderen erg klein waren en wat onrustig sliepen. Maar gisteren waren de buren aan het boren en breken naast Lisa's kamer en ik zat me al helemaal op te vreten, maar Lisa sliep gewoon door. En het was echt een pokkeherrie, niet normaal, maar goed, ik had er meer last van dan Lisa ;). Een paar weken terug waren we in de Efteling en Lisa was in slaap gevallen in de buggy, kwamen er een paar muzikanten opeens muziek maken, en niet zachtjes ook. Maar Lisa sliep overal doorheen. Ik merk dat ik met Lisa veel makkelijker ben en ze is nu ook oud genoeg om af en toe 's middags niet of heel kort te slapen.

Ik kon er heel lang ook niet zo goed tegen als Lisa huilde, tot ruim 1,5 jaar werd ze bijna elke nacht meerdere malen wakker, soms ook elk half uur, als ik dan net sliep en ze huilde weer, brrrr! Maar dat is nu eigenlijk wel over, al word ik niet altijd even blij van het om 5:45 wakker worden ;) (wat heel vaak voorkomt)

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Dus jij woont ook in een gehorig huis??
    En is het dan een verschil voor jou, ben je met Lisa makkelijker dan met Eva wat dat soort dingen betreft?

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ik herken het!! Nu heb ik het bijna niet meer, maar toen hij jonger was wel. Ik ben een ontzettende controlfreak en kan heel zenuwachtig worden van bepaalde dingen. Als hij lang aan het kletsen is in bed denk ik waarom gaat hij nou niet slapen en kan me dan heel zenuwachtig maken terwijl hij altijd gaat slapen en nooit huilt in bed. Ik snap precies wat je bedoeld!!

10. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja, die controle niet hebben over wat de buren doen, en of zij er doorheen slaapt als er veel geluid is...Gek word ik er van!!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is niet zo gehorig hoor, maar ze waren volgens mij een muur aan het slopen ofzo en dat hoor je wel ;). Ben met Lisa met alles wat makkelijker, een tweede moet zich toch altijd al aanpassen, zo moet ik haar op dinsdag en donderdag ook altijd wakker maken omdat we Eva moeten ophalen van school. Niet leuk, maar het moet nu eenmaal. Zo ook met dagjes uit, ze moet maar in de buggy slapen, ik ga niet na een paar uur Efteling naar huis omdat ze moet slapen, ze slaapt maar even in de buggy. Met een tweede weet je dat het allemaal wel goed komt, ofzo, ik weet ook niet precies wat het is ;).

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb daar juist helemaal geen problemen mee. Wij hebben ook nooit veel rekening gehouden met het geluid dat wij maakten in huis (of in de tuin) als mijn dochter sliep. Nu zijn wij zelfs boven bezig met een kleine verbouwing en dat doen wij ook s'avonds als mijn dochter slaapt en zij slaapt overal doorheen. Ze is gewoon gewend aan geluiden. Ik vind het heerlijk dat ik niet op elk geluidje hoef te letten en van de buren hebben wij hier eigenlijk geen last (ondanks dat het gehorige huizen zijn).

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    laat het los... ik heb het ook hoor ;) kan me kwaad maken als ik lawaai hoor en mijn zoon slaapt. Maar hij slaapt er gewoon doorheen. heb alleen de buurvrouw naast mij gevraagd of ze de voordeur normaal kan dicht doen, want die klapte ze achter haar dicht en daar werd zoonlief keer op keer chag. van wakker. nu doet ze dit en verder laat ik het los, hij slaapt overal wel doorheen.

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    zucht...ja dat vind ik dus zo moeilijk. Loslaten. T huis naast ons, bijvoorbeeld, is een huurhuis en deze huurders gaan er uit. Ben nu alweer bang wie er voor in de plaats gaan komen...Dit waren 2 jongens die met de deur smeten en op de trap stampten, maar ze draaiden gelukkig geen harde muziek of gaven knalfeesten...Daar ben ik dan weer bang voor. kan mezelf echt helemaal gek maken.
    En nu is mn dochtertje ook weer onrustig s nachts...:x Komt er ook weer bij. Oooh wat ben ik aan t klagen he:)...

15. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    ben jij dan ook wel eens bang dat je buren kwaad worden als je kind bijv lang huilt en krijst (bij t naar bed gaan doet mijn kindje dat wel eens en dan denk ik: wat zullen de buren wel niet denken...)

Deel Deze Pagina