In 2009 zijn we bij de keukenconcurrent geweest keukens kijken. Ze hebben een offerte voor ons gemaakt. We hadden een mooie keuken op het oog en ze hebben voor ons berekend wat dit ging kosten. Wij hebben de verkoper gezegd dat we aan het orienteren zijn en ook eerlijk gezegd dat onze hypotheek opgeschroefd zou moeten worden en dat we hier mee bezig waren. dus dat de kans er was dat dit niet zou lukken wij geen keuken zouden kopen. de verkoper begreep dit uiteraard. Wel kon hij ons zeggen dat als wij deze papieren zouden ondertekenen dat wij dan deze keuken kondeen krijgen voor de prijs die er nu stond. wij zitten nergens aan vast en ging het niet door dan was het met een bewijs van onze hypotheekadviseur genoeg om dit te melden. Wij hebben dus GEEN keuken BESTELD of GEKOCHT dachten wij. er zijn ook nooit maten opgenomen of iets dus de keukenconcurrent heeft totaal geen kosten hier aan gehad. Nu belde dr iemand vanmiddag van de keukenzaak dat we nu toch moesten bestellen want anders zou er een aankoop bedrag moeten betaald worden van 15 %. ik had hele verhaal uitgelegd dat wij geen keuken hebben gekocht en besteld en wat de verkoper toen had gezegd. mochten we de keuken kopen dan is die prijs afgesproken. nou mevrouw dan zal ik u even uit uw droom halen want dan moet u het annuleren en daar zitten de kosten aan verbonden van 30% van het hele bedrag!!! IK ben KWAAD echt waar ben dr echt beroerd van hoe kunnen ze je er zo inluizen Ik heb nu op internet verschillende verhalen gelezen dat dit vaker voorkomt bij de keukenconcurrent. ik heb ook gelezen dat wanneer een keuken zaak nog niet eens is komen opmeten en geen kosten heeft gemaakt aan een bestelling dat ze niet zoveel annuleringskosten kunnen rekenen?? en wij hebben uberhaupt nog niet eens besteld. Wie heeft hier ervaring mee of het zelfde mee gemaakt?? Straks moeten we 2000 euro betalen voor iets wat we niet eens hebben besteld.. ben dr echt beroerd van.. Sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt
sja... ik had het nooit getekend zowieso... maar ik zou even je rechtsbijstand inschakelen want een mondelinge overeenkomst is ook binnen.
he jakkes.. ik zou dreigen met pers en tv.. en de winkel in lopen, de betreffende verkoper te pakken krijgen en heel hard uitleggen wat er gebeurd is... wat een rot streek!
JA dat is nou juist het stomste dat ik daar ben in getrapt. wij moesten ondertekenen mochten wij de keuken wel bestellen dat we de keuken voor deze prijs zouden kopen. Ik heb die vent wel 4 x gevraagd of we dan ergens aan vast zaten en hij antwoorde steeds nee jullie zitten nergens aan vast. ALS jullie de keuken kopen kunnen jullie dit voor deze prijs doen. Ik teken al niet zo snel ergens voor en ik heb echt goed nagevraagd anders had ik NOOIT mijn handtekening gezet.
Waarschijnlijk koopzondag en niets te doen gehad? Ze staan dr wel bekend om om mensen een contract door de strot te drukken. De hele groep trouwens, keukenconcurrent, keukenkampioen en de mandemakers .... allemaal 1 pot nat.
Ik zou in ieder geval niet betalen. Zoals eerder al werd geadviseerd, schakel morgen meteen de rechtsbijstand in, verzamel alle stukken en probeer achter de namen van de verkopers te komen. Misschien staan ze nog in de stukken. Verder zou ik in ieder geval bij keukenconcurrent aangeven dat jullie naar het programma Kassa stappen. Hier zullen ze wel van schrikken. Heeft mij ook weleens geholpen. Zoeken / Vara Kassa Misschien kun je hier nog iets wijzer worden, op het forum van kassa.
beetje lastig dat je wel wat getekend hebt heb je de kleine letters niet gelezen dan?? nooit zomaar wat tekenen op basis wat ze zeggen je zet wel ej goedkeuring ergens op natuurlijk. maar zou er alsnog wel op hoge poten heengaan hoor en eens ff goed verhaal halen.
@Paars, had mij trouwens ook kunnen gebeuren dat tekenen. Voel je daar niet schuldig over, zij zijn fout.
Ik neem aan dat je een kopie hebt van datgene wat je getekend hebt. Dan zou ik dat nu even nalezen al had je dat dus eigenlijk moeten doen toen je het tekende. Nalezen en kijken wat je getekend hebt. Vreemd trouwens dat ze nu pas bellen als je al in 2009 een overeenkomst getekend hebt. Heb je een rechtsbijstand verzekering, daar dan contact mee opnemen en zoniet, vooralsnog niet betalen maar kijken of je anders bij een wetswinkel info kunt inwinnen. Of op internet kijken of er meer gedupeerden zijn en kijken of er misschien iets gezamenlijks te regelen valt. Succes. (en nooit meer iets tekenen zonder het eerst te lezen!)
Ja we konden doormiddel van bewijs van de hypotheek adviseur laten weten dat het niets zou worden. dit bewijs ligt hier nog steeds in de kast ze hebben een aantal keren gebeld en toen gezegd nou we kunnen de offerte ook nog vershuiven naar 2011. in de tussentijd zou het kunnen gelukt zijn met de hypotheek dus zouden we de keuken voor die prijs kunnen bestellen. maar ja ik heb dus geen baan dus dat is niet gelukt helaas. nu puntje bij paaltje moeten wij die keuken dus kopen ineens of een aanbetaling doen maar ja een baan heb ik voorlopig ook nog niet dus ook geen verhoging van de hypotheek!! dus dat heb ik gezegd en toen kwam ie ineens met dat verhaal. Ik heb idd bij de radar? of kassa? gelezen dat dit vaker gebeurd en dat ze je niets kunnen maken als zij geen kosten hebben gehad aan een bestelling of iets. nou dat hebben ze bij ons niet gehad dus want er is niets besteld!! ik hoop maar op het beste.
deze fout maak ik idd nooit weer!!!! khoop maar dat we niet hoeven te betalen heb het geld echt niet!! Ik ben altijd zo voorzichtig met geld uitgeven ik had echt nooit getekend had ik dit geweten pff
ik zou echt zOooooo boos worden op dat bedrijf!! ze hebben zelf gezegd dat je nergens aan vast zou zitten! ze hebben jullie gewoon misleid! is dat niet strafbaar?
Ons is hetzelfde overkomen, maar dan met een hypotheekadviseur en een hypotheekofferte. Nu faalde die man op meerdere punten, waardoor wij zijn overgestapt naar een andere adviseur (binnen dezelfde organisatie, maar een ander filiaal). Gevolg; 2000 euro boete. En die snotaap stuurde die boete gewoon door zonder verdere mededeling. Eikel! Boos was ik, echt vreselijk boos. Ik heb echt woedend aan de telefoon gehangen, niet meer in staat mezelf onder controle te houden. Nou ja, we hebben uiteindelijk een lange brief gestuurd naar het hoofdkantoor en die hebben ons gelijk gegeven. Zij hebben dus die boete voor ons betaald. Ik zou je hetzelfde willen adviseren.
Volgens mij hebben veel mensen dit meegemaakt, en staan ze er ook echt om bekend dat ze deze praktijken hanteren. Belangrijk voor jullie is dat jullie zelf de papieren nog hebben zodat jullie bewijzen hebben, zij hebben een contract, dat is zeker, maar wat ze er mee hebben gedaan???? Maar ze zijn niet de enige, ik weet wel dat ik nergens zomaar voor teken, altijd lees wat ik teken. En dit overigens ook telefonisch, nooooooit aangeven dat je iets vrijblijvend wilt ontvangen, of dat je meer info wilt of akkoord gaan met een terug te draaien overeenkomst maar dat je dus wel akkoord moet gaan om uberhaubt informatie te krijgen. (Dit nadat ik ooit ineens aan zo'n kinderboekenserie vastzat met oude zooi! En mijn schoonma die info wilde van KPN maar dit kon alleen door de overeenkomst aan te gaan voor internetbellen.
Dat was een offerte voor een bedrag hoger als 10.000..... als je de offerte ontvangt zit je hier bijna altijd aan vast (aan die kosten dan)... heel irritant! Zo waren ze ons "vergeten" te vertellen dat er kosten in rekening zouden worden gebracht, en dus ook de hoogte werd niet gemeld. Heeeeeel irritant!!!
Wat klote en helaas een bekend verhaal bij ons. Wij waren daar ook geweest en ook een contract getekend, echt heel dom van ons. Contract is 2 jaar geldig en dan konden wij de keuken ook voor een bepaalde prijs krijgen. De volgende dag direct al spijt, dus gelijk gebeld om te annuleren. Dit kon niet, toen heeft mijn broer gebeld die kan beter zakelijk praten dan mij. Die gene die ons 'geholpen'had zou mijn broer terug bellen. Dit heeft die persoon niet gedaan dus gelijk een aangetekende brief gestuurd dat wij de keuken KOSTELOOS annuleerde omdat die werknemer niet had terug gebeld. Niks gehoord op die brief, stonden overigens meerdere punten in waar van wij vonden dat wij in ons recht stonden. We hoorden 2 jaar lang helemaal niks van hun. En ineens een brief dat wij ook een paar duizend euro moesten betalen. Ik was laaiend, en meerdere keren gebeld met het hoofdkantoor, ben echt uit mijn plaat gegaan daar. Weer een aangetekende brief gestuurd en weer geen reactie, wij kregen weer een brief dat we moesten betalen binnen 2 weken anders zouden er stappen worden genomen. Weer gebeld met hoofdkantoor, en gemeld dat wij absoluut niet betalen en dat we het graag voor de rechter wouden laten komen. Tevens werden wij min of meer gedwongen om dit contract te tekenen, ze waren zeer agressief. Dit ook aangegeven aan het hoofdkantoor. Heb de naam van de werkgever doorgeven maar die eikel werkt er niet meer, dus daarom hebben ze ons gelijk gegeven. Gelukkig ook alles zwart op wit gekregen van hun dat het nu kosteloos is geannuleerd. Als je goed zoekt op de site van radar, en dan berichten van ong 2 jaar terug zie je dat daar een topic is waar heel veel info in staat over dit contract. Er schijnen 2 soorten contracten te zijn, en 1 daarvan is eigenlijk niet rechtsgeldig. En volgens mij hadden wij dat contract. Er moet iets in staan van de maten, de kleur en de juiste prijzen. Heel veel succes, want het is een dikke ellende om hier van af te komen. En helaas lukt dat je niet altijd. Van de week nog op de site van radar gelezen dat iemand een zaak had verloren van brugman keukens met precies het zelfde verhaal. Ik heb de papieren hier nog liggen dus als je je contract wilt vergelijken met die van ons moet je even een pb sturen.