Misschien een domme vraag, maar mag je met een tarwe allergie gewoon alle snoepjes? Binnenkort mag dochter trakteren en er zit een kindje in de klas met een tarwe allergie. Ik dacht iets te knutselen met een doosje rozijntjes of ander soort snoepjes in een klein doosje.
Rozijntjes (zonder chocoladelaagje of yoghurtlaagje) zijn veilig voor tarwe allergie en glutenallergie Als je de regels voor glutenallergie/coeliakie volgt dan zit je ook veilig voor tarwe allergie. Met coeliakie mag je ook niet alle snoepjes helaas
Maom moge ze, fruittella, haribo beertjes en die dragibus (als ik het goed schrijf) mentos rolletjes. Ik en mijn kind hebben coeliakie. Lief dat je aan dat kindje denkt.
Er mag best veel, maar ook best veel niet. Bij de ingrediënten moet het (dikgedrukt) vermeld staan als er bepaalde allergenen, waaronder tarwe ed, inzitten. Kan alleen lastig zijn omdat er zoveel verschillende 'soorten' zijn. Maar Maoam mag inderdaad. Fruittella ook.
Bedankt daar kan ik wel wat mee. Vind het zo lullig om voor dat ene kindje iets anders te doen, geef ze dan liever allemaal hetzelfde.
Er mag veel hoor.even ingredienten lezen.gemodificeerd zetmeel kan ook tarwe zijn dus als dat erin zit mag t niet.en tarwe staat vermeld bij allergenen Ik zou willen dat ze bij mijn zoon in de klas ook zon attente ouders hadden
Heel lief! Onze dochters hebben zelf een traktatiebakje in de klas, maar natuurlijk veel leuker als ze gewoon mee kunnen doen met de rest. Een keertje niet anders zijn.