Hoi, Ik ben benieuwd of iemand nog leuke en handige spaartips heeft, in de zin van bijv klein geld in een potje doen of geld van verkoop via marktplaats apart zetten... Het gaat dus om sparen in het klein waar je gewoon leuke familieuitjes ofzo van kan doen. Tis dus niet een belangrijke vraag maar ben gewoon nieuwsgierig of mensen op een leuke manier toch wat geld weg leggen
Wat ik aan het eind van de week over heb van mn boodschappengeld doe ik in een potje...waar ik nou eigenlijk vooor spaar weet ik niet....of een dagje weg of iets leuks voor het gezin
Alle kleine beetjes helpen: kijk je kassabon goed na. Ik heb regelmatig dat een aanbieding niet goed verwerkt is. Of dat de prijs van groente/fruit niet klopt. Even naar de servicebalie en je hebt weer wat kleingeld voor in het potje
Wij proberen week speren. alleen doorde helf snap je hem. week 1 =50 cent. Normaal 1 euro week 2 =1 euro week 3 = 1,50 euro enz tot week 52 is 26 euro en alles bij elkaar is iets van 600 euro aan het einde van het jaar als het gaat lukken.
Ik heb een "leuke dingen rekening". Hier stort ik de verkopen op mp op. Verder het verjaardagsgeld van man en mezelf. Met kerst krijgen we altijd geld van schoonouders, gaat er ook naar toe. Verder spaar ik in een lege melkfles kleingeld. Dat stort ik twee keer per jaar op e rekening. Statiegeld gaat ook in die fles. Verder wat ik extra verdien met op zondag of een feestdag werken. Dit gaat er ook naar toe Doe ook mee aan euroclix, gekkengoud enz. Levert mij per jaar minimaal 150 euro op.
Ik spaar koopzegels. En die boekjes spaar ik op voor een jaarlijks weekje weg met m'n zusje, moeder en alle kids. Dus ik spaar dan eigenlijk ook van m'n boodschappengeld.
Wij sparen koopzegels. Elk jaar gaan we met schoonfamilie weg en daarvoor leggen wij elke maand 25 voor in. Kleingeld in een potje Dit zijn voor ons de kleine spaar dingetjes ☺️
Mijn ouders kaarten elke week en de "winst" gaat dan ook in een potje. Daarvan gaan ze elk jaar een weekend weg naar een stad in Europa met zijn 4en (de andere kaarters).
Al het kleingeld in m'n portemonnee tot 2 euro munten gaat aan het einde van de dag in de spaarpot. ik hou altijd 2.50 erin en als ik de ene dag maar net een euro aan muntgeld heb..tsjah dan gaat dat erin. Ene dag is het meer en de andere dag minder. Na een tijdje breng ik het naar de bank en doe ik leuke dingen met de kinderen mee of ze mogen zomaar een verwen kadootje uitkiezen.
Oja en kooppunten dat gebruiken we ooit eens. meestal kerst inkopen of wat anders moch het echt nodig zijn. staat nu 300 op dus mochten we wat hebben wat we niet kunnen dekken.
we hebben een spaarpot die je moet openen met een blikopener Dit is het zakgeld voor de vakante hierin gaat: - verkoop muntgeld van spullen - statiegeld - muntgeld wat op zondag in portemonee zit verder heb ik een potje voor briefgeld. dit gebruiken we voor kados sinterklaas. Dit is geld wat we krijgen van spullen wat verkocht is
Wij sparen koopzegels (en er net afgelopen weekend achter gekomen dat je blijkbaar moet bellen voor je een stapel kunt inleveren). Leuk spaarpotje. Geld gaat naar de spaarrekening. We hebben een stenen spaarpot op het keukeneiland staan. Als we boodschappen hebben gedaan gaat het restbedrag van ons weekbudget daar in. Soms maar een euro, soms 40 euro of nog meer. Alles onder de 50 cent gaat in een apart potje en mogen de kids eens in de zoveel tijd in hun spaarpotten doen. De spaarpot van ons kan niet open gemaakt worden. Alleen met een hamer of door 'm kapot te gooien. Stuk effectiever dan zo'n blik van nog geen euro. Die maakten we geregeld open als we ff iets nodig hadden.
Ik spaar alle 1 en 2 euro's die ik krijg in een spaarpot, en AH koopzegels. Van de koopzegels hebben we jaarlijks op vakantie 'leefgeld' en de spaarpot keer ik eens in de zoveel tijd om, als we iets specifieks nodig hebben. Liefs,
Bij iedere weekboodschappen kies ik aan het eind van de rit iets uit het karretje wat ik eigenlijk echt niet nodig heb en leg ik het terug. Het geld wat ik hiermee bespaar doe ik in de spaarpot
Al het losgeld wat ik terug krijg (pin het boodschappengeld) doen we in een potje. Ook de 2 euromunten. Loopt lekker op!