Oh leuk! Dat is zo ongeveer het enige spel wat ik zelf ook leuk vind haha, moeten we dat maar weer eens uit de kast pakken.
Daarom schreef ik ook bewust 'we' Mijn man en ik spelen het ook weleens 's avonds als de kinderen al op bed liggen
Yahtzee is hier trouwens ook een groot succes! Hebben het heel vaak gespeeld en is ook meteen goed voor het rekenen
Kwartet blijven ze hier ook leuk vinden Keutelalarm van de Shaun the Sheep Stap op Barricade Ticket to Ride Betoverende Doolhof
Wie weet er een actief bordspel voor een jongen (5), die niet houdt van: -kaartspellen -leerspellen Hij heeft enorme wiebelbillen en veel snel iets saai. Er moet echt iets gebeuren in het spel, wel graag een bordspel (geen twister oid dus). Ik dacht aan muizenval wat er vroeger was. Meer tips in deze trant?
Regenwormen is erg leuk! Triominos doet het hier goed. Mens erger je niet. Vier op een rij. Verder heb ik een pocket uitvoering van scrabble. Ben even de naam kwijt. Mastermind is denk ik ook leuk. Verder heb ik veel kleinere spellen in huis. Kaartspelletjes, memory spellen, domino oh ja..galgje. ooit van mezelf geweest...
Is er van regenwormen een junior versie dan? De gewone versie is met optellen. Voor je 4-jarige misschien wat lastig maar met 7 jaar is het een prima oefening om snel te leren optellen tot eh.. 36 (Of net er overheen..)
Catan hebben we pas ook uit de kast gehaald en open gespeeld. Dochter van 6 vond het erg leuk. Verder Uno en Wie is het?. Verder speelt ze ook graag stratego, maar ook ouderwetse spellen als mens-erger-je-niet, dammen en ganzenbord vindt ze leuk.
Regenwormen ken ik niet en bij levensweg weet ik niet eens dat er een junior is, kortom daar hebben we gewoon de normalen van. Monopoly hebben we wel een junior staan maar die vonden ze al heel snel niet leuk. Ze spelen al jaren onze monopoly mee, is een disney editie die vinden ze veel leuker dan de junior (en wij ook).
Hotel, levensweg, doolhof en kolonisten zijn dit dan de junior varianten of voor volwassenen die jullie gebruiken onze zoon word 7 dus ik lees even mee maar die spellen voor volwassenen zijn toch veel te moeilijk? hier spelen we bingo, mens erger je niet, uno, domino, mastermind. kwartet enz kids zijn bijna 7 en 4 (jan 5) jr
Mastermind is ook niet makkelijk. De regels vallen wel mee maar winnen is niet altijd makkelijk. Hier onze net 8-jarige kolonisten van katan geleerd omdat we een beetje genoeg hadden van het kaartspel. Dat hadden we haar al eerder eens geleerd op vakantie. Dus nee, niet perse te moeilijk. Maar het zal ook aan de interesse van je kind liggen. Wij spelen katan altijd met opa en oma... Dus tja.. Dat ze dan ook eens mee wil doen is niet heel vreemd. Dan is de motivatie om het te leren meteen een stukje groter
Beverbende hebben ze hier pas ontdekt. Vooral zoon is erg fanatiek, maar dochter speelt ook al aardig mee. Kolonisten speelt hij hier ook niet mee; doen we ook niet zo vaak. Maar carcasonne speelt hij wel mee. Alleen doen we dan zonder punten voor de weilanden. (maar wel met herders, is uitbreiding)
Onze dochter speelt sinds kort de gewone monopoly en voor Sinterklaas krijgt ze levensweg en verder spelen we vaak mens erg je niet en kwartet en ganzenbord we zijn hier erg benieuwd of ze levensweg leuk gaat vinden
Wij spelen ook veel spellen. Onze jongens (6 en 4,5) vinden leuk: Monopoly Junior kermis Tikkertje Kikker Zeeslag Stratego Junior Muizenval Kwartet Rummikub Junior Ganzebord Toren van Pisa Kikkerspel (met kikkers balletjes opeten) Heb nu Poepspel en La Cucaracha Loop gekocht voor Sinterklaas En dan wil ik nog Catan junior kopen Zelf spelen we vaak Carcassonne (met diverse uitbreidingen)
Wij hebben ook veel spellen, ik vind de spellen van Haba altijd erg leuk. We hebben -dino's op hetspoor -wilde Vikingen -boomgaardje -zo sterk als een draak -ridder drakevlug Maar mijn zoontje kan ook meespelen met Cartagena en De beer is los. Volgende week geeft de Sint ons regenwormen junior! Ik ben benieuwd!