Leraar belt kwart over 3 middag waarom dochter er niet was. (verlof ivm bruiloft). Ook lekker optijd

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 11 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Gisteren ging mijn zusje trouwen en had dus verlof aangevragen voor dochter. Goedgekeurd.
    Dus gisteren niet naar school. Wordt ik in de middag gebeld om 15.15 door haar leraar waarom mijn dochter er niet was. Ze is half 3 normaal uit. Lekker optijd vinden jullie niet?
    Ze zit in groep 8 en gaat alleen naar school en naar huis want heb zoon die op sbo zit die ik moet brengen en halen.
    Leraar wist niks van verlof. Was niet doorgeven . Wat vinden jullie in z'n geval?? Ik ben van mening dat leraar eerder naar ouders zou moeten bellen als een kind niet komt opdagen en hij van niks weet. Wat als er wat gebeurd is onderweg? Zou de dus al hele dag vermist zijn.
    Vind dit echt niet kunnen. Zou ik dit maandag moeten bespreken?? En wat is bij jullie op school de regel hier in??
    Reageer ik overdreven?
     
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.288
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wanneer een kind er niet is dan belt school uiterlijk om 09:00 uur. Ik vind dit zeer schandalig eerlijk gezegd!
    Mijn kinderen fietsen ook zelf naar school, maar ik hoor het echt wel als ze er niet zijn. Overigens app/mail ik de juf altijd nog even apart.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bellen ze ook om 9u als een kind er niet is, 45 minuten na einde schooltijd vind ik wel heel vreemd...
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg