Ik ben opzoek naar leuke leerzame spelletjes voor mijn dochter van 1 Nu we alle dieren al zon beetje geleerd hebben van olifant tot das Zijn we opzoek naar iets nieuws, ze is heel leergierig en word ook echt enthousiast! We zijn nu met kleurtjes bezig spelenderwijs het blijft vanzelf hangen bij veel herhaling afwisseling vind ik belangrijk dus weet iemand nog iets leuks om te doen? Ik praat en zing veel tegen haar, samen zwieren, kiekeboe, en zo nog veel meer maar kwa educatieve dingen zou ik er nog wel een spelletje bij willen voor de afwisseling Even voor de duidelijkheid ze speelt ook gewoon lekker met haar pop en duplo ze word nergens in geforceerd
Weet ze al welke geluiden de dieren maken? Vond mijn oudste erg leuk om daarmee te oefenen op die leeftijd
Hier toen zoekspel gekocht van Nijntje. Die kun je verstoppen en dan maakt nijntje geluid. Grote hit hier. Nu nig trouwens. Je kunt het zo moeilijk maken als je wil.
Ik maak inderdaad veel geluiden met haar dat vind ze leuk en veel doet ze ook na, ze heeft ook een verstoorbare kikker alleen de pech dat er dus niet echt verstop plekken in huis zijn ze heeft hem elke keer zo
Al eens een puzzel geprobeerd? Zo'n houten bijvoorbeeld. De stapelbekers blijven hier een enorme hit, net als de duplo. Ook boekjes lezen is en blijft leuk
Geluiden dieren, puzzels, lekker zinfen en dansen. Echt het leren van kleuren begon hier wat later, nu is hij 2.5 en kletst de hele dag, bouwt met de duplo, kent als er zin in heeft alle basis kleuren inclusief bruin en zwart, telt tot 10, kent wat letters en cijfers als hij ze ziet. Nu in de puzzel fase en maakt puzzels van 30 en 35 stukjes. Gewoon verder gaan zoals je doet (buiten kun je ook veel benoemen)onze uk is ook gek op nieuwe informatie en neemt alles in zich op. Zoekboek is trouwens ook erg leuk (zoekboek rik is overzichtelijk)
Alles is leerzaam op deze leeftijd Ik zou nu gaan voor dingen als vormenstoof, kralenboog, boeken met schuifjes , stapelblokken en speelgoed in doosjes etc.
Gister de vormenstoof erbij gepakt maar geen interesse ervoor ook niet na voordoen ze ging alle 2 dezelfde kleuren/vormen bij elkaar zoeken hahaha
Voor de kleuren vond ik mijn eerste boomgaard erg leuk. Misschien nog iets te moeilijk voor het echte spel, maar de blokjes zijn ook leuk om vrij mee te spelen. Verder zoekboeken zijn heel leuk. Van charlotte dematons bijvoorbeeld, of het reuzenzoekboek van dikkie dik. Bij de bieb hebben ze vaak ook een hoop zoekboeken.dan kun je zelf zo diep erop in gaan als je wil.
Mijn zoon was gek op puzzels en vormenstoven. En de verrassingseieren van Tomy! Trouwens, wat je dochter doet met de vompjes, op kleur sorteren en dergelijke, is ook een hele goede oefening hoor! Misschien kun je van een memory spel een aantal paartjes pakken (anders zijn het wel heel veel kaartjes) en dezelfde kaartjes bij elkaar laten zoeken? Of kleurentorentjes (is met kralen, pas op met in de mond stoppen), dierenmemo met geluid (via Anderspel.nl - het juiste kaartje bij het geluid zoeken), domino met plaatjes. VIndt ze tekenen/knutselen ook leuk?