Wie herkent dit???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roos11, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos11

Roos11 Lid

29 dec 2010
    48
    0
    0
    Huismoeder
    Drenthe
    Ons dochtertje, drie jaar en twee maand, is volgens mij al zo goed als zindelijk... ze kan elk plasje en elk poepje die ze in haar luier doet benoemen, maar wil/durft niet op het potje.
    Vind ik prima, ben niet van het dwingen, lees wel boekjes over zindelijkheid en het onderwerp komt verder ook wel ter sprake, maar wil haar wel haar ruimte geven die ze nodig is. Je moet de rest van je leven nog genoeg!
    Nu is alleen het probleem dat het er op lijkt dat ze 's nachts haar plasjes op houdt en het tegen een uur of vijf in een keer laat lopen... waarop de luier denkt, help dit kan ik niet opnemen:$, met als gevolg een kletsnat meisje en bed, wat al wakker wordt om zes uur terwijl ze het er dan nog helemaal niet aan toe heeft!
    Wie herkent dit probleem en hoe zijn jullie er mee om gegaan???

2. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik ken het probleem niet, wat je zou kunnen doen is haar een luierbroekje aandoen voor de nacht, haar dan laten plassen als jezelf naar bed gaat, ws is ze de volgende ochtend droog zonder dat haar bed nat is.
    Mijn dochter wilde ook nooit op het potje totdat ze van de een op andere dag aangaf geen luier meer om te willen. vanaf dat moment is ze zindelijk overdag, snachts nog niet.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    herken t niet helemaal. zoonlief heeft wc nooit eng gevonden eigenlijk. misschien optie om haar een luierbroekje aan te doen. haar leren dat ze deze zelf uit kan doen (en dus ook leren hoe ze er 1 aan moet doen) uitleggen dat als ze plas moet doen dat ze dat zelf kan doen. zet een potje op haar kamer en laat haar dr gang gaan. wie weet plast ze wel op het potje als papa en mama niet in de buurt zijn en ze weet dat er niemand kijkt.

zoonlief ging wel naar wc maar deed niks. hebben hem luierbroekje aan gedaan, uitgelegd dat hij m zelf uit kan doen en weer aan. hebben luierbroekje klaargelegd voor hem dat ie zelf een schone kan pakken. en smorgens zat er een plas in het potje en meneer had een luier aan zn kont :)

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wil ze ook niet op de wc? Hier was het potje ook geen succes, hij wou er echt niet op, maar de wc was geen probleem.

Dat was overdag, de nachten lijken op die van je dochter, idd rond 6 uur vaak een nat bed. Als ik heb 's avonds voor ik naar bed ga op de wc zet, slaapt hij de rest van de nacht slecht dus dt doe ik niet meer. lees dus even mee mbt de nachten..

5. Roos11

Roos11 Lid

29 dec 2010
    48
    0
    0
    Huismoeder
    Drenthe
    Ten eerste bedankt voor al jullie reacties!
    * Lydia, voordat ik zelf naar bed ga luierbroekje verwisseling durf ik niet zo goed aan... ben allang blij dat ze eindelijk doorslaapt. Hoop dat mijn dochter, net als jouw dochter, van de ene op de andere dag geen luier meer om wil.
    * Roozjuh, zit er wel aan te denken om haar overdag een luierbroekje aan te doen zodat ze zelf op het potje kan als ze dat wil. Ze is heel erg perfectionistisch en wil alles in een keer goed doen, dus vindt ze het misschien inderdaad wel heel erg fijn om als wij even niet in de kamer zijn op het potje te plassen... thanks!
    *AMS, nee bij haar is de wc helaas ook geen optie.
    Sterkte met de vroege ochtenden door een nat bed, maar... mocht je een oplossing hebben... laat je het me dan weten...
    Thanks!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    succes met alle tips! hier gaat zoonlief uit zn plaat als ik wil helpen bij de wc :p dus dan laat ik m zn gang maar gaan. helaas wat vaker dweilen bij de wc pot, maar hij gaat t anders ophouden en pist dan uiteindelijk alsnog in zn broek. tja mama mag gewoon niet helpen, klein eigenwijsje. mega perfectionistisch kind heb ik. soms heel vervelend

7. Roos11

Roos11 Lid

29 dec 2010
    48
    0
    0
    Huismoeder
    Drenthe
    Thanks Roozjuh! Een eigen willetje is heel leuk, maar soms erg vermoeiend hihihi!!!

8. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik bedoel meer dat je een luierbroekje aandoet als ze naar bed gaat. hoef je haar niet wakker voor te maken.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze vindt nat bed ook niet leuk toch, op een rustige moment kun je met haar praten en uitleggen dat zij voordat ze naar bed gaat even op wc zit en misschien dat het het helpt. je kunt ook met een popje een verhaaltje maken van de kwestie. dat de pop niet op wc wilde maar ineens ze het durft of zoiets.soms indirect praten over een kwestie helpt ipv face to face.

Deel Deze Pagina