hey ga voor oud op op nieuw een spoorzoektocht ineen steken , we gaan met een paar koppels en kinderen (3-6 jaar) een weekend weg. hebben jullie leuk ideetjes voor opdrachtjes die ik kan verstoppen?
Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als ze er oud genoeg voor zijn geef ze dan een (digitale) camera mee. Maak een soort van bingo kaart met omschrijvingen van een onderwerp. Bijvoorbeeld het is ongeveer 2 meter hoog, rood omrand. de rest van de kleuren zijn grijs, wit en zwart. Uiteindelijk moeten ze dan een foto maken van een verkeersbord. Anders misschien een soort vossenjacht houden (afhankelijk van hoe groot de groep is), ze laten zoeken naar gekke mensen. Of hoe ouderwets krijtstrepen op de grond en volgen maar... (maar geloof dat het kan gaan regenen dus dat is misschien niet heel handig....)
zoek het grootste herfstblad wat je kan vinden van het fototoestel is ook leuk - en dan simpele opdrachtjes - foto van een (zwarte) hond baby kerstboom waar wil je de spoorzoektocht houden ? ik ga uit van buiten, bos? dat maakt het verzinnen van opdrachtjes wat gemakkelijker
hoi in de ardennen , ik denk niet dat er veel mensen of honden te zien zijn. de oudste is zes maar die vetrouw ik nog niet met een camera in zijn handen, is op zich wel een leuk idee voor als ze ouder zijn!
hoi in de ardennen , ik denk niet dat er veel mensen of honden te zien zijn. de oudste is zes maar die vetrouw ik nog niet met een camera in zijn handen, is op zich wel een leuk idee voor als ze ouder zijn!
maar de kindjes gaan alleen het tochtje lopen? Of met de ouders? Want als de ouders mee doen (of 1 ouder) kan die het fototoestel 'bewaken' en de kinderen vooral zoeken naar hetgeen ze moeten hebben. Hoewel je ook simpelweg bepaalde dingen mee kan laten nemen. Maar op de foto zetten, vergroot je mogelijkheden natuurlijk of: zoek een 'kerstboom' en zing oooh denneboom... en laat dat filmen. Leuk om naderhand met z'n allen terug te kijken of de opdrachten 'goed' gedaan zijn