Is survival iets voor hem? Conditie opbouwen door het hardlopen, maar ook spieropbouw door het nemen van alle hindernissen.
Als hij voetbal zelf wel leuk vind zou ik het voetbal wel aanhouden en daarbij conditie opbouwen. Als je zoon 2 keer per week traint en daarbij ook op straat lekker voetbalt. Daarbij straks gym op school en fietsen naar school. Denk ik dat zijn conditie heel snel veel beter word.
Atletiek? Dan heeft hij verschillende onderdelen en kan hij kiezen wat hij leuk vindt. Bij ons beginnen de trainingen altijd met een algemene warming-up, loopscholing. En dan kiezen voor een onderdeel. En voor de afwisseling soms een training voor de hele groep waarin je onderdelen combineert, of conditietraining of krachttraining doet.
schermen? Lijkt een rustige sport, maar je leert wel je spieren goed beheersen en er zit wel snelheid in op de aanvals/ontwijk momenten. Ik heb het zelf vroeger gedaan, mijn oudste wil dat ook, maar het zit hier niet in de buurt, jammer genoeg, anders stond ik zo met een sabel in mijn handen