Verbeterde producten, minder lekker? en minder goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanukkie, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Vinden jullie dat nou ook, bijna niks smaakt meer zoals vroeger. chips in zonnebloem olie, etc er ziitten toevoegingen in om het zogenaamd gezonder te maken, maar het smaakt naar niks meer :cry:
    Waar zijn de chips die nog smaken naar chips, ijsthee die nog smaakt naar ijsthee.
    de aldi heeft de Una wasmiddel 'verbeterd' het wast gelijk niet meer schoon.

ligt dit nou aan mij of zijn er meer die dit vinden?

groetjes, Miranda

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid je bent niet de enigste

ik heb het ook met aantal dingen

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vond dit al een paar jaar terug van de doritos chips en dan die oranje smaak (cheese?)
    Die was toen ook veranderd!
    En ik vond het eerst zooo lekker en daarna dus niet meer! :(

4. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Alles wordt duurder, maar de kwaliteit wordt er niet beter op. En dan heb ik het niet alleen over levensmiddelen hoor.
    Sommige levensmiddelen staan dan bestempeld als gezond. En dan ga je lezen wat er allemaal in zit, en dan ga je bijna over je nek. Hoezo gezond?!?

ff off topic:
    En dan komen ze met allerlei acties. Leuk. Maar dan vraag ik me af, waarom kan bijv. de c1000 nu wel artikelen voor een euro verkopen en voorheen niet. Ze verdienen er nu toch ook nog op zou je zeggen. Ze zullen het heus niet weggeven onder de prijs dat ze er niets op verdienen.

5. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wat ik ook vind; er zijn nu zoveel light producten in de handel, zogenaamd om overgewicht onder jongeren tegen te gaan. ik kreeg vroeger het normale spul en onder leeftijdsgenootjes was er sporadisch een kind met overgewicht. nu worden het er steeds meer, light is ook nog eens heel erg ongezond. overmatig laxerend enzo.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De vegetarische bapaos van de AH waren heerlijk, maar die verniewde versie kun je gelijk in de kliko gooien. Ook die vernieuwde couscous van AH, die is me toch zout!
    En ik word er ook niet goed van dat tegenwoordig overal extra vitaminen aan toe zijn gevoegd, zelfs aan pakken vla enzo, dat wil ik helemaal niet, ik kwam daarvoor ook wel aan mijn vitaminen en teveel kan ook een balans uit je lichaam halen.
    Arno Crackers waren eerst lekker, toen heel vies en nu zijn ze gelukkig wel weer lekker. Vast teveel klachten gehad.
    En nog bozer kan ik worden over dingen die ik geweldig vond, maar opeens niet meer verkocht worden. Zoals de bananenvlaversie van kwark en fruit of de Hema bodylotion voor de droge huid. Heb nooit meer een bodylotion gevonden die zo goed werkt.

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

De hotchickenwings van de lidl waren eerst lekker nu niet te eten!

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

En dan de vla met een tikkie minder suiker is ook niet meer te pruimen

9. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Waar ik ook zo van baal, nieuwe verpakking, en direct 2x zo duur.

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vond de quaker cruesli zo lekker, smaken: caramel en cappuccino, maar die zijn dus ook uit de handel gehaald! Wat een baggerzooi was dat zeg!

11. missyb

missyb Niet meer actief

Ik baal er ook ontzettend van..tegenwoordig staat er op bijna iedere verpakking VERNIEUWD..en meestal weg is de lekkere smaak.

Laatst nog kerskransjes ook vernieuwd (met chocolade en wittespikkels erop)
    had al snel in december zin in die dingen..maar ik vond ze niet meer lekker
    zo ook chips etc.

En die light producten ik word er niet goed van!

12. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    En de Kebab Bombay van de Conimex, héeeeerlijk.
    Die is helaas ook uit de handel gehaald... :(

13. mamasan

mamasan Fanatiek lid

hier nog iemand die niet goed wordt van alle light zooi :evil:
    ik verdraag geen zoetstof en wordt af en toe zot van het etiketjes lezen als er weer wat vernieuwd is.
    Ze gooien het tegenwoordig overal in.

Van de zomer waren we in de efteling en zoonlief en ik hadden zin in patatjes.
    Hebben ze alleen van die light mayo, met jawel aspartaam erin :evil:
    zelfs het oude vertrouwde patatje met weten ze te verknallen.

Maar idd ook schoonmaakspul en zo is ellende.
    Of het werkt niet meer of het wordt uit de handel gehaald.

14. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    robijntje wasverzachter, morgenfris....rook heeeeerlijk , mijn vertrouwde geurtje......

nu moet ie ineens geconcentreerd zijn......maar de oude vertroude geur is in geen velden of wegen te bekennen.

jammer.....gelukkig kan ik nog grote/oude verpakkingen vinden..... :D

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

die nieuwe verpakkingen Dash (blauwe etiket) ruiken ook niet lekker meer.

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ligt het toch niet aan mij. Gatver, wat waren die dingen opeens ranzig.

Ik erger me er ook dood aan, overal zitten rare toevoegingen in of zijn juist dingen uitgehaald. Vorige keer een half uur bezig geweest met boter zoeken zonder light, zonder vitamine A tm Z, zonder olijfolie of wat ook.

Zelfs good ol' pindakaas daar halen ze 1 gram olie uit om het onzinpredikaat gezonde keuze te krijgen :evil: Vind je het gek dat veel mensen het niet meer snappen. En alles wordt minder lekker. In dropjes proef je het zetmeel ipv lekkere arabische gom (te duur) enzo, laatste fatsoenlijke aardbeien gegeten in oost duitsland 8 jaar terug ofzo. Kortom: mee eens.

17. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik had altijd de toiletverfrisser van ambi pur. nu; nieuwe verpakking en een stinkgeur. :cry:

18. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Chicken tonight pikante room was echt mijn favoriete smaak 1,5 jaar geleden moesten ze dat zo nodig veranderen, en ook nog eens duurder maken.
    De verkoop liep enorm terug en sinds een paar maanden hebben ze de oude pot weer terug met de oude samenstelling.

Maar het klopt heel veel producten veranderen qua smaak en prijs :x

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier de Buisman Chocolademelk.
    Ze hebben een andere verpakking, maar ook meteen een andere samenstelling.
    Nu zit er haast geen zoete smaak meer aan...

Deel Deze Pagina