Ik hoorde en las regelmatig dat er deze zomer zo weinig wespen zijn ivm het natte voorjaar enzo. Maar ze beginnen hier nu los te komen! Bij jullie ook? Sinds een week of 2 geleden is de ellende begonnen. En ik ben panisch voor die beesten! Zie er gewoon tegenop om mijn dochter van school te halen want op het schoolplein vliegen er een heleboel rond. En ook zo fijn, ze worden nu brutaal en gaan lekker op je zitten:x Ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang zo'n fase van 'voedselzoekende wespen' duurt. Ik kan me het niet goed herinneren van afgelopen jaren, hoe lang je eigenlijk echt last hebt van die beesten. Is dat een paar weken of een maand of 2 of 3? Weet wel dat ze doodgaan in de herfst en sowieso de eerste nachtvorst niet overleven maar dat kan nog wel een poosje duren Zijn die beesten er dan nog echt zo lang? Ik vind ze stom
Ik heb ook een bloedhekel aan die beesten. Moet er altijd zo van rennen haha. Maar ze zijn er wel tot eind oktober vaak. En dan pas zijn ze agressief!
Dat meen je niet! Ik zou uit blinde paniek zo onder een vrachtwagen liggen als er zo'n beest in de buurt zit.. Brrrrr.
Bij ons zijn ze inderdaad ook sinds een week of 3 'actief'. Ik vind het enge beesten! Zie ze liever dood dan levend.
Ik vind het verschrikkelijk als ze zo om je gaan heenhangen, en maar blijven plakken en terugkomen. En dus ook bij mijn kinderen. Zat een paar weken terug eens ergens met de kids te picknicken, dat beest bleef komen man wat een irritaties.. Had een aardappelsvhilmesje in mijn handen en hij kwam weer dus ik sla zo dat mesje naar beneden op de tafel, en heb hem dus gewoon klem en half ingesneden *shock* volgens mij heb ik verborgen vechttalenten *sarcasm*.. Arme beest lag dus door midden.
Ik ben alergisch voor die krengen.. En uitgerekend vandaag tijdens het fietsen vloog er 1 in mn neus en prikte me!!!!!! Rot dingen
Rotbeesten, ik ben thuis altijd gewapend met een elektrische vliegenmepper en die gaat in mijn fietstas als ik ga picknicken of naar een meertje. Mijn hele struik hangt vol frambozen maar ik durf ze niet te plukken...
ik ben nog nooit geprikt.... maar dat is de reden dat ik zo bang ben voor wespen.. een allergische reactie. Bang dat me keel dicht gaat zitten en ik stik hahah
2 woorden 9 letters : Duurt lang. Augustus september en oktober zijn ze het meest actief en vaak ook agressief.daarna hoop ik dat ze zo snel mogelijk dood vriezen
@Maja: ik begrijp dat jij als bij de wespen liever kwijt dan rijk bent... Ik heb geen échte ervaring met wespen (ze storen me over het algemeen niet zo), maar ik had vorig jaar een nest hoornaars (zelfde familie as wespen) in de schoorsteen met als gevolg héél veel hoornaars zeer regelmatig in de keuken (En die krengen zijn zo groot als 10 wespen samen), en ik bleef maar roepen dat 'ze uiteindelijk allemaal van nature zouden afsterven', en dat heeft máánden geduurd...
Ik vind ze ook verschrikkelijk. Drie week geleden wouden we lekker gaan zwemmen komen bij het meer aan geloof dat we er gelijk een stuk of tien om ons heen hadden verschrikkelijk. Zijn gelijk weggegaan dan maar naar de zee daar hadden we er geen last van. Brrrr vieze beesten.