Gent! Antwerpen blijft hier ook favoriet. In Nederland Maastricht. Misschien net te ver weg maar ik vind Montpellier echt geweldig! Maar ja of je er 12 uur een enkele reis voor over hebt weet ik niet natuurlijk. Je kunt er een lang weekend van maken! Haha.
Middelburg. Wij hebben hier mooie oude gebouwen, met de mooie verhalen. (Ja we hebben een stadsgids) je kan met de rondvaartboot mee. We hebben gezellige terrasjes met de leuke winkeltjes. Maar ook vele musea, en tentoonstellingen. Je kan in de buurt ook naar de zee. Evt een uurtje of 2 naar Veere. Ze hebben daar in de zomermaanden op dinsdag een toeristenmarkt, met oude ambachten, iedereen verkleed in oude klederdracht.
Gent! Al twee keer weekend geweest. Laatste keer sliepen we in een oud klooster. Vond ik erg leuk. Brugge en Leuven ook mooi! Praag, maar dat zou ik persoonlijk wel vliegen. Luxemburg Stad vond ik ook leuk. Nederland vind ik Valkenburg altijd net alsof we ver weg zijn haha
Antwerpen jaren geleden geweest, mooie stad. Brugge staat nog op m'n lijstje, maar ben bang dat het wel heel toeristisch is dat houdt ons ook tegen En Aken vond ik ook verrassend leuk. En boek vooral een stadswandeling er bij, dan zie je toch echt meer van de stad dan dat je zelf rond gaat wandelen.
Alls je het niet te duur wilt maken: Praag of Lille. Maar serieus joh; ik vraag me echt af wanneer alles weer open gaat. Ik wil ook zo rgaag leuke dingen boeken maar ik durf het echt nog niet aan.
Hamburg is mijn man ook erg enthousiast over. En anders gewoon een Duitse stad net over de grens? Voor ons is bijv Düsseldorf niet zo ver, of Münster
Ik wilde ook al Lille noemen. Leuke stad en ontzettend dichtbij, mits je in zuidwest NL woont natuurlijk.