Is normaal toch? Kan me dat van de vorige zwangerschap niet meer herinneren namelijk. Ze komen en gaan, voor namelijk als ik druk ben(geweest).
Ik heb dat ook gehad (vanaf 20 weken). Ik heb toen een week niet mogen werken van de vk. Door rust werd het beter, ik ben daarom na de week minder gaan werken op advies van de vk, 75%. Met 30 weken ben ik naar 50% gegaan.
Hier ook vanaf 22 weken last van harde buiken. Werk bleek te zwaar te worden dus na 1 week thuis te zijn geweest werk ik nu maximaal 2 dagen per week. Buik is nu veel rustiger
Ligt eraan hoeveel je er hebt, of ze regelmatig zijn of niet en of ze pijnlijk zijn. Als je er minder dan 6-8 per uur hebt kan het weinig kwaad, anders toch even met je vk overleggen.
Ik had het ook rond die tijd en heb toen veel op de bank gelegen met een warme kruik. Nu al een tijdje bijna geen last meer je leert wanneer het teveel wordt ik probeer het nu dus voor te zijn
Ik had het ook rond die tijd. Bleek samen te gaan met een groeispurt. Dan heb je dat sneller. Door stress en zwaar werk heb je zo harde buiken. Gewoon ff een stapje terug doen.
Ik heb het bij E. ook gehad, uiteindelijk zo erg dat een kleine wandeling van de slaapkamer naar wc, of van de bank naar de keuken al harde buiken veroorzaakte. Ik ben met 23 weken volledig in de ziektewet terecht gekomen omdat het me echt belemmerde in het dagelijks leven. Bij twijfel even je vk bellen en desnoods even een paar dagen 'ziek'melden van je werk en even rust nemen