Hallo allemaal, Ik heb een lief dwergpincher reutje van 6,5 jaar. Nu is hij vandaag een beetje uit zijn doen lijkt het. Hij is erg aanhankelijk en rustig en timide. Normaal is hij wel een stuk actiever/speelser e.d. Zo warm is het niet dus daar kan het niet door komen. Vanmorgen moest hij veel hoesten en keel schrapen, alsof er iets in zat. Dit afgewisseld met een soort reversed sneezing. Dit doet hij nu nog steeds elke keer. Hij eet wel gewoon en komt knuffelen, heel af en toe wil hij even spelen, maar niet zoals normaal. Hij wil de hele tijd bij ons zijn. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.... Zou er echt iets met hem zijn, moet ik langs de DA of gewoon even aankijken? Het is niet dat ik het echt niet vertrouw, want dan had ik al lang gebeld natuurlijk. Gisteren heeft hij wel 1x overgegeven. Hier leek wat kattenvoer bij te zitten (zo'n zakje natvoer van whiskas), dit hadden de katten de avond daar voor gehad. (hondje is daar uit de buurt gehouden, maar zag later dat hij het zakje helemaal uitgelikt had haha). Hij kan daar absoluut niet tegen namelijk. Hij word heel ziek van dat natvoer (braken en diarree). Hij krijgt van ons altijd KVV (rauw vlees). Misschien dat het dus met elkaar te maken heeft allemaal. Maar ik dacht misschien herkent iemand het, of heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen? Moet ik toch even bespreken met dierenarts? Hoewel ik het idee heb dat die ook niet echt veel kunnen doen. En buiten dat eet en drinkt hij nog wel gewoon.
Zelf zou ik het even aankijken.. Het hoesten baart mij meer zorgen dan het overgeven naarmate dat maar 1 x was.. Als hij morgen nog hoest zou ik bellen. Is hij geënt tegen kennelhoest?
Heb je gekeken of 'ie iets in z'n bek heeft? (is het een takkenkauwer? splinter oid?) Ben normaal gesproken wel van het aankijken, maar goed, het is nu vrijdag, dus bij twijfel zou ik voor de zekerheid de DA nog even bellen.
Hij is ingeënt ja, tenminste, dit jaar moet hij nog, maar heeft tot nu toe alle entingen gehad. @Josie, het is niet echt een takkenkauwer. Meer zijn speeltjes e.d. Hij heeft dus alleen eergisteren zo'n zakje whiskas aan stukken gescheurd om de restjes er uit te likken. Dus wat ik zou kunnen bedenken is zo'n stukje folie o.i.d. Maar waarom zou hij er dan vandaag pas last van krijgen en niet gisteren al.
De inentingen helpen niet tegen alle vormen van kennelhoest. Misschien vies water gedronken in een sloot?
Nee, hij drinkt niet uit de sloot, veel te bang dat hij er in valt. Het is absoluut geen water liefhebber. (behalve gewoon water om te drinken natuurlijk). Ik ga zo toch even de dierenarts bellen en het voorleggen. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig, en dan vergeef ik het mezelf nooit.
Heb overlegd. Moest even zijn temperatuur opmeten, en voor de rest toch even aankijken. Ik mag hem evt. bisolvon geven of wat honing door zijn water doen om te verzachten. Zijn temperatuur is 38.0 dus dat is ook goed. (anders moest ik terugbellen natuurlijk) Het moet maandag wel weer beter gaan, anders weer contact opnemen. Nouja, ik weet het niet hoor, vind het zo gek. Hij loopt maar te sjokken. Hij is ook super aanhankelijk, loopt de hele tijd achter me aan. Zelfs bij de wc propt ie zichzelf erbij in het hokje. En toen mn man weg ging net naar werk, werd ie ook helemaal nerveus. Maargoed we kijken het nog even aan.
Misschien heeft ie iets een beetje dwars zitten? Hier hebben we het gelukkig nog nooit gehad maar wat zielig zeg! Als je het niet vertrouwd dan zou ik gewoon de weekend dierenarts bellen hoor. Het lijkt mij toch niet dat het de bedoeling is dat hij zich zo slecht moet voelen...