Dat vraag ik mij dus af!! Overwegen daar naar toe te gaan in de zomer.. benieuwd naar jullie ervaringen? Do’s and don’t?
Ik ben er geweest en het is er prachtig. Zou alleen nooit in hoogseizoen gaan want dan is het er mega druk en de dorpjes zijn super klein dus dat is echt niet leuk dan. Alle dorpjes zijn makkelijk te reizen per trein, per boot of wandelen. Wij hebben dat laatste gedaan. Een deel van de route is helaas afgesloten maar je kunt een groot gedeelte gewoon wandelen. Lekker terug per boot of trein. Super makkelijk te reizen in ieder geval. Het is aan te raden om een verblijf in een dorpje buiten de 5 bekende bezienswaardigheden te boeken en vanuit daar dus te reizen. Per auto kom je er in ieder geval niet. Wij verbleven in Lenvanto. Dorpen zijn niet doorgankelijk voor doorgaand autoverkeer in ieder geval. Je kunt de dorpjes allemaal in een dag bezichtigen als je wil maar ook in meerdere dagen natuurlijk. Wii verbleven er 3 dagen en dat was voor ons prima en hadden alles gezien toen wel. Weet niet wat voor soort accommodatie je zoekt maar heb anders nog wel een tip voor een B&B en een heel goed restaurant.
Dank je wel!!! Volgens mij heb jij het over de dorpjes van cinque terre maar de bloemenriviera is meer dan dat toch?
Ja sorry zie dat ik dat er helemaal niet bij heb gezegd haha. Cinque terre is inderdaad maar een gedeelte daarvan!
Wij zijn ooit in de buurt van finale ligure geweest. Kleine drukke stranden. Veel prive plekken, waar je strandbedden moet huren, voor bizarre prijzen als het uberhaubt mogelijk was, allemaal kiezelstranden.. kleine dorpjes met weinig parkeer plekken. Het was wel mooi. Maar wij vonden het veel te druk, en een beetje tegen vallen.
Wij zijn ooit ook bij cinque terre en iets verder richting portofino en Genua. Ik vond het een prachtige reis en we hebben hele mooie dingen gezien. Ik zou het alleen niet in het hoogseizoen doen. De stranden zijn klein en druk, de wegen zijn vol, met de auto kom je niet ver. Wij waren er toen in oktober en hebben nog kunnen zwemmen in zee, mooie wandelingen en rondvaarten gemaakt, dat was prachtig.
Eens met bovenstaande. Ik vond het ook niet echt een mooie omgeving. Beetje het Westland van Italië, met heel veel kassen. Daar kweken ze dan zeker die bloemen in?
Ik ben heel lang geleden in Alassio geweest. Ik vond het wel erg prachtig. Wel in het voorjaar. In het hoogseizoen zou ik er niet voor kiezen. Het is er sowieso best druk.
Wat bedoel je met Westland? Bloemen Rivièra is toch ook de noord westkust van Italië? Ik heb geen bloemen kas gezien waar ik ben geweest.