Tandjes..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik vroeg me af;
    hoe kun je merken dat je kindje tandjes krijgt?
    wat zijn typische kenmerken en symptomen?

xx

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als er tandjes op komst zijn dan kan je dat makkelijk voelen met je vinger.

Kwijlen zegt niet veel.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heel veel kwijlen
    steeds bijten op dingen en alles in de mond stoppen
    je kan meestal in de mond al wat wits zien, dan kan het nog een tijd duren hoor!
    Bij Emma zien we onderin witte puntjes en ze bijt heel veel op de bijtring. En ze kwijlt heel veel. Denk dat het er echt aankomt.

4. caroline16

nou, ze kwijlt de laatste tijd ontzetten veel en wil ook indd alles in dr mondje stoppen.. heeft een rammelaar van Paddington, en het hoedje stopt ze telkens in dr mond..

maar witte puntjes? waar moeten die zitten dan?
    en hoe lang kan dat dan nog duren?

5. Ellen291982

de witte puntjes zitten dan waar de tandjes door gaan komen. Als het zover is zie je het wel in haar mond. Ja dat is moeilijk te zeggen hoelang het dan nog kan duren. Dat is niet te voorspellen eigenlijk. Verschilt per kind en lijkt me ook per tand

6. caroline16

volgensmij zag ik straks namelijk wel een wit puntje onderin, zal er morgen nog eens goed naar kijken..

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Je kan het beste gewoon even voelen.

8. caroline16

wathoor ik dan te voelen?

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Iets scherps...

10. Ellen291982

je voelt dan wat bobbelig. Wij hebben ook gevoeld,vond ikwel wat lastiger trouwens. Maar al snel zagen we het gewoon duidelijk. Maar voelen is idd ook een goede tip

11. caroline16

ik heb even gekeken, er zit in het midden onderin een klein wit puntje, maar het is nog niet echt scherp ofzo..

12. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Je moet gewoon voelen. Baby's stoppen alles in de mond omdat ze ook voelen met hun mond. Kwijlen lijkt me ook niet veel te zeggen.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een kwijlerd vanaf der geboorte en had je net een schoon pakje aan gedaan, kon je weer of je bleef die lelijke slabbetjes verwisselen (een slab staat gewoon niet leuk haha) en juist toen ze tandjes kreeg stopte het kwijlen ook en ze was 10 maanden en 5 dagen toen de eerste door kwam.
    Ze stopte ook van alles in der mond en beet overal in als het even kon maar vanaf dat haar tandjes aan het doorkomen zijn mag ik niet eens voelen.

Deel Deze Pagina