Mijn dochter slaapt de laatste weken steeds minder overdag, en gisteren zelfs maar een uurtje. Ze is pas 4 mnd, maar slaapt 's nachts wel heel goed (van 20 tot 8 met 1 voeding er tussen). Maar ja, verder dus weinig. Is dit normaal? Zijn er meer kindjes die gewoon overdag niet zoveel slapen? Ze lijkt namelijk wel moe, maar in bed lijkt ze niet de rust te vinden om in slaap te vallen. Ogen wrijven, jammeren, maar die handen wapperen alle kanten op en ze draait haar hele bedje door... Ze is sowieso actief. Ze rolt om, schopt de hele dag met armen en benen in het rond en is geen minuut stil. Eerlijk gezegd zou ik het zelf heel prettig vinden als ze gewoon eens iets langer sliep, maar langer dan een half uur haalt ze niet. Ik heb al een warmere of koudere constructie w.b. dekens geprobeerd, eerder naar bed, later naar bed, er bij blijven, juist laten huilen. Het werkt allemaal niet! Iemand een goede tip of geruststelling?
Jemig, moeilijk hoor! Zoë slaapt gelukkig wel overdag (en 's nachts) maar wij hebben dat bereikt met inbakeren. Dat is voor jullie geen optie meer omdat je meisje zich al omrolt. Ik denk dat het belangrijk is dat je kijkt naar de eerste vermoeidheidsignalen, zoals ogen wrijven, jengelen, gapen en druk worden. Ookal denk je van: "ach het kan nog wel even", toch haar gelijk in bed leggen. Zo leert ze zelf in slaap te vallen. Als ze té moe is, kun je het wel vergeten, dat is hier ook zo! En misschien helpt ook een dikke slaapzak met lange mouwen! Wij zijn gestopt met inbakeren omdat Zoë nu 4,5 mnd is, maar ze hield zichzelf aldoor wakker door met haar armpje te zwaaien. Nu met de slaapzak met lange mouwen, doet ze dat niet meer. Ik leg haar armpjes strak lang haar lichaam en stop de deken strak om haar heen in, tot aan haar kin. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ook voor je kleine meid. Succes! Lisszy
He meid, ik heb precies hetzelfde. Postte het gister nog, weet niet of je dat hebt gelezen. Noor slaapt wel langer 's nachts zonder voeding ertussen en overdag max. een half uurtje. Hier ook veel moeheid signalen, maar slapen doet ze niet. Ik lees dus even mee in dit topic voor evt. tips.
En ook ik herken het helaas...ook hier slaapt hij van 20.00 uur tot 8.30 uur 's ochtends, maar daarna na iedere voeding hooguit 3 kwartier... en wij bakeren hem wel in maar het helpt niets
hier ook zon geval... s'nacht gaat super. Hoef er nooit uit voor ons mannetje. Alleen overdag slaapt hij alleen van 10 tot 11.00 ongeveer en dan nog een keer van 13.00 tot 14.00 en dan pas weer om 19.00 na zijn badje tot 7.00 s'morgens. Ook ik heb alles geprobeerd van huilen tot inbakeren met puckababy.. maar niets hielp. oja en de rust en regelmaat ook gedaan. Uiteindelijk leg ik me er maar bij neer dat het overdag gewoon geen slaapkop is. Ben al lang blij dat hij het s'nachts heel goed doet. Anders zou ik helemaal gebroken zijn. Nu kom ik ook aan mijn rust uurtjes... Maar heb dus ook nog geen tips helaaaaaaaaas!! groetjes rensje
Dat was hier hetzelfde, 's nachts ging prima, overdag sliep ze nauwelijks. Telkens wel proberen, maar ze vertikte het gewoon heel vaak! Zo heeft ze rond de 4 maanden regelmatig dagen gehad dat ze gewoon helemaal niet sliep, echt bizar voor zo'n kleintje! Maar goed, als ze niet willen/kunnen, dan maar niet, ik was al lang blij dat de nachten zo goed gingen. Eva was trouwens ook heel druk en alert. Hier ging het met 5/6 maanden beter en nu slaapt ze al tijden 1 keer per dag 2 a 3 uur