Wie weet er een mooie nederlandse songtekst (2-4 regels) voor op een geboortekaartje? Alvast bedankt!
Zelfs je naam is mooi, mooier dan die van iedereen die dezelfde naam heeft Zelfs je naam is mooi - Henk westbroek
Je bent stralend als de zon Je bent volmaakt, zo naakt en klein En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn. Deze is van Trijntje Oosterhuis, "nu jij er bent" Hadden wij ook op onze kaart staan alleen dan wat langer, een heel couplet zeg maar. Veel mooie reacties op gehad. dit is de hele tekst: Songteksten.net - Songtekst: Trijntje Oosterhuis - Nu Dat Jij Er Bent
He, wat een super teksten, dank jullie wel! Was gisteren aan het zoeken, wat een opgave... Heb tot nu toe de volgende teksten gevonden: "Gaan we morgen samen spelen Gaan we lachen in de zon Ik zal je zingen van het leven En hoe dat pas bij jou begon" (Acda & de Munnik) of: "Laten we proosten op het leven Laat het leven je omarmen Sla je armen om de liefste Want de liefste dat ben jij" (Guus Meeuwis) Ook niet verkeerd, toch?
Iemand die ik ken had een soort variatie gemaakt op: "Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder" van Ramses Shaffy. Ik weet hem nu ff niet meer.. En nog een zin (van iemand anders): "Het regent zonnestralen" van Acda en de Munnik.
Ik wacht en zie je open bloeien Ik zie je stralen in de zon In de regen zal je groeien Ik wacht en zie je open bloeien Ik zei toch dat ik wachten kon Ik zie je stralen in de zon Van Acda en de Munnik
Wij hadden '..Gisteren toen zag ik jou, een schoonheid, zo fantastisch! Jij bent zo mooi, ik denk dat nou de evolutie af is.' (Met daaronder een losse zin uit hetzelfde liedje: 'of zou er toch een god bestaan die jou hier heeft gezonden'.)