Telefoonabbonnement met krediet

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 2 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hallo dames

Ik heb bericht gehad van mijn provider dat ik mijn abbonnement mag verlengen. Alleen met die nieuwe regels weet ik nog niet zo goed wat ik wil.
    Ik heb momenteel een iphone 6s plus 16g. Het is nog een prima toestel, maar het geheugen is wel echt te weinig ook omdat de software steeds meer geheugen in beslag neemt.
    Nu is er ook een optie om bij te betalen tot je op de €250 zit en geen bkr registratie krijgt.
    We zijn voorlopig niet van plan om een huis te kopen dus wat dat betreft is die positieve bkr registratie geen probleem. En de abbonnementkosten zijn ook geen probleem, we betalen al 4 jaar dezelfde kosten p/m.
    Zijn hier dames die zo'n abbo op krediet hebben, merk je daar wat van? Of zijn jullie toch voor simonly gegaan of hebben meer bijbetaald vanwege die registratie?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik koop altijd zelf een toestel los.
    Heb een sim only erbij van 15,- per maand.
    Vind dat fijner dan hoge maandkosten omdat je de telefoon afbetaald.
    Zou daarom ook nooit voor krediet gaan.

Heb zelf ook iPhone 6S en als ik overstap naar de 7 krijg ik nog steeds zat terug voor deze. Hoef in verhouding dus niet eens veel bij te betalen.

Zusterke vindt dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik koop toestellen altijd los en heb dan een sim only. Ik wil niet vast zitten aan een abbo tot dat ik een ander toestel kan halen. En ik betaal ook liever in 1 keer heel veel en dan daarna lage maandlasten, dan andersom.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Had je al een abbo met een telefoon? Qua abonnement veranderd er dan helemaal niets, je hebt alleen een registratie met een krediet bij het bkr. Zo lang jij geen huis wil kopen de komende twee jaar en gewoon je abonnement elke maand netjes betaald, merk je daar helemaal niets van.

jessy77 vindt dit leuk.
  5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik mag in december pas verlengen, maar wil geen bkr dus ik kies er voor om tot 250 euro wel op te splitsen bij het abonnement en de rest in één keer te betalen.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Een BKR registratie blijft 5 jaar staan na aflossing ;);)
    Dus als je vandaag een abbo met telefoon neemt (en dus een BKR krijgt).
    Dan is je registratie pas over 7 jaar helemaal verdwenen.
    Wel krijgt de BKR melding over 2 jaar een PLA datum (Praktisch Laatste Aflosdatum) ;)

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zolang je er voor zorgt dat de BKR registratie positief blijft (dus op tijd betaald) is er helemaal niets aan de hand. Ook niet wanneer je eventueel een huis zou willen kopen.

Bailey07 vindt dit leuk.
  8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zeg niet dat je registratie weg is maar zodra je telefoon is afbetaald wordt er geen aftrek voor andere leningen (zoals een hypotheek) toegepast.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Niet bij alle geldgevers idd. Er zijn ook geldgevers die om een afgelost krediet nog kunnen vallen en dus minder hypotheek verstrekken ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zo doen wij het ook :)

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat is ook nog een optie idd.
    Ik heb trouwens ook begrepen dat als je den creditcard hebt dat je dan ook al geregistreerd staat. Ik denk er nog over na.
    Ik ga denk ik sowieso wachten tot de nieuwe iphones uitkomen.

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als je rood kunt staan op je betaalrekening, is dit ook geregistreerd. Of je er nou gebruik van maakt of niet.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je kunt minder lenen als het goed is.

14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou ik heb het toen een keer uitgerekend. Wat ik betaal per maand als ik het toestel los koop + sim only. Of een abbonement. Dus de toestelprijs gedeeld door 24 (even uitgaan van 2 jaar) en de sim only erbij. Ik kwam dan voor een nieuwe iPhone 6s (die toen net uit was), bij een sim only goedkoper uit in totaal.

Plus de vrijheid. Ik ga kijken waar Apple op 12 september mee komt. En dan ga ik even opzoeken wat ik nog krijg voor bedrag voor m'n huidige iPhone. En dan kijk ik wat ik doe. Ik kan nog wel even voorruit op deze maar ga dan ook weer gewoon zitten rekenen of ik het er voor over heb of niet.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #15 jessy77, 3 sep 2017
    Laatst bewerkt: 3 sep 2017
    Niet als het dus om een positieve BKR registratie gaat (in de meeste gevallen dan). Een negatieve BKR registratie moet je daarentegen niet willen want daar kan je geen kant mee op.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als he een creditcard hebt waarop je steeds een beetje aflost wel. Wij hebben er een (eigenlijk alleen voor hotelboekingen tol) die staat op meteen aflossen dus aan het eind van de maand. Dan wordt hij als betaalmiddel en niet als krediet gezien en maakt het niks uit. Roodstand bij de bank daarintegen weer wel.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je kan idd minder hypotheek lenen tijdens je krediet periode omdat een afbetaling van je toestelper maand wordt opgeteld bij je uitgaves (vaste lasten) en dus heb je minder te besteden per maand.
    Door een simpel telefoonkrediet van ca 600,- kan je vaak al duizenden euros hypotheek minder krijgen.
    Dat is wel iets om rekening mee te houden als je van plan bent om tijdens de kredietperiode een hypotheek af te sluiten ;)

18. twinkle star

Oh jawel hoor, dit kan voor 1 abonnement al duizenden euro's schelen. Er heeft laatst een rekenvoorbeeld gestaan op internet een gezin met twee pubers, allevier een abonnement met toestel scheelde 23.000 euro aan hypotheek.

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nogmaals, dat is echt niet in alle gevallen zo. Kwestie van de juiste hypotheekverstrekker vinden die daar niet over miept (mits het om een positieve gaat) en dat zijn er aardig wat, naar wat ik heb begrepen.

20. twinkle star

Ik heb net een hypotheek afgesloten en de Hypotheker gaf aan dat nu de hypotheekregels verscherpt zijn dit bij alle banken gevolgen heeft voor de hoogte van de hypotheek die je kan krijgen. Wij kunnen bijv. 500 rood staan maar maken hier geen gebruik van. Dit scheelde ons 3000 hypotheek.

Deel Deze Pagina