Eerste maand?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samba25, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    nog even een vraagje,

ben dus net gestopt met de pil, een weekje. Kun je hierna inprincipe in de eerste maand dat je bent gestopt wel zwanger worden? of duurt dit even. Nu weet ik natuurlijk niet wanneer mijn menstruatie gaat beginnen..
    Liefs Denise

2. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hey jojo
    2006 was ik aan de pil ik slikte die werd ongi en heb de pil niet meer geslikt en ik was dezelfde maand zwanger dus het kan wel

3. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi,

Ze raden aan om 3 maanden te wachten, want dan kunnen alle hormonen uit je lijf. Maar ja 3 maanden is wel erg lang he.
    Succes.

Groetjes Marieke.

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ja dat kan.
    Omdat je niet weet wanneer je menstuatie gaat beginnen, weet je dus ook niet wanneer je eisprong is. Je kan dus in de eertse maand zeker zwanger worden.

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie snelle reakties!
    Ja ik weet het, 3 maanden wachten is het beste..maar zolang kan ik echt niet wachten, dat zou dus betekenen dat ik nog 3 maanden beschermd moet klussen, uhm dat vind ik wel heel lang hoor :)
    Dus er bestaat een redelijke kans dat het deze maand misschien wel zou kunnen lukken, dat zou natuurlijk geweldig zijn maar we gaan er niet van uit!

Nog een vraagje, ik heb gisteren el mare, rondom de zwangerschap gekocht, dit is toch goed? heeft iemand hier ervaringen mee, met foliumzuur? Ze raden het overal aan!

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Waarom zou 3 maanden wachten het beste zijn?
    Het kan wel 6-12 maanden duren tot je cyclus op orde is.....
    Ik ben meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt!
    Het enige is dus dat je niet weet wanneer je eisprong was en dat je er misschien wat meer testen tegenaan gooit. (ikzelf heb overigens maar 1 test gedaan, gewoon niet te vroeg testen).

Kortom je kunt er gewoon meteen voor gaan hoor!

Enne dat van elmare heb ik geen ervaring mee, maar foliumzuur wordt echt wel geadviseerd hoor!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is exact de reden waarom wij na de pilstop gelijk zijn begonnen.

Het enige nadeel is inderdaad dat als je direct na het stoppen van de pil begint, je nog niet weet wat je cyclus is. En mocht je meteen zwanger raken, dan weet je eigenlijk niet hoe lang je al zwanger bent. Maar dat kan de verloskundige wel zien dmv een echo.

Voor de rest: gewoon lekker direct beginnen met klussen!

8. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik ben nu ook meteen begonnen... ik had deze vraag ook gesteld en toen zeiden ze meeste ook al, het enige wat lastig is, is dat je je cylcus nog niet kent....

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geloof me maar, zelfs als je je cyclus kent kun je t nog mis hebben haha ik loop een week achter!

10. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Das natuurlijk ook weer zo....

Deel Deze Pagina