Hier wordt ik helemaal gek van onze gup. Hij is bezig met zindelijk worden vandaag hele dag droog alleen poepen op de pot of wc is nog eng, steeds een beetje. Hij is ook al 3 nachten droog, wordt wakker als die moet plassen, maar het inslapen is een drama, hij blijft maar zeuren en janken om te plassen, maar 3 keer in een half uur hoeft die niet hij hoeft ook niet maar hoe kan ik dat uitleggen. Hij gaat helemaal over de zeik zeg maar. Begrijp me niet verkeerd top dat die zindelijk wordt maar heb het idee dat ik in het ootje wordt genomen
zou je het potje in zn kamer kunnen doen?, dan mag ie het zelf zo vaak doen als hij wilt, en kan je zeggen dat ie jou niet hoeft te roepen
hier ook gehad, maar na 5x gezegd dat zijn buik leeg was en hij niet hoefde te plassen. Hij trapte erin en ging netjes slapen. Potje op zijn kamer gaf te veel stress ging constant en sliep niet. Maar hij was toen nog wel wat jonger, nog geen 2 jaar oud.
Ik laat hem ook niet in zijn blote kont lopen door het huis dan plast hij werkelijk de hele dag, met een luierbroekje aan blijft die droog en voelt die het perfect, potje in zijn kamertje dan gaat die ook echt de hele avond. Ik merk dat hij nog ene soort onzeker is.
Ja onderkerheid was het hier ook, nu een ruime maand later gaat het veel beter en gaat hij gewoon lekker slapen. Als hij `s nachts of `s morgens vroeg wakker wordt dan roept hij ons om te gaan plassen. Hij kan nml nog niet bij de deurklink.
Hier gelukkig wel zelf bij de klink maar niet op de wc komen. Invalidentoilet. Potje wil die niet meer. Inmiddels zijn we alweer 3 kwartier bezig hem op bed te krijgen en het is tranen met tuiten nu alleen geen bah/ plassen.
Dochter is nu een week of 8 overdag goed zindelijk. Maar de eerste 2/3 weken vond ik best zwaar. Ze wilden steeds achter elkaar op het potje soms wel tien keer per uur. Daar woord je niet vrolijk van. Het kdv vertelde me toen omdat ze net zindelijk zijn ze de sluitspieren nog goed moeten trainen en ze dat nog niet helemaal door hebben wanneer ze wel echt moeten en wanneer ze dat druppeltje kunnen vast houden. voor je zoon in de nacht ik zou de luier gewoon s nachts nog aan doen voorlopig doe ik hier ook. Dan 2 in een zekerheid en misschien een kind dat blijft slapen. Succes ermee.
Thanks voor de tips, ik voel me nu heel erg slecht, maar ik ben nu a 2 avonden op rij echt boos geworden dat die niet wil slapen, dit is nadat die een dik uur heeft liggen janken. Gisteren zelfs na 3 uur dreinen, gillen janken schreeuwen. In ieder geval is die nu wel stil.
mar hij hoeft toch niet gelijk ook nacht zindelijk te zijn? of draagt ie wel een luier snachts, maar wilt ie die uit?
Ik zie hier vaak de tip van potje op de slaapkamer zetten langskomen. Maar als ik dat hier doe dan weet ik dat hij na het plassen met het potje gaat klooien. Zijn jullie daar niet bang voor. Of heb ik zelf gewoon zo een nieuwsgierig/kattekwaad uithalende dreumesje?
dat is geen zindelijkheids ding volgens mij. maar meer dat hij niet wil slapen. zoontje is langer dan 1 jaar zindelijk maar doet hij dat ook soms in fases. gisteren 19naar bed maar 3 kwartier lang steeds willen plassen. zoontje wil gewoon niet slapen.na 3 kwartier komt dus wel n plasje. ik word niet boos op hem. maar het test wel mijn geduld uit.heel vervelend. kijk, zoontje kan prima uit bed komen en plassen op po of wc zonder hulp. maar hij denkt dat hij niet naar bed hoeft als hij zegt dat hij moet plassen.tja. ik hoop dat dat soort dingen gaan verminderen als ze iets bewuster of wijzer worden....
Hij hoeft zeker niet gelijk nacht zindelijk te zijn, maar hij draait het zelf om. Wij stimuleren helemaal niets aan het verhaal dit doet die zelf. Hij geeft aan dat die moet plassen en blijft sinds een week de nachten droog en wordt zelf wakker als die moet plassen. We doen nu alleen sinds 2 nachten als wij rond 23 naar bed gaan maken we hem even wakker om te plassen. De andere nachten stond die om 00.00- 01.00 uur naast ons bed om te plassen en dit gaat goed. Hij draagt in de nachten gewoon een luier, sterker overdag ook nog hij wil de luier nog om maar deze blijft continue droog. Het is inmiddels ook zover dat die overdag er een zelfde drama van maakt, hij krijst en jankt momenteel de hele dag net naar bed gedaan (heeft die meer dan nodig) en geplast, maar hij breekt de tent af. Waarom niemand weet het.
Ik denk zelf dat het 2 losstaande dingen zijn. Hij plast tussen 19 en 19.30 als hij naar bed gaat we geven hem nu bewust die laatste beker melk om 18.30. Dan laten we hem plassen om 23 uur ongeveer. En dan wordt die rond 7.30 wakker en plast dan weer geeft de zelf aan. (hier kan die trouwens niet alleen naar de wc invalidentoilet potje wil die niet meer op) Maar in de tussentijd van 19.30 zeg maar tot 22 uur breekt die de tent af gillen krijsen schreeuwen helemaal over de zeik. Waarom weten we niet. Gisteren dachten we we leggen hem even in ons bed om in slaap te vallen, maar maakt geen verschil. Nu doet hij het overdag ook, zoals nu. Ik weet niet wat het is, maar nu ben ik gelijk na 10 minuten terug gegaan en even heel duidelijk toegesproken en gezegd dat als die zo doorgaat mama heel erg boos wordt. Hij is inmiddels wel stil geworden gelijkerna.
haha het is vervelend he? dat je nu met alles rekening moet houden met de zindelijkheid. het went echt heel snel. en krijgt ook een ritme. snachts moeten plassen om 1 uur moet je accepteren denk ik. ik heb daar geen probleem van gemaakt en even geholpen(dat duurde maar 1 paar weken,toen meteen na overdag zindelijkheid) ik heb hem niet wakker gemaakt om te laten plassen nadat hij geslapen had. alleen vr het slapen gaan plassen, daarna heeft hij zelf de leiding in de nacht. en niet willen slapen huilen etc dat hoort bij die vervelende slaap fases, heb je die nooit gehad? dat ze n paar weken niet willen/kunnen slapen, niet alleen willen zijn. ik denk dus nog steeds dat niet willen slapen los staat dan plassen en zindelijkheid. maar wanneer ze wakker blijven en niet kunnen slapen moeten ze na 2-3 uur dan echt weer plassen, dan is plas ritme niet in de nacht ritme gegaan.
Hij heeft nog nooit moeilijk gedaan met slapen misschien eens een dagje, maar meer echt niet. Dus dit is echt nieuw voor ons. Het zelf wakker worden om te slapen is een klein drama, hij wordt wel wakker, maar man en ik niet zo makkelijk.
ahhh, jij hebt het makkelijk gehad zeg!!!!hier een slechte slaper, hij heeft af en toe zijn fases. ik moet dan heel duidelijk optreden. ook als hij niet slaapt moet hij liggen vanaf rond 19uur. sochtends niet naar woonkamer voor 7uur. maar hij raakt ook zijn ritme kwijt dat hij dan n middagslaapje gaat doen. maar normaal gesproken is hij om 6 uur wakker en dan gaan we naar wc. daarna slaapt hij niet tot 19uur-20uur. als je zoon n goede slaper is dan zal dit niet lang duren. slaapt hij nog in de middag? zo ja dan is het tijd dat hij het niet meer gaat doen.