slofjes of toch al schoentjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ilsev85, Oct 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Ik weet even niet zo goed wat ik mijn zoontje nu aan moet trekken. Het advies is, dacht ik, zodra ze 6 weken goed loslopen schoentjes aanschaffen.
    Nu heb ik op dit moment nog simpele schoentjes, denk aan baby allstars, voor als hij in de wagen zit.
    Alleen, zoonlief wil liefst alleen nog maar lopen, binnen en buiten. Hij loopt inmiddels al een tijdje aan 1 vinger en rent zowat :) Dan loopt hij buiten op zijn slofjes (binnen zoveel mogelijk op blote voetjes).

Maar moet ik hem nu nog op zijn leren slofjes laten lopen? Mijn gevoel zegt dat ik al schoentjes aan moet schaffen ook al loopt hij nog niet los. Maar is dat al goed voor zijn voetjes of moet ik het nog even bij de slofjes houden?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Het is echt een misvatting dat jonge stappertjes alleen op sloefjes mogen. Je moet gewoon zorgen dat je een schoentje koopt met een zool die moeiteloos te plooien valt tussen je duim en wijsvinger. En waarvan de rechtopstaande kant van de hiel net niét geplooid kan worden. Ga even naar een goeie schoenenwinkel en laat je adviseren.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Inderdaad, schoentjes met een flex zool, bij ons in de schoenenwinkel hadden ze ook een babyschoenen wijzer.
    Eerst helemaal zacht, daarna flex en pas later hard, en inderdaad belangrijk dat ze ook veel op blote voeten lopen.

Helaas ook ervaring met te snel schoenen met harde zool aantrekken, en dan ook nog eens hele dagen, en dat wil je niet hoor! (niet bij eigen kind, wij hebben de schoenenwijzer gevolgd)
    Kind loopt nu nog steeds niet goed, en de voetjes zijn ook niet je van het.

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Vandaag maar naar de schoenenwinkel gegaan en een paar Bunnies gekocht.
    Het viel mij op dat er nog best redelijk wat keuze is! Hij liep er zo op weg (nog wel aan het handje).

Share This Page