Belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavyas, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Ik kreeg van de week een brief dat ik een bedrag van 25oo euro moest terug betalen ivm het teveel ontvangen huurtoeslag en nog eens 550 ,00 euro zorg toeslag over het jaar 2006.

Mijn zus heeft precies dezelfde brieven gekregen met bijna dezelfde bedragen.

Volgens een collega van mij, heeft de belastingdienst heel veel mensen aangeschreven om het teveel ontvangen bedrag terug te vorderen. Dit zou niet kloppen.

Wie heeft ook zo'n brief gekregen of weet meer?

Groet

Mamavyas

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik niet maar mijn broertje en een collega wel....

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    mijn moeder heeft wel een brief gekregen van mn overleden tante dat ze zorgtoeslag moet terug betalen. Of het klopt, geen flauw idee.

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dat klinkt vreemd zoals ik het schreef,a lsof ze een brief van mn tante heeft gehad. dat zou wel erg eng zijn zeg. Over mn tante dus en het ging trouwens ook om 2006. Heb je dat ergens gelezen dat het een fout is?

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Achterop de brief staat een specificatie van je loon in 2006. Het makkelijkste is om even te controleren of die bedragen kloppen. Als dat zo is, vrees ik dat je inderdaad terug moet betalen. Ik zie ook niks op de site van de belastingdienst staan dat er foutieve brieven verstuurd zouden zijn.

Succes!
    Josien

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik moet 455 euro terug betalen over teveel ontvangen huurtoeslag 2005 :(

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja hier ook trug betalen maar het jaarloon klopt niet die was in dat jaar veel minder dan dat die nu isl

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Als het niet klopt, gewoon even een bezwaarschriftje insturen, want dan zou het van de zotte zijn als je terug moet betalen.

Groetjes,
    Josien

9. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Wij moeten kinderopvangtoeslag terug betalen over 2006 en ik hoor dat er heel veel mensen die aanslagen hebben gekregen voornamelijk de huur en zorgtoeslag over 2006.

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik 1200 huurtoeslag terugbetalen.

en volgens de specificatie heb ik 20.000 euro meer inkomen.bezwaar is al de deur uit.

11. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik moest 1 euro terug betalen kunnen ze daar niet gewoon in stikken hahahahhaha

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Was van de week op het nieuws:

De belasting heeft bewust foutieve berichten naar mensen gestuurt. Dit omdat ze de gestelde datum van de overheid niet haalde, maar ze zo wel aan hun beloofde tijdlimed gehouden hebben... Snap je nog?
    Dus door bewust foutive berichten terug te sturen naar de mensen proberen ze tijd te winnen!

Of jij daar bij hoort, geen idee, maar kijk het maar even goed na, helemaal omdat meerdere zo een brief hebben gekregen.

suc6

kus miek

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Heb het idee dat het bij de belastingdienst een grote rotzooi is.
    Als je de achterkant na hebt gekeken kan je bezwaar maken, maar daar moet je wel in beschrijven waarom jij denkt dat het niet klopt.

Hoor uit m'n omgeving dat er veel fouten worden gemaakt.
    Ikzelf zit nog op de definitieve uitslag te wachten van 2006, als ik zodadelijk op de een of andere manier terug moet betalen dan moet ik ook nog boetrente betalen over die tijd. Is eigenlijk niet eerlijk dan, want zij wachten zo lang met de definitieve uitslag te maken.
    Mijn ouders zijn al 35 jaar heel gelukkig getrouwd en m'n vader heeft een aanslag binnen gekregen van onderhand €15.000 te betalen ivm een allementatiekwestie. Vind het best wel knap terwijl je nog nooit gescheiden bent. :)

Dus ik kan het begrijpen dat mensen niet zo'n vertrouwen hebben in het werk dat de belastingdienst uitvoert.

Groetjes Taby.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn moeder werkt bij Toeslagen en heeft toevallig zelf ook een brief gehad dat zij een bedrag terug moest betalen voor mijn oma (inmiddels overleden)

Zij heeft het uit laten zoeken en bleek zelfs dat ze geld terug kreeg!

Maar zoals mijn moeder zelf zegt: Belastingdienst Toeslagen is een zooitje....

15. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    belastingdienst is een hele grote zooi...
    vanaf het moment dat ik samen woont heb ik er alleen maar gezeur mee... als je gaat bellen zeggen ze allemaal wat anders.. niemand snap er daar wat van. tot ik het nu zelf helemaal spuugzat was omdat er niks klopte en zelf naar het kkantoor ben gegaan.. pfff alles zou geregeld zijn maar nu als het goed is, is alles geregeld na nog 2 maanden verder... want alles duurt daar 8 weken voor het wijzigen :s erg vervelend...

heb ook nog geen brief gehad ik weet wel dat ik een aanslag krijg maar ben benieuwd wat hun erop zetten ;) heb het zelf allemaal al berekend dus afwachten maar....

16. Female

Female Niet meer actief

Bij het WOORD belastingdienst word ik al bijna :evil: .

Wij wachten al ruim 4 maanden opde eerste terugbetaling hypotheekrente. Ze waren de hele papierhandel kwijtgeraakt, alles moest weer opnieuw en denk maar niet dat ze dan ook maar 1 stap harder zullen werken... :evil:

17. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik heb ook een aantal erover gehoort, ikzelf niet omdat ik het nooit heb aangevraagd

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dan moet je 1,01 overmaken. Dan snappen ze er niks meer van. :)

Mijn auto stond eerst op naam van mijn vriend. We hebben hem toen overgeschreven en mijn vriend kreeg nog wegenbelasting terug. We moesten toen een brief terugsturen met daarop het rekeningnummer voor het geld.

UHHHH van welk rekeningnummer hebben jullie dan iedere maand het geld van afgeschreven?

Hoe bedoel je leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Extra, onnodig werk zul je bedoelen.

19. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik heb gewoon geen zin om te bellen of langs te gaan. Je krijgt dan van verschillende mensen, verschillende verhalen.

2 jr terug kwam ik voor een IB 60 formulier en heeft een medew me wijs gemaakt dat ik recht had op een bedrag van 200 euro pm. Samen met die medew heb ik daar het formulier ingevuld en kreeg 10 mnd lang 200 euro gestort. Ik kreeg toch argwaan en belde met de belastingdienst, 3 x raden wat bleek.. ik had geen recht en moest alles terug betalen :evil: .

Pfff als ik er al aan denk dat ik weer naar die F*cking belastingdienst moet dan heb ik al geen puf meer.

20. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het is jammer dat de toeslagen zijn ingevoerd voordat het systeem het aankon bij de Belastingdienst. De Belastingdienst is denk ik gewoon de dupe van de politiek. Die veranderen steeds dingen, terwijl ze nog niet eens iets op de rails hebben.

Deel Deze Pagina