eigenwijs of gewoon een bord voor hun kop?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik had op de geboortekaartjes heeel duidelijk (en bewust) erop gezet welke bezoektijden wij in de kraamtijd wouden. Ook stond erin dat ze van te voren moesten bellen.

    Nou dat bellen was nog niet zo'n probleem, maar die tijden :evil: ...
    Ik of mijn vriend zei bij elk telefoontje duidelijk de aanvang en ''eindtijd'' erbij omdat het voor mij anders te veel zou worden.
    Ik had een heeel erg laag ijzergehalte en was daarom nog eens extra zo moe en had een ontzettende rot tijd in het ziekenhuis gehad, maar niemand hield er rekening mee.

    Op een gegeven moment moest ik mijn kraamtijd gewoon opgeven omdat ik het niet meer trok, maar geen mens die dat iets intereseerde. nu bellen ze nog met de vraag of ze langs kunnen komen, en moet ik mensen afwijzen omdat er nog zoveel in de ''wachtrij'' staan. Niemand die dit dan ook begrijpt :evil:

    Hoe ego kun je zijn! Heb er totaal niet van kunnen genieten :cry:

    wie heeft er zoiets soortgelijks meegemaakt?
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    ja, qua eindtijd dan, sommige (niet veel hoor) kwamen dan rond 15.00u en bleven dan tot een uur of 20.00u. maar die mensen zien we één keer per jaar ofzo, dus dat zag ik even door de vingers. maar als ik ging voeden ging ik altijd naar boven lekker alleen (hinthint, maar dat hielp ook niet).

    sommige mensen hebben gewoon niet meer verstand.

    ik ken iemand die heeft een keer iemand gehad die pas om half twee snachts weg ging :confused:
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bij mij bellen ze altijd tussen 12u en 15u.
    Terwijl er op het kaartje staat dat ik en de kleine rusten!
    Gelukkig maken veel wel een afspraak, en blijven niet langer dan 2 uur ;) .
    Maar misschien komt het ook omdat ik alleen ben met de kleine? En ze daar rekening mee houden ( behalve bellen :( )
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Maar meid, je kleine is bijna anderhalve maand.....moet heel eerlijk zeggen dat ik mij dan ook niet meer aan de bezoektijden van op het kaartje zou houden hoor. Want hoe lang wil je die laten "gelden" dan?

    En als jij dat wel vervelend vind moet je gewoon lekker duidelijk zijn hoor.
    Ik kan me niet voorstellen dat daar geen begrip voor zou zijn.
    Als jij je niet lekker voelt, of nog niet helemaal de oude bent, gewoon je klep open trekken, en laat ze maar komen wanneer jij daar behoefte aan hebt. En mensen die daar geen begrip voor hebben, nou het klinkt heel hard hoor, maar weet je gelijk wat je eraan hebt! De mensen die jou echt belangrijk vinden, die begrijpen het echt wel.

    Maar hopelijk wordt je gauw weer de oude zodat je weer zin hebt aan de visite...

    Succes meid!
     
  5. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    ik had ook duidelijk tijden op het geboortekaartje staan.
    na 20.00 rusten wij en toch belde er mensen of ze om 20.00 konden komen hoe scheel ben je dan?
    ik zij dan ik heb op het kaartje staan dat wij na 20.00 rusten....
    toen zijden ze dan kunnen we deze week niet we bellen dan wel volgende week...
    sommige hebben niet meer gebeld....
    ik weet nu ook wie ik de volgende keer wel een kaartje stuur en wie niet...
    groetjes
     
  6. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    ik had ook tijden op het kaartje,bij mijn oudste deed ook iedereen maar waar die zin in had...dus bij de 2e deden we het heel anders.. met bezoek lag ik in bed..(mede door de reuma..maar het kwam ook heel goed uit...)...met maar 1 stoel ;) , dus waren mensen het al heel gauw zat om zo op de slaapkamer tezitten..werkte echt..mocht er een derde komen..doe ik het weer net zo..ziek of niet ziek !
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hadden ook tijden op het kaartje staan, maar dat is bij ons eigenlijk meer gegaan omdat het een beetje "standaard" is en dat "iedereen" dat eigenlijk zo heeft dan dat wij er echt veel waarde aan hechten dat wij daar niet van af wijken...


    ik ben zelf nogal makkelijk als ze willen komen, komen ze maar, maar ben ik het zat donder ik op naar boven en ging ik lekker liggen...

    en de kids? als ze moesten slapen gingen ze gewoon slapen simpel zat...

    maar ja dat zal ook wel het verschil in mensen zijn dat er bijna bij elk kaartje zo ongeveer dezelfde tijden op staan dat men er eigenlijk niet bij nadenkt dat sommige mensen dan ook echt geen visite willen...

    succes
     
  8. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen er geen begrip voor hebben. Zit het niet vooral in je hoofd? Dat je bang bent om mensen teleur te stellen? Dat ze je niet meer aardig vinden als je duidelijk bent?

    In de kraamtijd (tel jij 6 weken? Ik weet niet precies wat je bedoelt met je kraamtijd opgeven) moet je duidelijk zijn over wat je wel en niet wilt. Dat moet JIJ doen. Want als die mensen bij mij op kraamvisite zouden komen zou ik het in de meeste gevallen wel OK vinden. Iedereen is anders. Als het genoeg is geweest vraag je gewoon of ze willen gaan omdat je te moe bent. Dan zegt toch niemand nee?
     
  9. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hebben op het geboortekaartje geen rusttijden staan, wel dat ze even moeten bellen van tevoren.
    we hebben het mobiele nummer van manlief erbij laten zetten, dus die kan mooi op stil gezet worden als we er even geen zin in hebben :) :) .
    zo hebben we het mooi zelf in de hand!

    joyce
     
  10. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    tja , tis nogal een heikel punt, het kraambezoek.

    vooral oudere mensen (opa's en oma's) snappen vaak niet dat ze van te voren moeten bellen. belachelijk, zon kleine kost geld en dan moet je zeker ook nog s een afspraak maken, wordt er dan gezegd.

    mn vriend gaf wel aan dat het lastig wordt, zn vader woont in het westen en moet bijna 2 uur rijden om hier te komen, die kun je niet na een half uurtje weer wegsturen, zegt ie. en ik heb ook zussen die van ver komen, die kunnen dan wel naar mn ouders toe.

    ach ik zei al tegen hem, als ik moe ben en of borstvoeding geef, ga ik gewoon naar boven. en misschien moet ik m dan wel heel vaak roepen om iets onnozel, dan zien ze wel dat andere dingen aan ons hoofd hebben.. ;)
     
  11. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik moet zeggen dat ik t ook eeen erg vermoeiend periode vond hoor...kraamvisite hoort maar ffies te duren 1 a 2 uur...sommige mensen bleven lang en dan dacht je duidelijk te zijn net zoals sim , lekker boven voeden, en dan vatten ze de hint nog niet, soms zelfs niet eens als ik zei dat ik moe was dan nog bleven ze plakken...echt vreselijk...
     
  12. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij ons waren er ook een paar die waarschijnlijk over de tijden van ons kaartje hadden heengelezen. Soms kon dat wel eens vervelend zijn, maar ik gaf zelf gewoon rustig aan wanneer ik moe werd. Geen probleem. En niemand leek dat vervelend te vinden. Ze begrepen het.

    En zo erg vond ik het niet als dat zo nu en dan eens gebeurde. Ik was juist blij dat ik een kraamtijd had en genoot ervan om iedereen te zien.

    Gebeurt het bij jou dan zo extreem vaak? En zeg je er zelf niets van?
     
  13. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, ik weet wel als de tweede er komt, zal ik tegen de kraamhulp zelf zeggen dat zij de mensen gerust weg mag sturen.
    En ook zal ik op het kaartje duidelijk maken welke tijden.

    Gr.
     
  14. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi,

    Ik had geen problemen met mensen die niets begrepen van de tijden op het kaartje, ik heb een ander probleem... Er zijn mensen die nog steeds willen komen... Mijn mannetje is volgende week 5 maanden oud, en vind het wel welletjes geweest. Kraambezoek in de kraamtijd toch? Hij kan al zowat kruipen, bij wijze van spreken. Ik heb 9 dagen in het ziekenhuis gelegen, en toen kwam er alleen familie. Nouja...alleen van mijn kant. Schoonfamilie wil nu nog allemaal komen... Ik weet wel bij een tweede of volgende wie ik wel of geen kaartje ga sturen, en erbij laat drukken in het kaartje dat kraambezoek in de kraamtijd mag komen. ( niet zoals ik het nu zeg natuurlijk, maar op een nette manier zodat wel iedereen begrijpt hoe of wat )

    Liefs xxx,

    Debby
     
  15. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Willen er normaal nooit mensen op visite komen dan? :) What's the difference?
     
  16. Debby18

    Debby18 Actief lid

    2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi,

    Noor, als je mij bedoelt...

    Die mensen die nu allemaal willen komen ken ik niet eens ( tante's van mijn vriend, hij heeft er ook nooit contact mee, maar zaten wel het hardste te schreeuwen om een kaartje! ), en komen normaal ook nooit. Die hebben lang genoeg de kans gehad om langs te komen, en nu vind ik het erg laat. Ze komen toch alleen uit nieuwsgierigheid. Tuurlijk zitten er ook leuke mensen bij die we zeker laten komen, al dan niet erg laat na de geboorte, maargoed. Nee dit laat ik zeker duidelijk op het kaartje drukken de volgende keer. Of ze krijgen er gewoon geen. Maar dat is ieder zijn persoonlijke mening.

    Liefs xxx,

    Debby
     
  17. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Tuurlijk meid! Dat moet je lekker zelf weten! Ik heb ook wel veel kaartjes verstuurd aan mensen die ik niet op kraamvisite verwachtte. Ik vond het juist leuk als ze dan toch kwamen, zelfs na een jaar. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

    Als jij sommige mensen liever niet in huis hebt moet je het gewoon niet doen.
     
  18. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Misschien nog een optie als je niet al te lang met kraambezoek wil zittemn:Een kraamfeest houden!

    Ik heb dat bij mijn beide kids gedaan en dat was super!Natuurlijk komen er dan ook mensen thuis(Familie,beste vrienden)maar een stuk minder ;)
     
  19. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Ik heb afgelopen maandag en dinsdag nog kraamvisite gekregen en ik blijf het ook erg leuk vinden. Ook zij krijgen beschuit met muisjes, want ze hebben toch de moeite gedaan om te komen. Kaartje had ik wel al van ze gekregen.

    Maareh on-topic; gewoon zeggen dat je rust wilt en zeg erbij dat ze later een keertje terug kunnen komen als je wat meer opgeknapt bent. Zelf hield ik niet meer aan tijden op het kaartje toen Lara anderhalve maand oud was.
     
  20. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen ervaring mee heb, maar heb een grote mond en zeg het rustig als ik visite zat ben. We hebben nu ook wel eens visite en als ik het zat ben zeg ik, sorry jongens, ben het zat, wanneer spreken we weer af, werkt altijd.

    Ga zelf geen tijden op het kaartje zetten, doe gewoon de telefoon uit als ik niet gestoord wil worden.

    Veel mensen zeggen inderdaad geen bezoek meer na 7 of 8 uur, maar werk voltijd en kan dus vaak niet eerder komen dan 7 uur, geen onwil. Willen mensen dat niet als ik bel, even goede vrienden, scheelt weer een cadeautje.
     

Deel Deze Pagina