Fietsplan voor alle bedrijven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pooh69, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik werk in het onderwijs en ga mijn mamafiets kopen via het fietsplan. Je mag tot 749 besteden en krijgt dan via bruto netto ongeveer 350 euro vergoed.

Nu hebben veel bedrijven dit fietsplan, maar die van mijn mannetje zeggen hier niet aan te doen.

Mijn vraag is dus zijn alle bedrijven dit wettelijk verplicht of is het puur een extra service van uit het bedrijf?

Alvast bedankt!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee dit is een service

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mij is het inderdaad service. Ik werk ook in het onderwijs, maar kan m'n fiets niet gebruiken voor m'n werk en dus mag je er dan geen gebruik van maken.

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Inderdaad een bedrijf is niet verplicht hieraan mee te doen. Mijn werkgever doet het ook niet omdat ze het teveel werk vinden :rolleyes:

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey Pooh!

Ik zit me net te bedenken, das dom dat ik DAAR niet aan gedacht heb!
    Heb ook net een mamafiets gekocht, en mijn werkgever heeft wel een fietsplan..

Maar goed, dat was je vraag niet, hihi.. Het is idd een extra service..

XX Miekje

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

kan je het niet alsnof via t plan doen? met terugwerkende kracht zegmaar

7. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    het is wel zo met die fietsplan dat je verplicht zo veel dagen met de fiets naar het werk moet.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, ik kan er via mijn werk ook aan mee doen.... ik reis met de trein, maar fiets van huis naar station en vanaf andere station naar mn werk. Dus ook dan kun je in aanmerking komen voor het fietsenplan.

Bij een eervorige werkgever kon je niet mee doen aan het fietsenplan als je in de autoregeling zat. (goede reiskosten vergoeding en aanschafvergoedig ivm veeeeeeeel kilometers maken)

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik kan het eens vragen.. het is iig het proberen waard. Ik ben er al wel achter dat de fietsenwinkel waar ik mijn fiets heb gekocht wel op de lijst staat.. das zeg maar een lijst met fietsenwinkels die 'goedgekeurd' zijn, dat als je daar je fiets koopt je mee mag doen met het fietsplan..

Ga eens mailen met P&O, kijken of er wat te regelen valt...

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

zou t idd proberen, nee heb je en ja kan je krijgen!

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik heb mn fiets ook via zon plan gekocht en vriend ook, tis idd extra service. alleen zitten er wel een aantal eisen aan verbonden, je moet bijv van de 10 keer, 9 keer op de fiets naar je werk gaan.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dit is geen normale regeling hoor... ;). De normale regeling van de belastingdienst houdt in dat je meer dan de helft van het aantal werkdagen gebruik zou moeten maken van de fiets. Toevallig hebben wij op het werk net een model fietsovereenkomst opgesteld en laten toetsen door de belastingdienst.

Groetjes,
    Josien

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dat is hier niet zo hoor.ik heb het via de brandweer een mountenbike met striping enzo :) maar ik mag er absoluut niet mee naar de uitruk fietsen.gewoon voor prive gebruik.zondagse ritjes in het bos enz

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
  15. Amfy

Amfy Niet meer actief

het ging niet via de belasting hier maar via de gemeente

16. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik woon 15 min fietsen van mijn huis vandaan mijn baas zegt altijd ga toch eens fietsen joh!
    ga ik toch de volgende keer maar eens zeggen ja wil best fietsen als jij een fietsplan aan schaft :D

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Blusvrouw,

Ja, dat snap ik. Het fietsenplan loopt altijd via je werkgever. Maar die werkgever moet voordat hij het fietsenplan gaat toepassen wel voldoen aan de regels van de belastingdienst. Dat geldt voor alle werkgevers in Nederland.

Het is ook wel logisch anders zouden werkgevers alle looncomponenten wel onbelast gaan uitbetalen (zou ik zelf niet erg vinden hoor ;)). Maar ja, helaas zijn we op loongebied nu eenmaal erg afhankelijk van de regelgeving van de belastingdienst. Iedere werkgever heeft zich daaraan te houden, dus ik vrees ook de gemeente ;).

@Anstefay,

Hahahaha, ja dat is wel een goeie. Je kunt het natuurlijk altijd proberen!

Groetjes,
    Josien

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

de brandweer en de gemeente zijn 2 verschillende dingen hier :) het fietsplan is van de brandweer en de rest liep via de gemeente zelf.zelfs in de brief die we kregen voor de fiest stond in dat we heb niet voor de brandweer mochten gebruiken .raar hoor zo

19. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ze hoeven het niet eens aan te schaffen. Het kost ze niks. Is alleen een bruto netto omrekening door de boekhouder! ;)

Bedankt vo0or al jullie reakties! ;)

@ Miekje idd proberen met terugwerkende kracht! Wij mogen zelf een fiets kopen en daarna bon inleveren! ;)

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij mijn man op z'n werk hebben ze het ook, maar hij had geen keuze van winkel. Ze hadden er 1 uitgezocht en aangezien hij met die eigenaar niet overweg kan heeft ie het niet gedaan. Wel jammer, want hij kon eigenlijk wel 'n nieuwe fiets gebruiken.

Deel Deze Pagina