23 maanden weg ritme, maar ook zwanger 6 maanden, wat is verstandig??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamajojo79, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    #1 mamajojo79, Jun 19, 2013
    Last edited: Jun 19, 2013
    Hi
    Onze kleine meid van 23 maanden gooit ineens haar hele ritme om. Ze word ineens vroeg wakker, maar soms dan ineens weer laat.

Ze roept dat ze wil slapen, loopt omhoog om vervolgens uren te blijven krijssen in bed zeuren drammen.

Ook loopt ze naar de vriezer, pakt brood, dus ik geef eten, maar eet dan paar happen en klaar is ze weer.

daarna weer " Nina ( haar naam) moe, slappie doen, dus ok weer poging slapen, weer in bed....weer roepen schreeuwen...weer honger...

ze geeft dus van alles aan maar weet zelf niet wat ze wil.

ook als ik bepaal wanneer ze slaapt en eet en haar wensen een keer negeer dan eet ze niet en slaapt niet en gaat er dan om andere tijden om vragen.

ik ben inmiddels ook 6 maanden zwanger, en weet dus even niet meer of ik nou moet toegeven hieraan of haar moet dwingen toch een ritme aan te leren en gewoon elke dag dat ik thuis ben om 13-1330 naar bed te doen en tussen 12-13 eten. ( zo ging het altijd goed)

Ook heb ik afspraken in ZK, VK, werken 2 dagen....dus een heel straks ritme kan gewoon niet, 3 weken wachten of volgende dag bij HA maakt heel veel uit, dus dan maar om 13.45.

herkenbaar dat kindjes die 2 worden hun ritme zo vergooien?

even voor de gehele plaatje....het was altijd hier zo....rond 730 opstaan, dan rond 10 uur even fruit, rond 12 uur lunch en z rond 13 uur bedje in......geen vaste stipte tijden, maar altijd rond die tijden, en ze accepterde het......tot verkort dus.

zit ook aan tafel dan " eten nee" eten nee" eten nee ;)

Hoop trouwens dat fase is, want ze kan ineens SUPER goed praten, dus best kans dat het een 23 maanden sprong is, hope so ;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

het zou idd een fase kunnen zijn, maar ook met fases is het wel belangrijk om consequent te zijn. Dus wel alles op vaste tijdstippen aan blijven bieden: we gaan nu eten! Als ze dan niet wil eten prima, maar ook later niet meer dan. Geen brood eten zou hier overigens betekenen dat er s middags ook geen koekje oid gegeten wordt.
    Met slapen ook, aanbieden op een tijd dat het logisch is om te slapen en slaapt ze niet nou ja prima, maar je blijft wel in je bed. Dan maar rusten.

Ik denk dat ze op het moment echt even de grenzen aan het opzoeken is, en aan jou/jullie de taak te laten zien hoever ze kan gaan;)

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    Hi
    ja dat vind ik fijn om te lezen Tuc!

Sprak net idd een vriendin met dochter van 4 en die zei zelfde. als ze vroeg opstaat dat ze wel gewoon op de normale tijden moet eten en slapen en niet haar zin geven en mama 100 keer laten lopen.

heb momenteel, en dat zal meespelen dat ik emo en moe ben, moeite met haar iets " weigeren" wil zebrood, dan krijgt ze brood, wil ze slapen, prima loopt mama WEER voor de 3e keer naar boven.

ben dus erg blij van andere te horen dat het juist goed is ze wel even te " weigeren" ( zonder het nee woord, maar.....Nynke het is nog te vroeg om te eten, straks gaan we eten of....Nynke mag straks even slapen, we gaan nu even wat drinken)....

het kwam er op den duur op neer dat ik snachs 3 keer de speen kwam brengen en overdag 2 keer brood opdiende en haar 3x per dag naar boven in bed bracht....en dat met dikke buik ;)

heb met me man besloten dat we de speilen van ledikant weghalen ( ze krijgt per aug een groot nieuw peuterbed)....en dat ze dan uur per dag op haar kamer blijft...dan kan ze elf beslissen of ze gaat slapen, lezen, spelen of gewoon beetje staren. Beker water erbij...en dan gewoon streng en consequent zijn.....miss heeft e nu gewoon vast ritme nodig

pfff het is zooo fijn dat soort dingen te bespreken met andere moeders!

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    is het niet dikke-buik-itis.
    Ik merkte dat mij kinderen ook anders begonnen te doen als ik hoogzwanger was. Mss kan ze er niet mee overweg, heb je andere dingen gedaan laatste tijd: van de baby verteld, nieuw kamertje, kleertjes uitgewassen, mss meer rusten dan anders en minder met haar spelen?

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    Oh nou zeg je wat, ja ze weet dat mama baby in dr buik heeft, in hoe verre ze snapt weet ik niet, maar als mensen zeggen waar is baby zegt ze " mama buik" ook is ze idd naar nieuw kamertje gegaan onlangs, eigen bedje maar nieuwe kamer, wel langzaam opgebouw, ze heeft de hele verbouwings fase meegemaakt en samen spulletjes kopen en ze was/is heel trots op haar Hello kitty kamer, elke keer wijst ze alle kitty's aan ;)

maar had daar helemaal niet bij stil gedaan joh

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hebben wij ook een tijd gedaan en vaak als ze dan echt niet moe was maar dan wel ging spelen oid..
    Lag ze kwartier later alsnog te slapen.

Wel lekker hoor.. Had mama ook een uurtje rust.
    En ik was verder niet eens zwanger ofzo :)

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    1,443
    6
    38
    Beneden NL
    Toppie dat dat bij jou werkte, ja en wellicht speelt het mee in het ritme want ik denk dat elke keer naar bed en andere tijden brood eten haar enerzijds zin geeft andere kant verwart...want nu speelt ze gewoon al hele tijd lief met zand water en lego

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Tja, ze kunnen heel subtiel zijn.
    Mijn nr1 werd weer beetje baby, hij wou steeds melkje drinken aan de borst (en hij heeft alleen kv gekregen, dus waar hij het haalde).
    En de dag voor de geboorte van nr2 was hij bij mij niet weg te slaan, was alsof hij voorgevoel had.

Maar ik lees ook dat je afspraken hebt met de vroedvrouw, spijlen van haar ledikant ed.

Ze voelt dat er iets aan komt, maar ze weet niet wat en dan wordt ze opstandig (of hangerig zoals nr1 hier).

Wat bij mij hielp is door heel veel te zeggen dat "mama's hart/liefde niet gedeeld moest worden, maar dat mijn hart nu gewoon dubbel zo groot werd, speciaal mama-strucje".
    En ook door ze beetje te laten meedoen: vb vragen of ze wilt dat de baby een blauwe beer of een groene krijgt, of zij dan de gaat zorgen voor de baby haar/zijn tutjes ed.
    En ook extra aandacht: bvb als ik van de verlos kom, gaan we naar de Mc Do. Je spijlen moeten van je bed, maar je mag een nieuw dekbed kiezen

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    o, niet goed gelezen.
    Dat van haar eigen kamertje had je al gedaan.

Share This Page