leuke text

Discussion in 'Zwangerschap' started by music4life, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    de topicstarter zou wel denken 'ik vraag om leuke texten' komen die twee aan met 'anti-kraambezoek texten'

'wij willen geen kraambezoek, niet zo zeuren,
    wij houden gewoon niet van dat gebeuren
    Dus tijdens de kraamtijd sluiten wij alle ramen en deuren,
    :evil:

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahahaha
    Wij houden niet van kraamvisite dat is geen mop...
    dus niet zeuren en stuur gewoon geld op...!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ieuw Rainbow, wat erg! Ik ben ook zo bezorgd hoor. Vind het helemaal niet fijn als mensen hem vast gaan houden. Zo'n klein babytje die door al die handen gaat bleh! En kan jou het schelen dat mensen het vervelend vinden. Het gaat om jou en je kind, niet om hen.

4. ramona0309

Vlinder...
    ik heb mijn kind niet door iedereen laten vasthouden... en als hij sliep dan sliep hij hoor! Jammer dan!
    Ja ze kunnen gaan kijken, maar ga hem niet wakker maken... het is geen aapje....
    sommige mensen snappen dat trouwens ook niet hoor... want iedereen heeft het idee dat het bij het kraamvisite hoort....
    Zelf heb ik die verwachting eigenijk nooit gehad... pas als de ouders het aanbieden... maar dan hoef ik nog niet zo nodig...
    Na die ziekenhuisopname was ik helemaal voorzichtig geworden.... ik vond het al niets en daarna helemaal niet!

5. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    mama's bankrekeningnr is 20.17.06.510

haha

gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt... ik maak me nu niet meer druk om wat mensen ervan denken dat ik geen kraambezoek wil en al dat gefriemel aan de baby... Dus een kraamfeest op 1 dag... Gelukkig denken meer mensen zo en uiteindelijk gaat t om wat wij willen, niet andere mensen.

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik lig hier gewoon helemaal dubbel...:)

(sorry offtopic :oops: )

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat wij er ook wel iets in gaan zetten, eventueel op een briefje er apart bij, dat we het niet erg vinden als mensen hun bezoek nog even uitstellen: ik hoef niet alle 60 mensen die we een kaartje gaan sturen in de kraamtijd op bezoek te hebben :( Denk, mezelf en m'n mannetje kennende, dat we wel even behoefte hebben aan rust. Gelukkig hebben we veel mensen in de omgeving die dat wel snappen: zwager en schoonzus waren er vanavond en die zeiden het zelf al: zorg wel dat je niet iedereen maar voortdurend de deur plat hebt lopen he? Beetje voor jezelf zorgen dan! Dat is wel heerlijk dan, :)

Maar leuke teksten, tja, ben zelf ook niet zo van de rijmpjes geloof ik... maar voordeel is wel dat het speelser opgevat wordt en als je er dan iets inzet van: liever geen bezoek, kom maar op m'n kraamfeest, dan zijn mensen misschien niet zo gauw gekwetst. Alhoewel ik me er persoonlijk niet zo druk om maak hoor: laat ze lekker, die aangebrande types!

Vond dat ene langere gedichtje wel een goeie, duidelijk zonder dat je zegt: Ik wil je helemaal niet zien. ;)

8. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    volgens mij doen steeds meer mensen in NL een kraamfeest... in veel landen (amerika bv) kennen mensen helemaal geen kraambezoek namelijk. Dat is ongebruikelijk.
    indd als je rijmt dat je geen kraambezoek wilt, komt dat luchtig over en heb je minder kans mensen een rotgevoel te geven... alhoewel ik na mijn bevalling liever heb dat hun een rotgevoel hebben dan dat ik dat heb met al die lui constant over de vloer ;)

9. ramona0309

Nee in Amerika doen ze weer babyshowers als je nog in verwachting bent....
    Hier heb ik soms het idee dat ze meer "aapjes" komen kijken...
    Heb trouwens begrepen dat de aanloop bij een tweede veel minder is dan bij een eerste... dus misschien krijg ik het wel rustig...
    De eerste dagen wil ik iig hebben om mijn zoontje te laten wennen aan de nieuwe situatie.... zonder dat hij van stuur wordt van al het volk...
    Ik ben trouwens 3 januari uitgerekend (volgens echo 6)... en 10 januari is mijn zoontje jarig... ik zie de bui dus al hangen dat ik iets later beval en de tiende hier iedereen zomaar op de stoep staat....
    Dat ze dan denken gelijk zonder bellen binnen te komen.... en te denken doen we t lekker in 1 keer... :rolleyes:

10. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb mijn kraamvisite gelukkig nooit opdringerig gevonden.. Nouja, een keer! hihi..... ik ha nadrukkelijk gezegd geen bezoek tijdens voeden maar mijn schoonmoeder zat in de kamer en mijn schoonzus ook.. en toen had ons babietje honger.... toen vond ik het heel moelijk om te zeggen gaan jullie ff naar beneden, hoopte eigenlijk dat mijn kraamverzorgster dat zou doen ;)
    maarja, ik ging maar op bed liggen met mijn rug naar hun toe om te voeden, hing schoonma ineens over me heen naar mijn tiet met reuzentepel te kijken hoe goed osn kindje wel niet dronk...... grrrr..

maar verder ging het aardig goed! iedereen belde van tevoren, dit had ik dus ook op het kaartje gezet....
    heel simpel, gewoon: voor bezoek graag even bellen. En dit keer schrijven we een gedichtje namens onze dochter: iedereen mag teentjes en vingertjes komen tellen, maar willen jullie dan wel even met papa of mama bellen?

En ik stuur ook maar +/- 35 kaartjes... Van sommige weet ik al zeker dat ze niet komen maar die wil ik het wel laten weten... En de rest mag van mij komen als ik daar zin in heb! ;)

11. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heerlijk dat ik mij om dit soort dingen niet druk hoef te maken, ben namelijk 2500 KM verderop gaan wonen :)

Wel komt mijn schoonmoeder overvliegen om voor mij (en mijn huishouden) te zorgen, isn't that sweet? (ja kan goed met haar opschieten, schat van een vrouw) en verder heb ik van de 'nieuwe' buren, familieleden en kennissen geen last. Die wachten netjes op het kraamfeest omdat dat hier gebruikelijk is.

12. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    haha geweldig die "anti" texten :)

Wij hebben voor kraambezoek enzo geen text... Ze bellen toch wel als ze willen komen en dat je rust van 12 tot 3 of tot 2 weten ze ook wel...

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

hahaha deze is wel goed! brengt me op ideeen :evil:

maare gaan mensen echt de hele tijd aan het kind zitten dan? want daar hou ik dus absoluut niet van! en is het dan stom om er van die hygienne creme neer te zetten dus als ze het kind aan willen raken dat ik ze eerst dwing om hun handen goed te wassen?

14. ramona0309

nou dat dacht ik dus ook vorige keer..
    ik had wel een tekstje dat ze moesten bellen maar niet van dat rusten...
    Dat komt er nu dus WEL op...

Want ze belden heel de dag door... en als de kraamverzorgster zei dat ik lag te rusten zeiden ze zwaar geiiriteerd, maar dat staat niet op het kaartje!

Dus blijkbaar als het niet op het kaartje staat mag je NIET rusten....
    :rolleyes:

15. ramona0309

is toch jouw kind?
    Al wil je dat ze een chloorbad nemen en zet je zo'n bakje water op de deurmat dat ze eerst met hun poten doorheen moeten lopen net als bij mond en klauwzeer.... het is JOUW huis en JOUW kind.....
    hun denken toch wat ze willen denken... en dat jij een overbezorgde moeder bent.. en er nog niets vanaf weet.....

misschien nog een tekst....

Het moedervak leren doe ik in een wip
    dus hou voor je die tip......

16. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    hihi zet mijn telefoon gewoon uit ;) ... En schoonfamilie bellen toch zowiezo die wonen namelijk niet om de hoek ;) .. Scheelt weer

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

ja dat is waar.. ja die tips zijn het ergste he hahaha wordt ik nu al mee doodgegooid ik rol de hele dag met me ogen als iemand weer n tip geeft :rolleyes:

vooral over de voeding so wist niet dat mensen daar zo erg over konden zeiken! zelfs mannen! borstvoeding of flesvoeding nou ik wil flesvoeding geven laat me dan gaat toch verder niemand wat aan :( :(

18. ramona0309

is jouw kind..... en je bent er echt geen mindere moeder om....
    (off topic sorry)..

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Wij hebben de tekst uitgekozen:

Om jullie aan ons zusje voor te stellen,
    Wel eerst even bellen.

Dan kunnen wij altijd zelf bepalen wanneer en wie.

20. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    nee zo denk ik er ook over maar je hebt dus echt van die wereldverbeteraars die altijd denken dat ze het beter weten! Maar heb meestal me woordje wel klaar dus laat ze maar toch? :D

Share This Page