waarom zou dat een gek idee zijn? Ik heb het vorig jr ook gedaan. Ons excuus was wel dat we 2 rotti's hebben rondlopen en men uit gewoonte de honden gaat aanhalen. Dus bij ons was het echt: eerst je handen wassen dan mag je aan de kleine komen
Hoe doe je het dan met familie? Ik wordt de eerste van ons gezin en merk nu al dat mijn moeder denkt dat zij een kindje krijgt. Wij hebben dus een website en daar zet ze altijd teksten op van nog effe en dan mag Ik mijn kleinkind vasthouden en ik ga de logeerkamer opnieuw behangen en een box kopen enz... daar erger ik me mateloos aan, ik krijg een kleintje en ik wil de aandacht! erg he hebben er nog meer hier last van? Laatst had ik gezegd dat als de kleine geboren wordt wij eerst een tijdje voor onzelf willen, nou daar wordt helemaal niet op gereageerd! dus ze is het er niet mee eens, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als de kraamzorg en mijn vriend wegzijn dan zal ze wel iedere dag willen langskomen maar dat wil ik niet ik moet zelf leren hoe ik met mijn kleine meid moet omgaan..... HELP
Wij hebben er oa. op staan: willen jullie ons kleine meisje zien, bel dan even anders slaapt ze misschien. Vaste rusttijden wilde ik liever niet omdat ik van tevoren nooit weet wanneer ik wil rusten (lijkt mij). En als mensen dan geen begrip hebben dan trek ik gewoon de stekker van de telefoon eruit! Een kraamfeest vinden wij niets, ben er ooit bij een geweest: drama! Kindje ging tot grote schrik van de mama van hand tot hand. Als bezoek heb je er niet zo heel veel aan omdat er zoveel visite bij is, dus kun je nog niet met de mama en papa kletsen. En achteraf gezien vond de moeder het echt verschrikkelijk, al die drukte in een keer.
Heel herkenbaarl... hij hoeft van mij ook niet van hand tot hand.. Vind het wel eng om daarin mijn grenzen te gaan aangeven maar ga het zeker wel proberen... Hoop niet dat mensen om de baby gaan "vragen".. dat zou ik zo aso vinden.. Heb hier thuis al aangegeven dat ik zeker de 1e dag GEEN bezoek wil.. Dus ook niet van ouders van een van beide... Manlief vindt het niet leuk maar respecteert mijn beslissing... de eerste dag wil ik zeker alleen zijn met de kleine en geen mensen op bezoek.... Laat mij maar even bijkomen van de bevalling...
ik heb hetzelfde probleem... Heb t al vaker op dit forum verteld... mijn schoonmoeder doet met mijn zoon net of het HAAR kind is, omdat ik zo lief (of achteraf gezien stom) ben geweest haar met mn vorige zwangerschap overal bij te betrekken... Zij denkt ook gelijk hier te staan..... jammer genoeg moet ze op mn zoontje passen als ik lig te bevallen (heb verder niemand)... Ik wil de eerste dagen alleen zijn met mn vriend en zoontje... ook zonder haar.... dus ik zeg t straks wel.... dan maar bonje... Rot op..... zie het al voor me... zei weer alle aandacht naar haar toetrekken en net doen of zij bevallen is... Kun je geen apart briefje in haar kaart doen...? Jij bent de eerste die je kleinkind mag zien.... maar wel over een dag of 10... De eerste momenten willen we met zn drieen samen delen... en niet zoals je vaak hoort met zovelen... De dag dat je je kleinkind nu ziet is erg snel... je hoort het wel, we bellen je wel!
Ja om nu alleen bij haar zo`n briefje erbij te doen lijkt me ook zo lullig... Het is ook tenslotte mijn eigen moeder nu doet zij altijd wel alle aandacht naar haar toe trekken maar ik snap niet dat zij het zelf niet inziet. Ik bel ze gewoon niet dan weten ze het ook niet haha.... Het is mijn bevalling mijn kind en mijn keuze! Vindt het niet erg natuurlijk dat mensen komen kijken maar dan gaat ze weer ooohhh kijk eens wat een mooi kind en dit en dat... mijn moeder is gewoon gewend om altijd alle aandacht te krijgen, niet van mij trouwens ik negeer haar gewoon...
nou van schoonmoeders heb ik gelukkig geen last! en mijn eigen moeder die helpt mij zo geweldig met alles en ze is zo trots dat het me totaal niet stoort dat zij zich eens ergens mee bemoeit hoor vind het zelfs wel prettig dat zij er is en mij kan helpen met alles maar ik kan het ook gewoon zeggen als ze eens te ver gaat en dan neemt ze meteen gas terug zonder boos te zijn of zoiets dergerlijks maar dat komt ook omdat ik een hele sterke band met mijn moeder heb en wij elkaar meteen begrijpen met 1 blik!
Zeker als je moeder trots is is ook fantastisch maar niet dat als ze erover praat met andere mensen alleen vanuit haarzelf praat, is echt niet leuk hoor. Mijn moeder kun je niks zeggen want dan reageert ze gewoon niet dus met andere woorden is ze het er niet mee eens. En zit ik met een kutgevoel..... Vindt gewoon dat je ouders moeten respecteren dat jij je eerste kindje krijgt en het om onszelf draait en niet om hun...
ja had ik dus ook.... en ik had dus de fout gemaakt... om mijn schoonmoeder bij de bevalling te hebben... als mensen vroegen hoe de bevalling was geweest, ging zij het verhaal doen...! Een van de grootste fouten van me leven... maar kan t niet terugdraaien... alleen bij deze beter doen... Laat ze lekker maar stil zijn... en daar hoef jij geen rotgevoel over te hebben... wel zoals je het doet zoals ik het gedaan heb... de hele tijd je mond dicht houden en achteraf spijt hebben.....
Dank je..... Het zijn tenslotte geen kleine kinderen he zouden het beter als ons moeten weten denk ik dan, zij hebben hun tijd gehad! Ben gerust ik trek mijn mond wel open weet ondertussen wel hoe ik met haar om moet gaan. Kost alleen teveel energie, dikke kus cindy
ow dat is absoluut waar het draait om ons en ons kindje en niet om hun daar ben ik het zeer zeker mee eens! en ben alleen maar blij dat mijn moeder dat ook zo ziet en mij daar ook volop in steunt en stimuleert en vind het dan ook erg jammer dat jij die dingen niet met jou moeder kan delen!
ik kan het nog mooier maken... AL mijn vriendinnen (dat zijn stuk of 7) willen bij de bevalling zijn. Daarnaast willen 2 nichtjes en mijn moeder en tante erbij zijn... Zie je het al voor je? Niet een die erbij nadenkt 'misschien is dat teveel mensen om het bed heen'. Ik krijg zelfs de vraag van hun 'wil de vader bij de bevalling zijn?' Dombo's. Laatst belde een van mijn vriendinnen op om te vragen of ik het ziekenhuis wilde bellen om te vragen wat voor aansluiting de TV in de verloskamer had. Ik zei 'waarom?' zegt ze 'ik ben een film aan het downloaden die we kunnen afspelen tijdens de bevalling, haal ik popcorn en kunnen we gezellig kletsen over vroeger met zijn allen'. PARDON? Nou geloof me, dan ben je met stomheid geslagen hoor! Ik wil hoogstens 3 man bij de bevalling en dat is de vader, mn moeder en mn tante... en dan mogen ze alledrie in een hoekje zitten en vooral niet tegen me praten
Och ja ze is ook wel trots natuurlijk maar snapt niet dat ze niet altijd in de belangstelling staat... Weet wel hoe ik het met mijn dochter ga doen! Fijn voor jou dat je zo`n relatie hebt, mijn schoonmoeder is trouwens geweldig die snapt het wel helemaal, zij is erg nuchter. In het begin dacht ik wel eens van nou je mag ook wel iets geintereseerder zijn maar nu ben ik alleen maar blij dat ze zo is...
ik zit zowat naast me stoel..... ( we gaan trouwens wel off-topic)... Ik mocht trouwens in het ziekenhuis maar 2 mensen meenemen.... en mijn vriend was daar dus al 1 van... Meestal willen ze niet meer mensen hebben, want dan kunnen ze nergens bij indien het nodig is.... en welke film was ze aan t downloaden? Look who's talking? of een of andere horror dat de baby weer omhoog kruipt en er de volgende 9 maanden niet meer uitkomt...
haha neee erg! Ik zou helemaal niemand behalve mijn vriend erbij willen, maar dat is natuurlijk mijn mening.
ja als ik n vriend had zou ik ook alleen hem erbij willen maar aangezien dat dus NIET het geval is gaat dat dus niet gebeuren (ook al wil die nu ineens de perfecte pappa spelen ,na 7 maanden en een aantal doodsbedreigingen en de mooie jongen uithangend elke week in de discotheek voor meisjes drinken betalend maar 1 cent voor de baby uitgeven ho maar) en ik dus ook NIET alleen wil zijn is denk ik mijn moeder en zus erbij
Oeehhh wat erg voor je! Hier wil je je ook niet mee bezig houden tijdens je zwangerschap. Ja natuurlijk wil je niet alleen zijn, begrijp ik volkomen...
Gatverdamme...... Nee kan begrijpen dat je daar niet op zit te wachten! Vader ben je van het begin af aan of helemaal niet.... Ja ik telde hem dus automatisch mee.... ja ga je toch een beetje vanuit he... sorry..
hahaha geen zorgen maak me er niet zo druk meer om hoor ben zelfs best blij dat ik er nu achterkom en niet over 5 jaar als me kind aan hem gewend is en ik hem dan uit haar leven moet halen dat lijkt me veel erger en dan te bedenken dat we al een aantal jaren samen waren en je denkt dat je iemand goed kent...
onze tekst is: Wilt u mij komen zien, druk of draai de volgende tien: wij zetten er geen tijden in omdat (en we kennen ze) er dan opeens mensen op de stoep staan. Hier MOETEN ze dus bellen voor ze langskomen anders zeggen we gewoon "sorry het komt niet uit" Ha meis, heb je zelf nog wel iets te vertellen over je bevalling? en wat vind je mannetje ervan? wij hebben voorlichtingavond in het ziekenhuis gehad en mocht totaal maar 3 mensen bij de bev. aanwezig zijn (incl papa dus nog 2 anderen) Succes ermee! Liefs