Groeipijn of niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gwendo, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Hoi, even een vraagje. tot nu toe kan ik twee groeipijnen ondersheiden. eentje is de bandenpijn onderaan links en rechts van de schaamstreek. de andere is de menstruatiepijn. telkens wanneer dit heftig is, is mijn buik de volgende dag dikker. nu heb ik ook sinds 3 weken een stekende pijn enkel in onderbuik. kan links, rechts of onderaan zijn. het is geen pijn dat ik er van omver val. gewoon niet prettig. het steekt. alsof je een gevoelige plek hebt waar je met ontsmettingsmiddel zou opdeppen. is dit ook een soort groeipijn. dan zijn er drie soorten.

ik denk niet dat dit de baby is want de baby voel ik met zachte plopjes als ze beweegt. kan iemand me raad geven. een vriendin van me maakte me een beetje onderust omdat ze zei dat dit baarmoeder contracties kunnen zijn maar dit kan toch niet. verder alles normaal op de laatste scan 3 weken geleden en voel me goed. enkel moe door de hitte. dank voor advies.

2. Hopefor2009

10 feb 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Als ik het vergelijk met mijn pijntjes (ik ben nu ongeveer 24 weken) dan zou ik zeggen, die menstruatiepijn is gewoon de groei van de baarmoeder. Dat heb ik ook. De baarmoeder rekt op en dat voel je. Het zijn echt geen samentrekkingen/contracties hoor! Geen zorgen daarover.
    Volgens mij ervaart iedereen de bandenpijn weer anders afhankelijk van je eigen lichaam en misschien wel hoe de baby het liefst ligt. Ik had tussen week 18 en 21 erg veel last van inwendige vaginale steken en maakte me al helemaal zorgen omdat op internet dit gekoppeld werd aan indaling. Gebeld met de vk en die adviseerde voor de zekerheid urine te laten testen op blaasontsteking. Dit was het niet en zij dacht dat onze baby gewoon vrij laag lag. Met de 20 weken echo bleek dit inderdaad zo te zijn. Z'n koppie zat lekker laag te drukken bij mij.
    Volgens mij voel je als vrouw zelf heel goed aan als er echt iets aan de hand is, maar opmerkingen kunnen je gewoon snel tot zorgen maken aanzetten. Doe maar lekker niet. Alles was goed toch? Dat verandert echt niet zo maar.

Geniet er lekker van (probeer ik - op af en toe wat zorgjes na -ook te doen)!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    pff wat een opluchting haha.. nu weet ik waar mijn menstruatiepijn vandaan komt.. misschien verbeeld ik het me, maar hier lijkt het ook dat na de pijn mn buik weer een stukje is gegroeid hihi...ook op mijn echo's was niks raars te ontdekken en vk weet ook niet goed wat het is.... straalt wel lekker uit naar mn rug, dus pijn van voor en van achter..

Deel Deze Pagina