wie wilt het nog aan zn eigen ouders vertellen dat je zwanger probeert te raken maar dat je nog geen 20 bent?
ik zelf ben 19 en mn vriend is 38 wonen samen zijn verloofd enz maar ik vind het wel moeilijk om het tegen mn ouders te vertellen mijn broer is ook bezig samen met zijn vriendin maar die hebben miskraam (helaas) gehad ze doen wel heel leuk over kinderen enz mn moeder ziet nu liever dat mn broer en zijn vriendin eerst zwanger raken en dat ik nog plannen zat heb omdat ik nog vrij jong ben (ja ZWANGER) raken) weet zij niet maar durf het haar gewoon niet te vertellen omdat ze zo denkt en mn vader ja daar heb ik niet zo veel problemen mee.
Gewoon vertellen ze zullen wel blij zijn! als dat jullie keuze is so wath! je bnt oud en wijs genoeg!
Ligt eraan wat je ervan verwacht... Ik denk niet dat je er vanuit moet gaan, dat ouders hierop positief reageren. Helemaal niet als je er bewust mee bezig bent... Maar dat is mijn mening!
pfff....ik woonde volgens mij nog geen 2jaar samen (ongeveer een relatie van 4 jaar toen).....was niet verloofd en 21. Heb het mijn moeder gewoon verteld Mijn ouders trouwde toen ze net 10 maanden wat met elkaar hadden en begonnen meteen daarna met kindjes. Dus mij hoeften ze niets te vertellen hihi Nee serieus...je staat op je eigen 2 benen (dus niet meer afhankelijk van je ouders) je hebt een goeie relatie (daar ga ik wel van uit dan he ) En jullie zijn er klaar voor. Dan is dat toch jullie keuze. Of je nou 19 bent of 20 maakt geen ruk uit. Zo te horen lijdt je een volwassen leven en daar horen ook volwassen keuze's bij Dus meid...Go for it! Denk dat je ouders het helemaal geweldig gaan vinden!
ik moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis ivm miskramen, en ik heb mijn ouders toen ook gezegd dat als ik zwanger zou kunnen worden dat we er gelijk voor zouden gaan. dus op de dag dat we eigenlijk voor uitnodigingen voor onze geplande bruiloft zouden gaan heb ik ze kunnen vertellen dat ik zwanger ben.
dat is aan jou ligt eraan wat je verwacht voor een reactie wij hadden er voor gekozen om gewoon niks te zeggen mensen hebben vaak toch alleen maar commentaar.. dus toen ik zwanger was 8 weken ofzo hebben we het maar vertelt ja kreeg een shock de meeste mensen en sommge hadden commentaar maar jammer dan..
Hoi hoi bedankt voor de reacties! Ik ben er wat mee op geschoten ik denk dat ik wacht tot dat ik zwanger ben en dan vertel ik het anders zitten ze misschien toch ook weer van en is het al gelukt (als ze goed erop zouden reageren)! En als ze commentaar hebben ja jammer voor hun! Ik wil graag een baby en dat hebben hun niet te beslissen! -XXX-
Ik heb er vandaag met mijn moeder over gepraat. Ze vatte het beter op dan ik dacht. Ze weet dat als ze het me verbied, ze mijn kleintje gewoon niet krijgt te zien. Ja klinkt hard, maar dat is zij ook als ze verbied.. Ik heb haar moeten beloven 3 maandjes te wachten. Niet in verband met de relatie met mijn vriend. Maar als ik het nu al zou doen beval ik voor mijn 18de, waardoor de voogd naar de kinderbescherming gaat. En dat wil mijn moeder me niet aandoen Het beste is gewoon vertellen, zoek wel een goed moment uit. Voor diegenen die het gaan vertellen : heel veel succes En je ziet wel, de reactie is soms beter dan je dacht.
ik was net 20 toen ik zwanger wilde worden en na 6 maanden was het raak. toen ik dit aan me moeder vertelde was ze dolgelukkig, wel moet ik vertellen dat ik al een huisje had en toen 3,5 jaar een relatie. helaas ging deze zwangerschap mis met 11 weken en me moeder en ik hebben er flink om gehuild. ongeveer 6 maande later was ik weer zwanger en natuurlijk weer dolgelukkig. deze zwangerschap is goed gegaan en ben in het bijzijn van mijn moeder en vriend bevallen van een prachtdochter. me moeder stond 100% achter me en vader ook en alicia heeft onze relatie alleen nog sterker gemaakt. dus ik ben met me 21 bevallen van een prachtige dochter en heb 5,5 jaar een relatie met haar vader. we zijn een leuk gezinnetje en kan me geen leven meer zonder me dochter en vriend voorstellen