Waar kan je je digifoto's tegen een mooie prijs en goede kwaliteit laten afdrukken? Ik laat mijn digifoto's altijd bij de kruidvat afdrukken, maar ik wil ze 10x15, ik krijg ze altijd kleiner (8x13 volgens mij)! Weet iemand hoe ik de juiste formaat kan bestellen (misschien iets met het formaat van de foto's die ik aanlever?). Ik ben benieuwd!
Ik doe het ook altijd bij de kruidvat, en idd is hij altijd kleiner dan dat ik bestel! Zat dus mooi dagen te zoeken naar een fotolijst die wel paste
Ik laat het altijd bij een fotozaak doen. Valt reuze mee in prijs. Bij de hema kan het geloof ik ook, maar ik vind hun afdrukken qua kleur altijd lelijk.
bekend probleem Foto's die met een digitale camera zijn genomen zijn doorgaans iets korter zodat ze beter op het beeldscherm van een computer kunnen worden weergegeven, dit is in het formaat 4:3 Als je je digitale foto's laat afdrukken in de grootte van het opgeslagen bestand, dan zal de foto's iets korter zijn dan een traditionele foto (ongeveer 10x13cm in de plaats van 10x15). Wil je echter je digitale foto's op het formaat 10x15cm laten afdrukken, dan moet je de verhouding 2:3 te gebruiken. Hierbij zal dan een stukje van de foto afgesneden worden. De meeste online services bieden je deze keuze. Via sommige foto-camera's kan je de instellingen zelf al op 2:3 zetten, de foto's worden dan genomen zoals bij een traditionele camera (met rolletje), oftewel 10 x 15. hopelijk heb je hier wat aan.
@kaatje: heb je deze problemen niet bij foto.com ? moet er namelijk nog zo'n 400 afdrukken en dat scheeld nogal voor 8ct
www.pixum.nl Goedkoop en ook afmetingen voor digitale foto's Voor me werk doen wij niet anders we bestellen wekelijks 100 foto's altijd goed.. Ook de vergrotingen enz.
Kruidvat had een actie laatst 5 cent per foto. Ik heb voor 230 foto's maar 13 euro betaald! helaas is de actie verlopen heb ik ff geluk gehad hihi
http://www.webprint.nl 9 ct per foto en dan nog een beetje verzendkosten en dan worden ze gewoon thuisbezorgd. Wel even een waarschuwing. Laatst zijn mijn foto's bij iemand anders terecht gekomen. Omdat er altijd een 'foto' in zit met mijn adres heb ik ze toch gekregen (deze persoon is zo vriendelijk geweest om dit naar mij te sturen). Dus ik zou wel even uitkijken met privé foto's. Bijv. je kind in bad. Het is van de tig keer dat ik daar besteld heb 1 keer gebeurd en waar gehakt wordt vallen spaanders, maar toch. Linda
Hema ga ik echt niet meer heen, heb ik 1 keer m'n digitale foto's af laten drukken, waren echt lelijk geworden! Ik had een o.a. een foto genomen van een blauwe plek op m'n voet, op de foto was ie bijna zwart. Het blauw kwam niet overeen met de werkelijkheid. We konden ze niet teruggeven zeiden ze. We zijn zonder te betalen de deur uit gelopen, ik ga niet voor foto's betalen die niet mooi zijn geworden! We hebben de foto's later ergens anders afgedrukt en daar was de kwaliteit wel goed!
@ Crealinda: Dat is apart bij webrint, hoe meer foto's je afneemt, hoe duurder het is per foto, kan je beter 10 keer 25 foto's doen dan 250 in een keer.
Dankjulliewel voor de tips! Maarhoe doen jullie het dan met de formaten? Krijgen jullie ook de formaten die jullie hebben besteld, of vallen de foto's kleiner/groter?