Wij willen komend jaar graag naar Barcelona en de kids ( 7 en 12) willen natuurlijk graag naar het stadion. Wat zijn nog meer leuke bezienswaardigheden? Tips voor hotels? In het algemeen tips?
Barcelona is super! Park guel is zeker leuk om door heen te lopen! De ramblas Sacrada familia Het strand Camp nou (stadion) En heerlijk slenteren door het centrum en eten buiten toeristisch gebied! Daar eet je de lekkerst pinchos . Tripadvisor geeft goede tips!
Een fietstour is superleuk om te doen. Dan kom je ook nog eens op leuke plekken waar je later wat langer naar toe kan. Je heb elke donderdagavond Eem licht/muziekschool bij het paleis op Montejuïc. De bunkers vlakbij park Guell, kan je combineren met Park Guell. De hop in, hop of bussen zijn altijd leuk.
https://www.marriott.com/hotels/travel/bcnfp-four-points-barcelona-diagonal/?scid=bb1a189a-fec3-4d19-a255-54ba596febe2 Dit hotel kan ik echt aanraden. Je kan er fietsen huren. 10 minuten naar het strand. 10 minuten naar Sagrada Familia. Enorm leuk wijkje met op kruipafstand meerdere leuke restaurants.
Koop dagkaartjes voor de metro! Snel op de juiste plek, zeker met kids fijn. Ik weet niet of je in de zomer gaat.. wij vonden de temperatuur in de metro ook fijn er dan soms boven de grond
Wij hebben de hop on hop off bus genomen. Wel wat duurder, maar dan kom je echt overal! Neem je gewoon een bepaalde kleur route en stap je uit bij een hotspot.. Iedere 5 a 10 minuten komt er weer een bus voorbij waar je kunt in stappen en weer verder kunt met je route. is in laagseizoen wel iets minder vaak.. maar altijd wel 2 a 3x per uur. zo kwamen wij uit bij een geweldig uitzicht punt over heel barcelona! Wauw! Zeker de moeite waard! Stop heette geloof ik jardins de miramar...
Het aquarium in de haven is leuk, parc la ciutadella, de bunkers als uitkijkpunt. Het strand is fijn, richting natuurhistorisch museum (ook erg leuk) is het strand wat rustiger. enerzijds zou ik niet in de zomer gaan omdat ik dan echt gillend gek word van de mensenmassa. Zoveel toeristen.... echt haast niet te doen. Anderzijds kan ik je de wijk Gracia heel erg aanraden om in te verblijven en hebben ze daar vanaf 15 augustus festa de major en dat is echt een geweldig leuk feest. Maar goed, wel dus heel erg druk en alles is dan heel erg duur qua accomodaties. Wanneer willen jullie gaan?
Wij hebben veel bovenstaande dingen gezien uiteindelijk veel de taxi gepakt, met 4 personen de metro was duurder!
Wij hebben de hopp on hopp off genomen, vonden de kids super. Eigenlijk hebben we al het bovengenoemde bezocht. Wel opletten dat er geen wedstrijd gepland is want dan kun je niet naar het stadion en ook voor sagrada de familia moet je ruim van te voren kaartjes kopen