Morgen vieren de juffen op de kleuterschool hun verjaardag. Moet zo nog met dochter een cadeautje kopen. Wat is leuk? Ik dacht aan een voorleesboek voor de 2 juffen gezamelijk, maar WELKE???? En dan misschien iets lekkers. A. wil snoepjes geven Of een boekenbon of ..... willen jullie even meedenken?
Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Superboekje, las ik vaak voor aan de kleuterklas.
Ik geef meestal zo'n glazen voorraadpot die ik dan door het betreffende kind laat beschilderen met glasverf. Erin doe ik dan vaak snoepjes of ingrediënten om zelf koekjes mee te bakken (google: cookies in a jar).
Dat is het probleem ook. A weet het niet (logisch natuurlijk) daarom dacht ik aan een boekenbon, maar dan koopt de juf misschien een boek voor zichzelf en dat wil ik eigenlijk niet. Daarom kopen we er ook nog iets bij voor de juffen zélf.
In de kleuterklas van mijn dochter zijn de boeken van Tip de Muis een succes. Zitten vaak ook goede boodschappen in voor jonge kinderen. Ze zijn te krijgen bij Action en zijn ook helemaal niet duur. Misschien kun je daar een paar van kopen en ze die geven voor in de klas??
Ik ben zo anti juffendag! Waarom moeten de juffen een cadeau krijgen? Een voorleesboek voor de groep lijkt me wel eengoed idee!
Waarom niet?? Ze zijn toch ook jarig. Een juffendag is om gezamenlijk alle verjaardagen te vieren ipv apart. Ik kocht altijd een grote glazen pot met snoepjes.
Tip de muis heb ik hier nog wel op de kast liggen in de cadeautjes voorraad hihi, misschien wel een idee inderdaad en dan nog iets lekkers erbij doen of zoiets?
Hier wel, niet gekocht, maar alle kleuters maken een mooie tekening die ze in een map mee naar huis krijgen. En van de juf natuurlijk een mooie kaart. Een kleinigheidje uiteraard, maar voor een juf is het niet te doen om voor 35!!! kinderen wat te kopen natuurlijk. Heb al iets leuks gevonden: het boek Hoera we gaan voorlezen van Marianne Busser en Ron Schröder, voor beide juffen 2 kaarsjes in houders en dan nog iets lekkers omdat mijn dochter dat wil geven Bedankt voor het meedenken!
Bij ons op de oude school wel hoor. Een kaart met alle juffen en meesters erin. En ze staan een dag lang in het middelpunt. Ze mogen de vrije activiteit bepalen (cadeautje op zich, want dat wordt ook als beloning voor goed gedrag gebruikt) Het hoeft niet iets fysieks te zijn, maar kan ook gewoon even alle aandacht zijn natuurlijk.
Ik ken geen moeders op school, ze zit er sinds maart op en ik maak geen praatjes met de andere ouders, zeg hooguit goedendag.
groep 1.. een spiegel en daarop geschreven "kijk! de liefste juf van de wereld" groep 2 een glazen bloempotje met een foto waarop mijn dochter heel verbaasd omhoog kijkt.. bovenkant eraf gehaald en dan een plantje er in.. zo "lijkt"het net of het plantje uit haar hoofd groeit' Dit jaar maken we een schuddebol. ene juf houdt van honden en de andere speelt gitaar.. Dus daar iets mee gaat in de schuddebol.
Hier maken de klassenouders samen met de kinderen een kado voor de juf. Daarnaast is iedereen vrij om zelf nog wat te geven. Als ik dan na afloop de bedankfoto van de juf zie met 5 flessen badschuim, 10 dozen chocolade en een verzameling windlichten, waxinelichthouders en stompkaarsen ben ik blij dat ik vind dat het gezamenlijk kado leuk zat is!
Whahaha, ja daar was ik ook een beetje bang voor. Hier is het geworden: Een heel leuk voorleesboek voor de klas. voor beide juffen mooie kaarsen (Daar moet je niet te licht over denken want dat is altijd handig als de stroom uitvalt of zo.......) Voor beiden juffen een zak gemengd snoep, "want mijn juffen houden HEEEEEEEL VEEEEEEEEL van snoepjes........ Dochter heeft er zin in, ze hoeft geen eten/drinken mee, want de juffen hebben een feestmaaltijd tussen de middag georganiseerd, harstikke leuk dus.
Omdat je als juf gewoon je werk uitvoert, daar salaris voor krijgt. Kinderen gaan naar school om onderwijs te krijgen niet om de verjaardag van juf te vieren die niet eens jarig is op die dag. Je kinderen worden een soort van verplicht om met een cadeau aan te komen. Sowieso kan niet iedereen dat geld missen, maar het wordt voor mijn gevoel weer een wie geeft het leukste cadeautje ofzo. In heel veel (zorg) functies mag je geen cadeaus van je cliënten aannemen, vandaar dat het voor mijn gevoel "fout" is om cadeaus aan te nemen en te geven aan iemand die gewoon zijn werk uitvoert. in het onderwijs is er dus een dag waarop je iets mee "moet" nemen. Als je als kind niks heb om te geven ben je weer een buitenbeentje dus dat is ook niet echt een optie. Nee ik vind dat je voor je werk gewoon salaris krijgt en dat cadeautjes niet nodig zijn. Een kindje die zegt je bent de allerliefste juf of de beste juf is toch veel belangrijker dan een cadeau....
Ik ben het in principe wel met jou eens. Aan de andere kant vind ik ook dat je juf best eens in het zonnetje gezet mag worden. Natuurlijk doet zij gewoon haar werk, krijgt ze daar voor betaald. Aan de andere kant steken juffen en meesters ENORM veel tijd en energie in jouw en andermans kind. Zij hebben in deze tijd ook veel meer een opvoedfunctie dan 20 jaar geleden! Moeten ook veel meer opletten of een kind wel of niet functioneerd, extra ondersteuning bieden waar nodig etc. Mijn dochter zit in een klas van 35 kleuters De ene juf werkt 4 dagen met ze, de andere 1. En geloof mij maar dat dat pittig is. Morgen maken de juffen een speciale lunch voor de kinderen, voor hen is het een groot feest. En daar hoort dus ook een (klein) cadeautje bij. Als teken van de kinderen en de ouders dat je waardeerd wat de juf doet het hele jaar.