Vakantie noord italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fl01, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij willen eind juni (19 juni) op vakantie gaan richting italie, maar we hebben nog niks geboekt. We hebben 2 kleine kinderen, dan net 4 en 2.5 jr. We willen een stacaravan huren of misschien een tent (maar vind douche en wc dichtbij nog wel prettig met die kleintjes). We zitten te denken aan Noord-Italie, Lago maggiore. Denk dat ik Gardameer net te ver vind, al scheelt het uiteindelijk maar 100 km of zo?
    Ik heb verschillende campings gezien (Isolino, Village Continental) waar je volgens mij genoeg mogelijkheden hebt, maar ze lijken mij zo massaal. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vind het wel lekker als het nog een beetje overzichtelijk is en de kinderen ‘vrij’ rond kunnen lopen zonder ze kwijt te raken…
    Weet er iemand nog meer leuke campings daar? Of andere alternatieven? We willen in ieder geval een zwembad (of geen mega waterparadijs te zijn, daarvoor zijn de kinderen toch nog te klein..) en speeltuintje en wat leuke dorpjes (liefst nog op loopafstand, maar geen must) in de buurt.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Camping du parc aan het gardameer in lazise
    Ideaal. 5/19 min lopen vanaf lazise heerlijk leuk vestingstadje.

Kleinschalige camping

Leuke bungalowtjes of stacaravans te huur

Leuk peuterbad

3. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Camping Bella Italia is geweldig met kinderen maar wel heel groot en druk bij het zwembad. Maar wij zijn er geweest met de 2 kids en hebben een top vakantie gehad. Daarnaast zijn er veel restaurants op de camping maar om de hoek ook meerdere supermarkten.

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.201
    533
    113
    Misschien wel wat te ver maar ideaal met kleine kinderen. Vilaggio a mare in caorle

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Beide door jou genoemde campings zijn fantastisch! Isolino ms net iets meer in mijn ogen omdat dat nieuwer is. Het is van dezelfde eigenaar en ligt vlak bij elkaar dus je mag van elkaars facaliteiten gebruik maken.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Die Isolino ziet er zo leuk uit! Tot ik al die badmutsen zie.........dan haak ik dus af:x

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    En Porlezza aan het Meer van Lugano? Daar zitten diverse campings bv. Camping International. Ze hebben een speeltuintje, een redelijk zwembad dat leuk is voor kinderen, een strandje aan het meer en het is zo'n 15 minuten lopen van Porlezza zelf.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Tja dat is idd minder maar dat is nagenoeg overal in Italië :cool:

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ben ik geweest 7 jaar geleden. Ook de camping die hierboven staat toevallig. Voor kinderen echt leuk. Voor tieners (wat ik toen was haha) wat minder. Was onverwachts dat ik mee ging met mijn ouders. Hun gaan elk jaar met meerdere stellen met kleine kinderen en die hebben het daar echt leuk gehad. Is dicht bij de Zwitserse grens en we zijn daar ook weze winkelen op een mindere dag.
    Porlezza zelf is ook prima , hele lekkere ijssalon haha. Wij hadden de boot mee en dat was ook leuk want konden overal met de boot heen.

Deel Deze Pagina