Heupje niet in orde zoontje 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tuti80, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Gisteren met mijn zoontje van 3 maanden bij cb geweest. Volgens de cb arts is er iets niet in orde met zijn heupje. Hij geeft wat tegen druk bij het spreiden van zijn beentjes en zit z'n ene plooitje iets hoger dan de andere. 30 december moeten we een echo laten maken. Nu zei ze nog dat het maar zelden voorkomt bij jongetjes.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met heupdysplasie bij jongetjes en is de behandeling ervan hetzelfde als bij meisjes (spreidbroekje??)?

En zou het ondanks het verschil in de plooitjes ook niet zo kunnen zijn???

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hier zelfde verhaal... ook jochie. echo was ok maar hier ook ongelijke beentjes... alles kan nog bijtrekken vertelden ze me. dat geldt ook bij jullie dus. en ze zijnb er vroeg bij gelukkig...
    sterkte

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja hier ook.

We hebben de foto al gehad. Nog een lichte afwijking.

Binnenkort naar de orthopeed.

Waarschijnlijk gewoon een spreidbroekje. Maar als de afwijking niet groot is ook weleens twee luiers.

In Friesland komt de afwijking meer voor dan in de rest van Nederland. Wij zijn beide Fries ( mijn man meer dan ik, ha ha ) en dan letten ze er extra op.

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik meer jochies dus die dit hebben. De arts liet het echt overkomen alsof hij een echte uitzondering was!

Dat wist ik niet over Friesland. Misschien door t vele schaatsen ;)

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier heeft onze dochter het, maar 2 van haar neven hebben het ook gehad. Spreidbroek bij een jongen is hetzelfde als bij een meisje.
    Het is even vervelend, maar je went eraan. Hier was het ook een lichte afwijking, maar ondertussen heeft onze kleine meid hem nu al 7 maanden aan en mag hij ws pas uit met een jaar. Dus het kan wel langer duren dan je denkt. Overigens heeft ze hem sinds ze 9 maanden is alleen nog om met slapen hoor. Zelf vindt ze het niet erg, alleen word ik het nu wel een beetje erg zat.
    Hopelijk hoeft jullie zoon hem niet zo lang aan, komt het snel weer helemaal goed!

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Jeetje, dat is lang zeg! En dat bij een lichte afwijking. Ik dacht aan een paar weekjes... Gelukkig heeft ze er zelf weinig last van. Past ze wel nog in de maxicose met zo'n spreidbroekje aan?

Deel Deze Pagina