Nou we zijn er eergister mee begonnen, maar tis nog totaal geen succes hahahhaa. Ons moppie is echt grappig, vind niks eng, gaat in de leukste kermis dingen, waaronder de discotrain....(ja das die snelle die rond draait).. maar fietsen zoner??? Das nog te spannend Maar goed, vandaag maar weer ff proberen, es kijken of ze er meer zin in krijgt! Wanneer zijn jullie er mee begonnen? Moet nu toch wel lukken lijkt me.... en anders moet papa ze er maar weer opzetten, hihi! Tis trouwens een 12 inchie.... misschien is een slag groter makkelijker?
slag groter zou ik niet doen hier fietst dochterlief net een week zonder zijwieltjes en de fietsenmaker zegt dat het leuk moet blijven en ze het juist beter leren op een kleine fiets omdat ze gauwer met de voetjes op de grond kunnen dochterlief heeft een 10 inch fiets en daar blijft ze voorlopig op fietsen
same here.. zweefmolen kan niet hard genoeg.. maar fietsen zonder zijwieltjes is heel wat anders. straks val je! anyway.. belangrijkste is dat ze met de voetjes bij de grond kunnen.. dus of groter handiger is moet je even zelf bepalen
Ik denk dat we t binnenkort ook gaan proberen. Laatste tijd heeft ze t er zelf steeds over en ze kan nu best vaart maken op een vlak stuk. Laatste weken heb ik dr een aantal keer op de hei laten fietsen en dan ben ik maar achter dr aan aan het rennen.. Dus ja, of ik nu achter dr aanren met of zonder zijwieltjes? Vind haar nog wel wat jong, maar we zien wel. Als t niets wordt, zet ik ze er gewoon weer aan. Las hier nog wat tips: Fietsen zonder zijwieltjes - peuterkleuter
Hoe lang zijn jullie kinderen icm hoeveel inch fiets? Mijn dochter is 103cm en we hebben ook een 12inch. Ze vindt het erg leuk om hard te gaan en dan wil ze ook nog uitrollen.. Maar dat gaat bijna niet, die fiets staat zo stil. Vroeg me ook af of dat door die kleine wieltjes komt, maar misschien ook omdat die zijwieltjes veel wrijving geven..? Maar ja, deze fiets heeft ze (nieuw) voor dr 3e verjaardag gekregen, dus heb niet zoveel zin om nu alweer een nieuwe te kopen!! Zadel staat wel al op de hoogste stand en ze kan goed bij de grond
Ik heb 3 maanden geleden de zijwielen erafgehaald. Op het grasveld kon ze wel fietsen als ik haar aanduwde, maar ze durfde nog niet op straat en zelf aanfietsen lukte ook niet. Ze heeft een 16 inch fiets en die was gewoon net wat te groot om het te leren. Vorige week kregen mijn ouders van de buren een 12 inch fietsje die zij overhadden en daar fietste ze zo op weg. Ze lijkt er net een circusaapje op zo behendig is ze en hij is eigenlijk veel te klein. Daarna thuis weer de 16 inch weer geprobeerd en daar fietst ze nu ook prima mee.
same here.. hij is aan de kleine kant... al kan het zadel nog wel iets hoger. maar met een nieuwe fiets wachten we nog even tot ze kan fietsen denk ik maar
Hier zijn ze er net een paar weken af. Onze zoon schoot helemaal in de stress alleen als we er al over praatten dus kozen wij ervoor om ze er lekker aan te laten zitten. Liever fietsen met plezier (en zijwielen) dan niet fietsen en een drama. Op een gegeven moment vroeg ik of we de zijwielen eens wat hoger zouden gaan zetten. In eerste instantie zei hij nee, maar een paar weken later mocht het toch. Toen ik een paar weken geleden voor de gein vroeg of we ze er maar af zouden halen was het antwoord Ja. Toen ze eraf waren is hij erop gestapt en weggefietst en was het klaar. Hij fietst nu trouwens met zijn 129 cm op een 18 inch fiets
Sam was 3 jaar en 10 maanden toen hij zonder zijwieltjes leerde fietsen. Had op z'n 3e verjaardag een 16 inch fiets gekregen. Nu krijgt hij binnenkort een 20 inch fiets en Thom zijn 16 inch fiets. Thom is net 3 en fietst ook zonder zijwieltjes!
haha... tja, de 2e wil alles doen, wat z'n grote broer ook doet... en vaakt lukt hem dat dus ook nog.
Hier was ze 3 jaar en 3 maanden toen ze ineens zonder zijwieltjes wilde fietsen. En na een beetje oefenen had ze de smaak te pakken. Ik zou zeker geen grotere fiets aanschaffen want juist met een 12 inch fietsje is leren fietsen makkelijker.
Dochter wilde vorig jaar al graag zonder zijwielen, maar ze kon niet bij de grond met haar voeten. Was dus nog niet zo`n succes. In februari/maart ontdekte ze dat ze zoveel gegroeid was dat het wel lukte. Fietsen zonder zijwielen en afstappen ging meteen goed (loopfiets gewend) alleen het ergkomen was wat lastiger omdat ze vanuit stilstaan meteen met 2 voeten tegelijk wilde weg fietsen. Ze heeft nu net een 16" gehad omdat ze steeds meer gaat mee fietsen en wil mee fietsen maar op de 12" vreselijk moe wordt. Ze moeten dan zoveel trappen. Dochter is nu 1 meter denk ik ,misschien iets groter zelfs (kledingmaat 98-104), maar ze kan niet met beide voeten op de grond, dus om het te leren is deze fiets echt nog te groot en zou ik de 12" nog houden. Maar als ze het nog niet durft is even wachten tot ze het zelf wil misschien ook wel handig. Ik durfde het ook niet, maar kon het allang en heb tijden gefietst met 1 zijwiel hoog in de lucht want zo durfde ik het wel.
Hier een 16 inch fiets gehad voor haar 3e verjaardag (104cm) en een jaar later wat gaan oefenen. Ze fietst nu zo'n 4 maanden goed los, maar was wel iets lastiger met deze fiets, fiets bij opa en oma van 12 inch fietste ze makkelijker mee weg in het begin. Nu is deze juist handiger omdat ze zich helemaal gek trapte.
Patrick fiets nou een maandje zonder zijwieltjes. Een nieuwe grote fiets (18") staat op zolder voor zijn 4e verjaardag.
Mijn dochter kan sinds gisteren fietsen zonder zijwielen, ze wordt volgende week 3 jaar. We hebben wel een heel klein 10 inch fietsje voor haar, 12 inch is echt nog te groot voor haar. Ze heeft trouwens wel een loopfiets waar ze al een jaartje op rijdt.
Oudste fietste met 4 jaar en 2 maanden zonder zijwieltjes. Hij wilde heel graag een elektrische Cars-tandenborstel. Ik heb hem beloofd dat hij hem mocht gaan kopen als hij zelf zonder zijwieltjes naar de drogist kon fietsen. Dat motiveerde, binnen 2 weken kon hij het. Jongste is nu 3 jaar en 3 maanden en fietst sinds ongeveer een maand zonder zijwieltjes. Hij kan alleen nog niet goed remmen, dus het is nog wat gevaarlijk af en toe. Hij heeft vanaf zijn 2e verjaardag op een houten loopfiets rondgeraced, dus hij heeft een heel goed evenwichtsgevoel, dat scheelt. Het duurde even voordat hij doorhad hoe de trappers werkten en nu hoeft hij alleen nog maar te leren dat je achteruit moet trappen om te remmen (en dus niet met de voeten op de grond, zoals bij de loopfiets). Het gaat al steeds beter.
We hebben vanmiddag geoefend en het ging heel erg goed!! Kleine stukjes helemaal los (wel ernaast rennen), wauw, ik was echt verbaasd! De eerste meters vond ze wel eng, even huilen zelfs.. Maar daarna wilde ze toch doorgaan. Toen ze het gevoel eenmaal had en vertrouwde dat ik dr zou opvangen, ging het super! Ik had een soort tuigje gemaakt van een sjaaltje, zodat ik dr makkelijk kon vasthouden.