Hebben jullie een studieschuld bij de IB groep, hoe hoog is dat bedrag en hoeveel moeten jullie maandelijks aflossen? Ik heb een studieschuld van bijna 13000 euries en moet vanaf deze maand voor het eerst gaan aflossen. Ik moet 96,18 per maand aflossen. En dat voor de komende 15 jaren. Duurt wel heel lang. De studieschuld heb ik gekregen, omdat ik een 2 jarige HBO studie heb gedaan, maar kon het door 1 vak niet halen, waardoor ik van de opleiding af moest en ben daarna niet meer verder gaan studeren.
zal je verklappen: het is nog niks... manlief heeft een veel hogere schuld, en zijn ook 15 jaar aan het aflossen ach ja...
Ik had nog ruim 1600 euro openstaan. En nadat ik dit topic las was ik het weer zo zat, dat ik alles in één keer heb afgelost. Die 45 per maand zet geen zoden aan de dijk, betaal meer rente als dat ik iets aflos.
Ik begin in september met een studie aan de universiteit. Ik heb dus nog geen studieschuld. Maar ik weet zeker dat dit een fikse gaat worden, anders kan ik helaas niet studeren/rondkomen. Ik vind dit wel vervelend maar als je ergens moet lenen, dan maar bij IBG die heeft opzich goede voorwaarden. En het is voor een goed doel natuurlijk
Ik heb ook wel een hoge schuld. Ook gewerkt om rond te komen maar omdat ik ook gewoon wilde leven een lening erbij. Ongeveer 10.000 euro denk ik. Absoluut geen spijt van. Je leeft maar 1 keer en het is maar geld. Ik moet in 2012 terugbetalen. Als ik geen inkomen heb hoef ik dus eerst nog niet af te lossen. Maar heb ik dat wel zal dat inderdaad rond de 100 a 150 euro worden. Vind ik ook helemaal niet erg. Ik heb me kunnen ontwikkelen en kunnen studeren wat ik graag wilde. Misschien kan ik het ook versneld aflossen maar dan moet ik van mijn moeder geld krijgen ( dat is een optie)
Ik start in september (als mn toelatingsexamens goed gaan) met en HBO opleiding voltijd. Ik ga dus ook geld lenen...anders kom ik niet rond en kan ik het niet eens betalen. Ik zal best een hoge schuld krijgen maar heb het er voor over. Als ik namelijk een baan vind daarna zal ik veel meer verdienen als dat ik voorheen deed en zal ik het dus ook makkelijker terug kunnen betalen.
hier zelf geen studieschuld maar manlief wel en niet zo'n beetje ook! hij heeft hem trouwens opgebouwd omdat hij geen ouders had die mee betaalde aan welke opleiding dan ook (uit huis gehaald toen hij 16 was)... maar het is veeeel meer dan wat jij hebt!
hoe kom je aan een studie schuld? ik ben nu bezig met een financiring maar hun zeggen dat als ik het haal dat er geen schuld is. (dus beurs en aanvullende beurs)
@Amfy...idd lenen. Ik zou ook moeten gaan lenen omdat ik van de basisbeurs en aanvullende beurs net mn school zou kunnen betalen en verder niets. En Tjaaa...trias e.d. moet ook gewoon betaald worden. Dus ik ga erbij lenen. Het is niet anders maar ik zie het maar zo...het is voor een goed doel...onze toekomst
Ik ben gestart met een schuld van ongeveer 20.000 en betaal 150 euro per maand terug. Ik heb twee universitaire opleidingen gelijktijdig gedaan en het is me niet gelukt om ze binnen 4 jaar af te ronden. Was ook niet echt mijn doel, want vond studeren veels te leuk en was echt nog niet klaar voor werken. In totaal heb ik 6 jaar gestudeerd, waarvan ik dus de laatste 2 jaar heb geleend. Ik heb overigens beide studies de eerste 4 jaar geheel zelf betaald met veel bijwerken en had geen financiele steun van mijn ouders. Het is een hoge schuld, maar ben trots op het feit dat ik alles zelf heb bereikt en betaald.
Hiervan kan je niet leven. Hooguit je huur en collegegeld betalen, terwijl je ook nog boekengeld heb, verzekeringen, eten etc. Je hebt dus de mogelijkheid om of veel bij te werken of bij te lenen. Ik had de tijd om er veel bij te werken, maar dat is niet voor iedereen mogelijk. Weet je trouwens zeker dat je aanvullende beurs geen lening is? Ik kreeg de 'gratis' aanvullende beurs doordat mijn ouders nauwelijks inkomen hadden, maar anders worden ouders of partner geacht voor je te betalen.