leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je! Ze kletsen nog steeds zo leuk samen (alleen Lisa wat meer inmiddels ;))

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou, omdat ze zelf zei dat ze ook n voorkeur voor ' borsten' had.we zeiden bijvoorbeeld ook geen 'woef woef' voor hond. soms probeerden onbekenden tegen mijn zoon 'woef woef' te zeggen om met hem te praten over hond, dat snapte hij dan niet zo goed en zei gewoon hond.
    wanneer ze iets niet zo goed kunnen uitspreken zeggen ze tijdelijk wel iets anders, iets daarop lijkt, deze corrigeert vanzelf.maar als de ouders andere woordjes gebruiken die blijven langer zitten.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Dat wilde ik ook duidelijke maken Belize, dat ik ook probeer om voor alles het "juiste" woord te gebruiken. Geen babytaal... maar voor "tieties" vind ik het wel oké zo. Net zoals ik hem ook leer dat zijn penis "piemel" is...
    Ik weet niet precies waarom, maar vind het beter zo.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Maar piemel is ook gewoon een normaal Nederlands woord.

Daarentegen denk ik niet dat je kind spontaan een taalafwijking oploopt als je tieties zegt... :)

Maar de genoemde woef woef (of woefie bij ons dus) hebben we oma heeeeeeel gauw streng verboden.

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Jah, het is iets wat (in mijn ogen, het is misschien onzin) beter past bij een kind om "piemel" of tieties te zeggen... hou toch zo van die onschuld :D

6. mroos

mroos Niet meer actief

Ik stond vanochtend te douchen en mijn zoon stond me aandachtig te bekijken, dus ik zeg 'mama heeft geen piemel hé', waarop mijn zoon antwoordt 'mama geen piemel, mama een nável'.

Vanmiddag was mijn zoon samen met zijn nichtje foto's aan het kijken waarop mijn zwager(vader van nichtje stond). Nichtje roept 'papa!' waarop mijn zoon zegt; 'is niet papa! is *naam zwager*!'.

Gister riep mijn man mijn zoon waarop hij antwoordde 'nu even niet, ben bezig!'.

Verder wil hij zijn brood zelf 'snijeren', die blijven we leuk vinden.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn dochter en mijn buurmeisje waren druk in gesprek

D: wat een leuke speldjes
    B: ja hello kitty, bij de Hema zijn ze op. Maar de c1000 of de ridl kun je ze kopen
    D: Dat heet niet de ridl..dat is de lidl
    B: bij ons wel, er zijn heel veel winkels hoor
    D: ja maar er is maar 1 lidl

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tim zit op de wc vanavond en zegt: 'mama, ga maar weg, want ik stink hoor!'

Op de terugweg vanaf het KDV...
    T: eerst naar de winkel en dan naar huis, goed?
    Ik: nee, ik hoef niet naar de winkel. jij wel dan?
    T: ja!
    Ik: wat wil je hebben dan?
    T: vlokken en hagelslag! *brede smile*

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, over tietjes gesproken. Dochter had ooit eens verzonnen dat een bikini-bovenstukje een 'zwemborst' heet :D Haha, dat woord gebruiken we er nu nog steeds voor!

Laatst was ze met haar AH-winkeltje bezig achter de kassa: zesentachtig-twintig, tweehonderduizelig...

Oja, en deze vond ik ook wel grappig..
    's ochtends om 10u: mama mag ik een koekje?
    Nee, vanmiddag mag je een koekje..
    Ja maar, van papa mag dat wel!
    Nee hoor, van papa mag dat ook niet.
    Ja maar, als ik geen koekje eet, krijg ik buikpijn!!

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

wij waren laatst in de speeltuin, en mijn dochtertje wilde op de glijbaan.. maar daar stond een jongen bovenaan de trap (jaar of 5) en zei 'dat mag jij niet ! ik ben de baas' . en mijn dochtje 'Nee! Nee!'

dus ik ga erna toe en leg uit dat niemand de baas is en dat alle kindjes op de glijbaan mogen..

dus staan mijn dochtertje bovenaan de blijbaan en zegt ze opeens heel hard.. ' Ernst en Bobbie zijn de baas !.. Ja toch hé Mamma??? '

haha daar moest ik echt hard om lachen !!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, maar woefwoef heb ik allemaal nooit gebruikt hoor, net als 'waar doet het auw' etc. Meer als Thelady ook zegt, piemel, tieties, plasser, ik heb het bij kinderen ook niet over een vagina of penis.
    @Arevinol, haha, een zwemborst!

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben dat winkeltje ook en Jelle vroeg van de week voor een ijsje: 800duizend80 euro... :$ Zou dat ons voorland zijn, met de crisis???? ;)

13. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hier ook een leuke actie. Mijn oudste zoon reedt met zijn auto en pop erin tegen mijn voet. Toen zij ik nu heeft mama au.. Zegt hij: ja mama au. Nu afgelopen! Op de kist (Als hij het heel bont maakt, mag hij even afkoelen op een dekenkist) en de auto heeft er de rest van de dag gezeten :)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Vanmorgen nog, we gingen even naar de bakker. Ik had de auto geparkeerd naast zo'n BMW-sportautootje waar je met hoogstens 2 personen in kunt zitten. Terwijl ik de kinderen uit de auto haalde, kwam de eigenaresse van die auto er aan lopen. Was een enorm opgedofde kakmadam. Ziet mijn dochtertje die auto, roept ze keihard 'hahahaha, mama moet je dat gekke kleine autootje eens zien, hahaha echt een grappig mini-autootje!!! Ik moest zo lachen, want dat mens keek zo boos en arrogant :D.

15. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Mijn dochter kan tot tien tellen 1,2,3,KAAS,5,6,7,8,9,10

Hoe ze erbij komt ik weet het niet

16. Ik kom uit een familie waarbij we de opvatting hebben dat we het ding gewoon moeten noemen bij de naam. Dus het is een hond, het zijn borsten, het is een piemel/penis en een vrouw heeft een vagina. Waarom zou een jong kind niet mogen weten wat een vrouw heeft?

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Net bij het naar bed gaan, we smeren Robyn d'r exceem/droge plekken altijd in met zalf. Dus ik ben aan het smeren en smeer ook gelijk de droge plekken op haar wangen even in. Zegt Robyn: Nee mama niet op mijn snor!

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha leuk weer. :D

Kenji heeft de laatste tijd dat ie heel veel 'mama'tje' en 'papa'tje' roept.
    "Mama'tje, mag ik een snoepetje?" Hahaha. :D

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    papa moest hem gisteren vast houden boven wasbak zodat ik de billen kon wassen.maar hij heeft hem n beetje onhandig vast gepakt en zoontje zei heel cool tegen papa:
    'laat me niet vallen papa.'

het kwam echt rustig en perfekt uit. alsof hij veel ouder is.ik vind het zo knap dat hij n beetje bang is en toch heel koelhoofdig zijn papa kan waarschuwen over zoiets.

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    "mama ik krijg zachtkloppingen van je"

(als ze heel druk is en boven op mij springt zeg ik altijd dat ik hartkloppingen van haar krijg;))

Deel Deze Pagina