Zoontje van mensen uit onze kerk heet Sybren. Thirza verstaat dat blijkbaar niet helemaal goed, dus ze noemt hem Swieber....
Jayro heeft altijd hele plannen, theorieën en ideeën, zoals gister: "Mama, ik wil Ironman worden, ik weet dat ik te klein ben, maar dan gaat Kenji op mijn schouders zitten, dan zijn we samen Ironman en gaan we mensen redden". Een leuke van vorig jaar: ik: sjongejongejonge hij: neee mam dat mag je niet zeggen ik: hoezo? hij: jij moet zeggen meisjemeisjemeisje, want jij bent toch een meisje! En laatst zat hij naar de piemel van zn broertje te kijken en praatte half in zichzelf, half tegen mij: "die is nog wel heeeeel klein, dus misschien is hij wel een beetje een meisje, mijne is iets groter, dus die vind ik wel goed.... en die van papa is zoooo groot, die valt er denk ik snel af!"
Over piemels gesproken: staan zondag met z'n drieen onder de douche: Zoon: Mama heeft geen plasser. (Eigen naam) heeft een kleine plasser. Papa heeft een grote plasser. Lange stilte. Mama heeft grote billen! 8 kleine eendjes hier in de sloot waarvan de mama weg zwom: Mama kom terug, ze willen boezuh drinken!
Papa wil dochter een kus geven: "Auw papa, je moet scheren, je bent scherp!" Laatst had ik een heel gesprek met mijn dochter over "later". J:"als ik later mama word, wil ik 2 babies" IK: "oh...en worden dat meisjes of jongetjes?" J:"een broertje en een zusje" IK:"dan heb je nog wel een papa nodig voor de babies". J:"waarom? Ik leen mijn papa gewoon even, die kunnen we toch wel delen?" "Mama, waarom heeft Mikki (hond) zoveel borsten?" J"Mama, wat is verliefd?" IK: "dat is als je iemand heel erg lief vindt" J:"net zoals Mega Mindy en Toby?" IK:"Ja, net zoals Mega Mindy en Toby" J:"Oh, dan ben ik verliefd op mijn zusje"
Hier begint het ook hoor, gisteren meerde er een grote boot aan achter ons huis, komt die aan rennen. Mama, mama, mama kijk boot in de tuin. Vandaag: hij luisterde heel erg slecht echt vreselijk stond in de schuur te spelen met de vriezer deur. dus na 4 keer waarschuwen zeg ik, zal ik deokter maar bellen en even vragen of die wil kijken of je oortjes het doen? (was het zo zat en had het meer tegen mezelf dan tegen hem) pakt die beide oortjes vast kijkt me aan en zegt nee mama is goed hoor. heb heel hard gelachen
zoontje vandaag: als ik groot word dan ga ik grote grote boterham eten.ik ben nog steeds heel klein mama.jij bent groot.(hij eet dus zijn boterham niet)
Mijn overbuurjongetje van 4 die overdag "zindelijk" is kwam thuis met een natte broek en zei tegen z'n moeder: "Nou ja seg.....het heeft geregend in mijn onderbroek!"
Onze meid moet nog 2 worden en begint nu zinnen te maken. Na een ijsje eten zegt ze. Menin ( marilynn is nog te moeilijke) komkommer in buik. Ipv bloemen in de buik. Het was zo grappig en dan ook nog over dr buikje wrijven. Zo cute
Als mijn zoontje langs iets loopt wat niet netjes is roept hij: Jonge jonge, wat een troep Of "drommels drommels drommels" (van Bassie en Adriaan)
Mijn zoontje is net 2 en hij loopt op zijn 'blote sokken' als hij op blote voeten loopt . Vind dat zo schattig klinken dat ik het ook niet verbeter..
Als mijn tante aan m'n neefje van 3 vraagt: waar komen jou kleren vandaan? Zegt hij: Van zalando.nl, een schreeuw van geluk
Mandy geeft aan dat ze niet naast B. wil zitten op school. Waarom niet vroeg ik haar toen...: Nou mam, hij stinkt VLESELIJK.... hhahahha... normaal zegt ze de r wel, maar in dit woord lukt dat schijnbaar nog niet zo goed
wij hebben figuurboterhammen uitgesneden ster, maan, bootje of gewoon een symetrisch patroontje dan zit die boterham er zo in (en ja.. alle stukjes brood eindigen op het bord.. niet dat ik stiekem de korstjes weg laat ofzo.. ze krijgt gewoon de hele boterham op haar bord.)
Hmm dat moet ik ook maar eens doen, want die korsten schieten er nog erg bij in.... heel afentoe heeft ze het niet door, en eet ze ze op!
goedemorgen.. gister een leuke uitspraak op het werk die ik jullie niet wil onthouden.. ik ging de kinderen insmeren met zonnebrand.. K. vroeg, waarom dan? er is toch niet een brand!
hij hft een jaar lang nauwelijks gegeten. vanaf 2 jaar 2 maanden oud, met dagelijkse vitaminen doping heeft hij weer eetlust. maar soms wil hij gewoon niet, nu is het 'ok' vr mama.omdat hij over het algemeen wel goed eet. maar ik vond het heel erg toen hij de hele dag slechts een halve boterham, n paar hapjes fruit en 2 flesjes melk op had en verder absoluut niets. als ik het eten wil opleuken dan wordt het erger hier. dan is het n speelgoed. misschien n idee vr hij ouder is.