leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

boterham in 4 stukken snijden en volgend stuk geven als de eerste helemaal op is!

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ook slim.... redden we dat in een half uur tijd???
    LOL
    Ik gaat idd maar wat meer er boven op zitten, want tis toch wel korsten tijd geworden.
    Voor de rest eet ze eigenlijk alles, dus heel streng hoef ik ook niet te zijn ;)

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha maar dan is het toch ok?in england eet men geen korsten!ik bedoel als je het goed wil doen met sandwich dan neem je de korstjes weg hahahah

4. Hamsteren

*denkt dat Mandy nu graag naar engeland emigreert*
    LOL

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het is hier de laatste tijd bijna elke dag raak met de grappige uitspraken. Gister had onze dochter 's ochtends een aflevering van dora gekeken, dora werd grote zus en kreeg een broertje en zusje. Daarna gingen we zwemmen samen met mijn nichtje en achterneefje. Mijn nichtje is zwanger en krijgt een zoontje. Mijn achterneefje zei in de auto, ik krijg een broertje. Toen zei Quincy dus al, ikke ook broertje zusje, ik ook grote zus.
    Waren we 's avonds op een verjaardag en Quincy uit het niks: "ik krijg zusje, ikke grote zus". Je had iedereen moeten zien kijken.. En er is dus ook helemaal niks aan de hand, haha

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik wil ook mee!!!!

7. Hamsteren

Mandy oefent haar taal vast, en kan al tot 10 tellen, i love hou, you are bjoetiful... my name is mandy zeggen, en how ar yoe?
    HIHI

8. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 3 en vroeg van de week aan mij: 'Mama, hoe laat is ut?' Ik gaf de tijd aan die ik op de klok zag staan, zegt ze doodleuk (in het dialect waar wij vandaan komen): 'Oow, dan motte we opschieté.. Aast is de tijd voorbiiij Mam!' .. Ik kwam niet meer bij. Zo klein, maar ze leren het al snel :)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O, dat lukt Jitte ook niet! Ze heeft altijd "VLeselijk veel pijn" als ze gevallen is, "vLeselijk gezweeft" (gezweet , dus) als ze geslapen heeft en het eten is "vLeselijk lekker!" :D

O ja, ze zegt ook nog altijd Lelle ipv Jelle, terwijl ze wel Jitte zegt. Heel raar, maar wel schattig. Ik verbeter het niet eens, ik vind het zo leuk klinken... ;) (wij zeggen zelf natuurlijk wel gewoon Jelle, hopelijk pikt ze het zo op)

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mama=ik ben moe schat ik ben een oude vrouw

zoon:nee mama je bent geen oude vrouw nee, je bent een gewone vrouw!

ook:
    mama=ben je verdrietigggg?waarom ben je verdrietig?
    zoon=ik ben verdrietig omdiit ik niet blij kan worden.

ik heb het gevoel dat hij echt aan het oefenen is met de taal.hij was helemaal niet verdrietig of zo..maar hij zei dat hij verdrietig was.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die letter J idd.... Thirza kan 'm prima, stiefzoon zijn naam begint met een J, maar als ze jullie zegt, is het nog standaard lullie... :D
    ook zo schattig :D

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #332 Arevinol, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt: 21 jun 2012
    Vanmorgen in het zwembad (bubbelbad) zit een man vol met tattoos.
    Dochter gooit een emmertje water over zijn arm heen.. Je hebt allemaal vlekken! Zal ik het afwassen?
    Is dat vingerverf? Zwarte vingerverf? Nog een bakje water er overheen.. Ga jij dalik met sop wassen?
    En dat hoofd er ook bij. Ze snapte er helemaal niets van!
    Die man moest er ook erg om lachen ;).

13. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik kan echt een boek schrijven over de uitspraken die mijn dochter doet, ik hou dus ook een soort van dagboekje over dit soort dingen bij. Erg leuk om later terug te lezen.

Onze hond ligt op de grond en onze dochter is bij hem.
    Zegt ze ineens "mama, moet je kijken, hij heeft hier een wrat".
    Dus ik ga heel serieus nog kijken ook, wat denk je dat dat was.
    Het was zijn mannelijke geslacht die ze zag liggen tussen zijn 2 pootjes hihihi.

Ik trok een keer mijn fleecevest aan, omdat het zo koud was.
    Hoor ik mijn dochter zeggen "nee mama, ik wil een andere mama".
    Vraag ik aan haar waarom. Zegt ze dat ik zo niet mooi genoeg ben met dat fleecevest aan.

Ook trekt ze mijn tietjes aan. Dan doet ze dus mijn bh aan.

Staan we in de bieb in de rij te wachten.
    Roept mijn dochter ineens "kijk mama een klein mannetje".
    Nou dan wil je ook spontaan in rook opgaan als er een man staat die last heeft van dwerggroei (of hoe noem je dat netjes?)
    En ik wilde nog sorry zeggen tegen die man, maar hij draaide zich om en zei boos tegen mijn dochter "nee, jij bent groot".
    Heb daarna maar sorry gezegd.

En zo kan ik nog wel even door gaan.:p

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vandaag:

mama=kun je je jas zelf uit doen?
    zoon=nee mama, ik heb geen energie..

zoontje verbaast me elke dag.echt. dit is niet iets dat ik zou zeggen. maar ik ben blij dat hij niet meer 'mijn batarijen zijn op' zegt.dat soort dingen leert hij van de kids op psz allemaal.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Papa: kijk, een boterham.
    Lisa: ik wil een boterham met chocopasta.
    Papa: ik heb alleen maar pindakaas.
    Lisa: dan wil ik een boterham met pindakaas.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We waren net bij het Studio 100 festival in Ahoy en moesten nog wachten. Pakt Lisa haar plastic tasje en zegt: ik ga naar de kapper.

Lisa is helemaal weg van de Efteling (we hebben een abonnement) en vooral van Raveleijn. Dus we horen nu tig keer per dag: ik wil naar Raveleijn.... met de boef en de mevrouw en de paardjes.

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ons zoontje zegt van de week onder de douche...
    Mama piepie weg, (wijst naar me doos).
    Ja mama is een meisje en heeft een streepje.
    Zoontje; papa kom is kijken, mama piepie weg.

Heerlijk die opmerkingen.

18. Justice

Justice Lid

23 jun 2012
    76
    0
    0
    Lezen en schrijven
    Zwolle (omgeving)
    Ge-Wel-Dig!!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hilarisch!!!

Hier kwam dochterlief uit de psz:
    "Mama, heb je schoongemaakt? Wat kan jij fantastisch poetsen, perfect gewoon " :$

Dochterlief zegt wat tegen mij, maar ik versta haar niet, dus vraag:
    "sorry, wat zei je?"
    Zegt J:"Ja daag, ga het niet nog een keer zeggen, moet je maar luisteren" :$:);)

20. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hallo dames
    Het is vaak hilarisch wat die kleintjes eruit weten te gooien!
    Hier ook een spraakwater in de rondte lopen van 2,5 jaar, met een zeer grote woordenschat,een spons als hersenen, en de grootste papagaai is die ik ooit heb gezien!

Hierbij een paar van haar qoutes:

- bij het wakker worden: Mama krijgt een kusje gevolgt door de tekst, " mama het is ochtend, wakker worden, kleertjes aan, hophop actie praktie!"

- man werkt in de horeca en is meestal wat later wakker, zit mevrouw parmantig in haar stoel " goodmorning papa!"

- " ja mama je hart en longen zijn anatomisch!!!!!!!!" uhhhh waar haalt ze het vandaan!

- Ome M kijk eens, en ze begint toch een partij scheel te kijken, dat kan jij lekker toch niet!

-Zit op de bank en mevrouw zit naast me, ik laat een scheet en zij ruikt aan mijn kont ( zoals wij aan die van haar ruiken als we denken dat ze poep heeft) " gedverdikkemedozie mam je moet een schone luier, je hebt POEP!", nou wij rolden vanm de bank af van het lachen

- zit ze op de stoel, doet haar schoenen uit, (had ze met blote voeten in gezeten), ruikt aan haar voeten, maaaammmmm help ik heb reuze zweet kakkers!

Nou zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, zal jullie op de hoogte houden, als we weer eens in ons broek mogen plassen van het lachen!

Deel Deze Pagina