leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    water blijft de thema vandaag blijkbaar. hij was net brood aan het eten en vroeg meerdere keren om water. het is op de tafel. en blijft zeggen dat hij het niet kan pakken. nou ik vroeg waarom kun je je water niet pakken?
    uitleg van zoon: ik kan ni brood eten en water drinke tegelijke-tijd(zwaaiend met brood in zijn hand.)
    uitleg mama: je kunt eerst je brood op tafel leggen en dan water pakken, drinken en dan weer je brood pakken.
    zoon; ik doe het zo, zo kan ik ook water drinken.

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder had laatst een strapless shirtje aan, zegt zoonlief (3,5) na haar eerst bedenkelijk te hebben aangekeken 'oma heeft niet genoeg shirt aan!' :-D

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    goed zeg!

4. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hier een bijdehandje....

Mama: Niest en zegt tegen Amber uit de gein "wat zeg je dan" denkende dat ze zegt: gezondheid

Zegt Amber: Eey mama heb je hooikoorts?

Whahaha heeft ze waarschijlijk ergens bij t kdv gehoord t bijdehandje...

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, smarty pants :D

Julia zei van de week: Hey mama, kijk, meneer de krant!

Ze zag meneer de uil, van de fabeltjeskrant ;)

6. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Voorheen als onze man niet luisterde vroeg ik:
    Waar zijn je oren? En hij zei heel trots: HIER.
    Maar inmiddels zegt hij wanneer ik vraag waar zijn oren zitten :
    Ikke heb niet oren.
    Zo daar moet ik het dan maar mee doen ;)

7. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Vanochtend, mama, kom snel ik heb een heel vies probleem!! ( had gepoept in luier maar was zo vol dat ze wat aan haar hand had zitten ;))

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik zei toenstraks tegen mn dochtertje van bijna 3... Jij bent echt het mooiste en slimste meisje die ik ken.. Zegt ze.. Neeheee mama! ik ben het mooiste en slimste meisje van de heeeeeele wereld!

Haha.

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter noemt zichzelf altijd een prinses. Kreeg ze laatst bij opa en oma een ingeving dat ze geen prinses is, want ze is nog geen zes. Oma vraagt wat ze dan wel is, haar antwoord, een prinsvier want ik ben vier!!

Ik vond haar wel wijs......

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Quinn kan sommige dingen nog niet goed uitspreken.
    We zitten bij de mcdonalds en ik heb cola en mijn vriend ook...zegt ie ineens heb jij ook pik in je drinken..en jij? jij ook pik in het drinken? Hij bedoelde dus prik haha

voor het woord leuk zei hij eerst ook ik vind dat neuk. en sinds kort heeft hij een bril en zegt ie: ik wil mijn bil op hebben.

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft dat ook een tijd gedaan, zoals Disneyland Parijs heet zo want dan ga je op reis. Een heleboel dingen meer, had ik eigenlijk op moeten schrijven want ik ben het weer vergeten.

12. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Mijn zoontje van bijna 3 zag voor het eerst een aanhangwagen. ´Kijk, een bakauto!´ Vond hem wel goed bedacht haha

Laatst krabde zachtjes ik een velletje van zijn gezicht. Ik zeg ´daar zat een korstje´. Zegt hij ´ja....van de boterham´ ;)

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dezond ik geweldig:

mama- ik ruik wat, n stank;moet je poepen of was het n windje?
    zoon=was n sneeuw windje mama

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa zei laatst toen ze een vrouw met een zwarte hoofddoek zag: dat is niet een boef (volgens mij had ik dat al in dit topic geplaatst).

Dinsdag zei ze toen ze een vrouw met een blauwe hoofddoek zag: dat is niet een heks.

Dus wéér uitgelegd dat het een hoofddoek is. Maar Lisa blijft het raar vinden. Ben benieuwd naar zaterdag, dan hebben we een familiedag op het werk en zal ze heel veel hoofddoekjes zien. Ze zal haar ogen uitkijken :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik: waarom?
    Dochter: Nou, omdat de bananen krom dat zegt ofzo?
    Ik: oh, waarom dan?
    Dochter: Nou, omdat ze anders niet zo in hun schil passen (maakt een kommetje met haar handen)
    En dan moet je m doorbreken met een bultrugwalvis, want een bultrugwalvis breekt ook door het ijs heen. (Diego)

Ehh, jaja..

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zojuist zie ik dat ze een blauwe plek op dr hoofd heeft.

Ik: Hoe komt dat?
    Dochter: Toen de olifant met zijn slurf tegen mijn hoofd botste. Toen kwam er een blauwe plek..
    Ik: Oh?
    Dochter: Ja, en de olifant heeft ook een blauwe plek op zijn slurf.
    Ik: Ah, en waar is dat gebeurd dan?
    Dochter: In Engeland, waar ze engelands praten.

Met dr fantasie zit t wel goed dus ;)

17. Inge1973

Inge1973 Lid

22 jan 2009
    27
    0
    0
    Zoonlief (net 3 jaar) is aan het tekenen op de Iphone, programma vraagt:"opslaan?" Zoonlief kijkt mij aan en ik zeg dat hij het wel mag opslaan (moet je op een krulletje drukken). Zoonlief slaat dus letterlijk op de Iphone........Ik kwam niet meer bij.

18. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Zoontje van net 2 proberen we te leren dat mama een kindje in haar buik heeft. We hadden net ontbeten en vriendlief stelde hem de vraag 'wat heeft mama in haar buik'?
    Krijgen we als antwoord: tindakaas! Klopt, had een boterham met pindakaas op!

Of hij tilt mijn t-shirt op en zegt dan vrolijk; Kindje? Nee! Gaatje, ja! (mijn broertje heeft hem geleerd dat hij een gaatje in zijn buik heeft ;navel!)

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Mijn dochter van 3 viel laatst op haar knie.
    Ze had een schaafwondje.
    Ze kijkt er naar en zegt: Oh mama help! mijn pezen zijn gescheurd! (hoe komt ze erbij?)

Mijn oudste begon over een plaatje van de mc donalds hamburger. De jongste pikte het woord hamburger op.

Nu elke keer in de winkel roept ze bij alles: Hambuguh!
    Alsof ze alleen maar hamburgers krijgt..(wat in werkelijkheid dus nooit is)

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Quinten van het weekend tegen papa, papa wat heb jij mooie veren (borsthaar :D)

We wilden even naar de winkel dus ik zeg dan moet ik nog even mijn haren doen, zegt hij nee hoor mama je bent zo al erg mooi dat hoeft niet we kunnen nu wel weg :).

En nog 1. Hij staat midden in de kamer te snuffelen (hebben 2 honden) en zegt mama ik ruik wat, dus ik wat ruik je dan, snuffelt nog ene keer en zegt ik denk papa :D, jullie snappen ik kwma niet meer bij.

Deel Deze Pagina